TheClown Skrevet 7. februar 2011 Del Skrevet 7. februar 2011 Hei. Jeg har lyst til å hoste en server i MineCraft, men jeg sliter veldig med at datamaskinen min/ruteren min nekter meg å få det til. Jeg prøver å pinge de portene som jeg skal bruke på serveren, men det fungerer ikke. Jeg har en D-link 524-ruter. Problemet er at jeg ikke er sikker på om det er datamaskinen eller ruteren som er problemet. Hvordan kan jeg undersøke dette? Follow-up thread, da jeg har slitt med dette problemet et halvt år uten resultat. Tror det er noe brutalt galt med oppsettet mitt. Lenke til kommentar
TheClown Skrevet 7. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2011 Jeg får ikke en gang pinget port 80 på TCP. Datamaskinen sier at porten er åpen, men ruteren får ikke pinget, og på UDP er det no respons. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 8. februar 2011 Del Skrevet 8. februar 2011 Har du et rent modem foran routeren? I DI-524 kan man bestemme om den skal svare på ping eller ikke. Har du sjekket hva innstillingen står på i routeren? Lenke til kommentar
mungo Skrevet 8. februar 2011 Del Skrevet 8. februar 2011 Hvordan pinger man mot en spesifikk port? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 8. februar 2011 Del Skrevet 8. februar 2011 Hvordan pinger man mot en spesifikk port? Jeg la ikke merke til det, men når du sier det så kan man ikke pinge en port men selve ipadressen. Skal man sjekke om en port er åpen, så er det best å bruke et aktivt program som f.eks utorrent og bruke portsjekk der. Lenke til kommentar
TaZ Skrevet 8. februar 2011 Del Skrevet 8. februar 2011 Først må du si hva som står før D-link'en. Er det et modem med router så må du gå frem på en hent annen måte for å få åpnet den porten du vil ha.. Lenke til kommentar
TheClown Skrevet 8. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2011 Jeg har brukt Port Checker som jeg fant på portforward.com sine sider. Kan laste opp prt scrns når jeg kommer hjem. Det samme gjelder hvilke modem som står før D-linken. Er usikker på hvilke type/modell det er. Har prøvd begge innstillingene når det gjelder pinging i ruteren, det utgjør ingen forskjell (@la7dfa.com) Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 8. februar 2011 Del Skrevet 8. februar 2011 Som sagt, så kan du ikke pinge "port", men får du positiv tibakemelding med port-checker, så er vel alt vel? Sjekk at du har åpnet portene til rett ipadresse (server). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå