MrAvionics Skrevet 9. februar 2011 Del Skrevet 9. februar 2011 De delene jeg linket til koster 7255,- Så må du plusse på hovedkoret. Koster vel en 1200-1300,- hvis jeg ikke husker helt feil. Da blir det 8455-8555,- Lenke til kommentar
pavllion Skrevet 9. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2011 De delene jeg linket til koster 7255,- Så må du plusse på hovedkoret. Koster vel en 1200-1300,- hvis jeg ikke husker helt feil. Da blir det 8455-8555,- OK Lenke til kommentar
pavllion Skrevet 10. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2011 De delene jeg linket til koster 7255,- Så må du plusse på hovedkoret. Koster vel en 1200-1300,- hvis jeg ikke husker helt feil. Da blir det 8455-8555,- OK Det skjermkortet du sendte, det er på 1gb, er det lurere å kjøpe 2gb? eller er det ikke nødvendig å kjøpe 2gb å heller gå etter 1 gb? Lenke til kommentar
MrAvionics Skrevet 10. februar 2011 Del Skrevet 10. februar 2011 Så vist jeg er klar over, passer det som oftest med 1GB, men mulig jeg tar feil. Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 10. februar 2011 Del Skrevet 10. februar 2011 (endret) i7 er jo bedre en i5, men har man ikke høyt nok budsjett er det best å holde seg til i5, eventuelt amd. 2500k er var en super prosessor men det var noe feil med den socketen så hovedkorta forsvarnt. Er ikke sikker på når de kommer tilbake. Vil du ikke vente på det må du over på en annen socket. Okey jeg har litt dårlig tid å vente. Det er en burdags presang. Hva ville dere tatt av i7 eller i5? Dette skal være en ganske god maskin. Kan dere sende meg handlekurver sånn som Ubertec gjorde? Det skal være alle komponenter. Setter veldig stor pris på dette ! Forskjellen mellom i5 og i7 er liten. 3 er også veldig lik. Hele serien er mer eller mindre den samme CPUen. Forskjellen mellom i5 og i7 helt konkret er hovedsakelig bare at i7 har en ekstra minnekanal. Dette er selvfølgleig positivt å ha da det ikke har noen downside, men pga. du allerede egentlig har mer enn nok minnebåndbredde til det aller meste på en i3/i5 så er det lite ekstra ytelse å hente på de aller fleste typiske bruksområder. Du vil kunne måle merkbare forskjeller på minnebenchmarks, men du vil ikke få noen bedring i ytelse i spill eller generellt bruk for eksempel som er merkbar i praksis. Du vil få betydelig mer ytelse kun i de tingene som virkelig presser minnebåndbredden spesiellt hardt - og det er langt fra "typisk bruk" type ting. Mitt råd er at du kan i praksis se på i5 og i7 som mer eller mindre likestillte ved mindre du har helt spesifikke krav i forhold til minnebåndbredde fordi du skal bruke den til noe spesiellt. Derfor blir ofte en i5 det beste valget pga. i5'ene ligger i "mest for pengene" sonen mens de billigste i7'ene begynner å bli litt dyre på tross av at de ikke gir spesiellt mye høyere frekvens. EDIT: Jeg mener å huske at det er noen modeller blandt de nye sandy bridge prosessorene som kommer enten med eller uten hyperthreading. 2500K (uten) og 2600K(med) for eksempel. Jeg tror det ligger der ved grensen mellom i5 og i7, men jeg vet ikke om det er korrekt å si at allt i5 er uten og alle i7 er med hyperthreading (for lat til å slå opp det akkurat nå). Hyperthreading er dog også en av disse nyttige - men kun under relativt spesielle omstendigheter - featurene. Det er langt fra kritisk å ha til de aller fleste vanlige bruksområder - spesiellt på en quadcore. -Stigma Endret 10. februar 2011 av Stigma Lenke til kommentar
Zodihax Skrevet 10. februar 2011 Del Skrevet 10. februar 2011 Stjeler bare tråden til et lite spørsmål; jeg har tenkt å bygge ny PC snart - bør jeg vente til Sandy Bridge-saken har komt i orden igjen? Har helt til TG (påskeferien) på meg. Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 10. februar 2011 Del Skrevet 10. februar 2011 Stjeler bare tråden til et lite spørsmål; jeg har tenkt å bygge ny PC snart - bør jeg vente til Sandy Bridge-saken har komt i orden igjen? Har helt til TG (påskeferien) på meg. Jeg skal kjøpe nytt selv - og jeg kommer nok til å vente personlig. De tidligere prosessorene er også meget gode for all del, men de nye ligger på et prisnivå som gjør at det definitivt er noe å hente på å gå for sandy bridge fremfor de forrige modellene - i tillegg til alle de små inkrementelle fordelene i forhold til strømforbruk osv. For meg som liker å rote litt med overklokking så frister sandy bridgene fordi de ser ut til å være ENDA bedre til overklokking enn sine eldre brødre. Litt spennende også med de nye endringene i forhold til hvordan overklokkingen vil fungere. Jeg tror det vil forenklere overklokkingsprosessen veldig mye... Men more to to the point - jeg tror ikke du har noe valg om du skal ha maskin til TG. Jeg hører de nye kortene kommer i april/mai. Det blir nok da sansynligvis akkurat litt for sent for deg blir det ikke? -Stigma Lenke til kommentar
Zodihax Skrevet 11. februar 2011 Del Skrevet 11. februar 2011 (endret) Hvis det er store fordeler knyttet opp til Sandy Bridge og de nye kortene ikke kommer før etter TG - holder denne gamle rakkeren enn så lenge. EDIT: Men det er altså liten sjanse for at de nye kortene kommer ut før TG? Endret 11. februar 2011 av Zodihax Lenke til kommentar
MrAvionics Skrevet 11. februar 2011 Del Skrevet 11. februar 2011 Ser ut som det er en mulighet ja. Lenke til kommentar
pavllion Skrevet 11. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2011 (endret) Dette er svært dumt at de forventet hovedkortet: 22.02.2011 og nå er det plutselig 25.02.2011. Dette kan jo være at ingen vet egentlig hvortid det kommer http://www.papyrus.no/PartDetail.aspx?q=p:3653644 Endret 11. februar 2011 av pavllion Lenke til kommentar
MrAvionics Skrevet 11. februar 2011 Del Skrevet 11. februar 2011 De vet ingen ting nei. Når tid er det du skal ha pc-en klar ? Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 11. februar 2011 Del Skrevet 11. februar 2011 Dette er svært dumt at de forventet hovedkortet: 22.02.2011 og nå er det plutselig 25.02.2011. Dette kan jo være at ingen vet egentlig hvortid det kommer http://www.papyrus.n...spx?q=p:3653644 PC-butikkene setter alltid forventet dato så tidlig som mulig. Dermed kan de lure kunder. Jeg kjøpte en pc i høst hvor forventet dato hver eneste dag var dagens dato. Etter en uke avbestilte jeg og valgte en annen nettbutikk. Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 11. februar 2011 Del Skrevet 11. februar 2011 Dette er svært dumt at de forventet hovedkortet: 22.02.2011 og nå er det plutselig 25.02.2011. Dette kan jo være at ingen vet egentlig hvortid det kommer http://www.papyrus.n...spx?q=p:3653644 PC-butikkene setter alltid forventet dato så tidlig som mulig. Dermed kan de lure kunder. Jeg kjøpte en pc i høst hvor forventet dato hver eneste dag var dagens dato. Etter en uke avbestilte jeg og valgte en annen nettbutikk. Ja, jeg ville ikke basert meg på estimerte lagertider fra butikkene ihvertfall - da disse er notorisk upålitelige. Som sagt tidligere indikerer alt jeg har hørt om det så langt at vi snakker om mai/april før de fiksede kortene er i salg igjen - og da blir det nok for sent for TG. Men det sagt, så er det visst enda stor usikkerhet rundt dette, så det korte svaret er vel egentlig at vi ikke vet med noen særlig sikkerhet. -Stigma Lenke til kommentar
Sigurd2 Skrevet 14. februar 2011 Del Skrevet 14. februar 2011 (endret) Til salgs hos XXXXXXX; EDIT: fjernet url, og håper det ikke var min skyld at serveren deres kræsjet Var i kontakt med de, og kunne få kjøpe et av disse. Men fikk liv i mitt P8P67 Pro igjen, og hadde ikke lenger behov. Hørte ikke om mulighter for inbytte når nye brikkesett er ute, men det må vel gå greit. Så første man til mølla... Endret 14. februar 2011 av Sigurd2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå