Gå til innhold

Pc bygging (trenger svar fort)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Over hele verden. Grunnen er at etter at de prosessorene ble lansert fant intel et problem i chipsettet til den socketen [LGA 1155]. Da ble alle hovedkortene med den socketen tatt ut av salg og nå holder de på å produsere nye.

Edit: Nei, ser ikke ut til at det er hele verden. Så på et par Engelske nettbutikker og der selger de dem fortsatt. Merkelig synes nå jeg.

Endret av ÜberTec
Lenke til kommentar

Nei var jo akkurat det jeg sa.

Du får håpe det snart kommer tilbake til prisen.

Ok, det hovedkortet du sendte som var bedre i pris.

Er det er bra hovedkort? Må jeg kjøpe lydkort eller er det i hovedkortet.

PS! er ikke flink i data.

Håper det snart kommer på salg :D

Endret av pavllion
Lenke til kommentar

Om det skjermkortet er bra kan jeg ikke uttale meg om. Var bare et eksempel.

På det hovedkortet er det plass til 32MB minne.

10 kanals lydkort.

Dette hovedkortet er et av de bedre til prisen har jeg hørt: http://www.dustinhome.no/pd_5010544481.aspx

Du får håpe det snart kommer tilbake til salg.

Jeg skal skaffe meg Asus P8P67 Deluxe (Sandy Bridge) fikk terningkast 6 i PC WORLD.

asus_p8p67_deluxe.jpg

Endret av Heradon
Lenke til kommentar

Tenker å gi deg en liten innføring om det som har vært snakk om her.

06. januar 2011 lanserte Intel sin andre generasjon core prosessor. Den ble lansert som i3, i5 og i7. Navnet på den prosessoren er Sandy Bridge. Til spill-pc som skal ha mest ytelse for pengene er i5 prosessoren mest anbefalt.

Den kanskje mest populære i5 prosessoren fra Sandy Brige er Intel i5 2500k.

Her er en link til en test av den prosessoren: http://www.hardware.no/artikler/intel_core_i5_2500k/80188

Her er en link tii prisene fra forskjellige butikker: https://prisguiden.no/produkt/143392?&productId=143392#productPrices

01. februar 2011 Ble det kjent at det var en feil i brikkesettet til den prosessoren. Brikkesettet sitter på hovedkortene og alle hovedkortene ble da tatt vekk fra butikken. Alle hovedkort med prosessorsocketen LGA 1155 er berørt.

Det lureste hadde vært å ventet på at hovedkorene kommer tilbake i salg igjen men om det er helt umulig å vente går det an å bruke noen andre prosessorer istedenfor.

På det hovedkortet jeg linket til [Asus P8P67] er det innebygget lydkort, som på de fleste andre hovedkort. Så å kjøpe nytt lydkort er ikke nødvendig for de fleste.

Lenke til kommentar

takk, jeg har nå bestemt meg for at jeg skal vente til hovedkortene kommer tilbake :D

Hva heter hovedkortet?

Hvilken side skal jeg kjøpe pc delene til?

Jeg velger i5 2500k som prosessor.

Kan dere sende meg en handlevogn til alle delene, den rimeligste siden, som er en trygg side?

Det er en gamer pc.

Dette hadde vært kjempe flott!

Endret av pavllion
Lenke til kommentar

Ser at du i første post nevner Harddisk.no

De har hovedkort med 1155 socket på lager, og det ser ut som om de har tenkt å selge de (med feil i brikkesett).

Men de har kun P8H67-M og P8H67-M LE inne.

Ville nok heller gått for P8P67 Pro eller lignende, og ventet på oppgraderte brikkesett.

Lenke til kommentar

Ser at du i første post nevner Harddisk.no

De har hovedkort med 1155 socket på lager, og det ser ut som om de har tenkt å selge de (med feil i brikkesett).

Men de har kun P8H67-M og P8H67-M LE inne.

Ville nok heller gått for P8P67 Pro eller lignende, og ventet på oppgraderte brikkesett.

Vil ikke tro at de seller det :D

Jeg vil anbefale deg, som sagt å gå for Asus P8P67 som hovedkort.

Resten av delene kommer her:

Harddisk 1TB

Prosessor: i5 2500k

Skjermkort: GTX 560

DVD-brenner

Strømforsynging: 600W

Kabinett: CM 690 II Advenced

Tråløst nettverkskort

Minnekort leser

RAM 8GB

Takk for linkene, men hva vil dette komme på (pris)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...