Gå til innhold

Pc bygging (trenger svar fort)

Anbefalte innlegg

Ok men jeg må kjøpe delene innen februar.

Hvorfor må jeg vente til at det kommer da ?

er hovedkortet bedre enn de andre?

Hvis du vil gå for de nyeste prosessorene til Intel, som heter Sandy bridge, er du nødt til å ha et hovedkort som har LGA 1155 socketen i seg.

Etter at det ble kjent at det var en feil i brikkesettet til Sandy, ble kortene tatt vekk fra salg.

Ville ventet til slutten av februar å sett statusen på sandy bridge da jeg hvis jeg var deg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei ! :)

I en datamaskin trenger du dette:

•  
  • Hovedkort
  • Prosessor
  • RAM
  • Skjermkort
  • Harddisk
  • Strømforsyning
  • Optisk drev [dvd brenner]
  • Kabinett

Hva som er billigst av komplett og harddisk.no er vet jeg ikke da jeg ikke kjenner til den butikken.

Anbefaler deg å sjekke prisguide.no når du skal sjekke pris da pris varierer veldig. Aldri en butikk som er billigst på alt.

Hva er budsjettet ditt ?

Vil faktisk anbefale en combinert optisk leser som man kan både lese Blueray og DVD. Da nye spill vil nok komme på blueray og i tilegg kan man se bluerayfilmer.

Endret av Heradon
Lenke til kommentar

Vil faktisk anbefale en combinert optisk leser som man kan både lese Blueray og DVD. Da nye spill vil nok komme på blueray og i tilegg kan man se bluerayfilmer.

men da går en stor del av budsjettet inn i en blurayspiller. jeg ville heller satset på å gå for å bruke de pengene på bedre deler andre steder i pcen :thumbup:

Lenke til kommentar

Helt enig med grankongen. Ikke nødvendig med blueray enda, hvis ikke du er helt nødt til å se blueray film på pc-en da.

Og det er nok MANGE år til spillene kommer på blueray. Vi har jo DVD plater på 8.5GB og man kan fint bruke fire dvd til en installasjon.

Da har kan plass til et veldig stort spill. De blir også bedre til å pakke filene, så jeg tror ikke på spill på blueray med det første. Da kan man eventuelt heller kjøpe det da når prisen er billigere og man har bruk for det.

Lenke til kommentar

Atter en gang må det presiseres at Hovedkortene til sandy bridge er trukket tilbake fra markedet pga en feil i chipsettet. Nye chips har allerede vært i produksjon en stund men det tar nok litt tid før vi får nye hovedkort hjem til den lille steinrøysa vi kaller Norge. Så smør deg med tålmodighet eller finn ett annet alternativ.

Lenke til kommentar

Glem sandy bridge og de nye greiene. Gå for intel i7 eller tilsvarende amd idag. Han har en frist her folkens, bare glem å si "vent, i fremtiden kommer det bedre hardware".

Vent 4-5 år, så får du noen jævlig kjappe prosessorer og minne og hovedkort!

Lenke til kommentar

i7 er jo bedre en i5, men har man ikke høyt nok budsjett er det best å holde seg til i5, eventuelt amd.

2500k er var en super prosessor men det var noe feil med den socketen så hovedkorta forsvarnt. Er ikke sikker på når de kommer tilbake. Vil du ikke vente på det må du over på en annen socket.

Okey jeg har litt dårlig tid å vente. Det er en burdags presang.

Hva ville dere tatt av i7 eller i5?

Dette skal være en ganske god maskin.

Kan dere sende meg handlekurver sånn som Ubertec gjorde?

Det skal være alle komponenter.

Setter veldig stor pris på dette !

Jeg hadde selvfølgelig tatt i5 2500k, og ikke i7 2600k. Da i5 er 1000 kroner billigere og eneste fordelen i7 har er at den kan zippe filer noen nanosekunder fortere en i5. Skal du game vil du ikke merke noe forskjell.

Blueray/DVD/CD leser koster bare 500 kroner. Skjønner ikke helt hvordan det kan sprenge hans budsjett.

Lenke til kommentar

takk, for alle svarene her, men folk jeg har snakket med tidligere på en annen side, de at jeg burde gå for i7. Jeg er ikke så god på pc, men jeg vil ha en veldig kjapp pc som kan kjøre alle spill. Det skal være en stor harddisk på ca. 1 tb ;D

Lenke til kommentar

Til spill vil du ikke merke forkjell mellom i5 og i7.

I enkelte spill har vel i7's HT også vist seg å ha negativ virkning.

Så til en spill pc ville jeg gått for i5, og heller lagt de ekstra pengene i et bedre skjermkort.

i7 er først og frems ment for workstations.

Sitter nå selv med en i5 2500K. Hovekortet overklokker den automatisk til 4,4 GHz, og jeg tror ikke den vil være flaskehalsen i spill på en god tid fremover.

Og når den blir for dårlig til fremtidige spill, vil nok en i7 være akkurat like utdatert.

Endret av Sigurd2
Lenke til kommentar

Slenger inn en liste med komponenter fra NetOnNet. Hverken i7870 eller i5 2500 tror jeg begrenser skjermkortet noe som helst. i7 870 yter jo heller ikke langt unna i5 2500. Ved behov for oppgradering av 870 så hadde du sikkert måtte oppgradert 2500en også.

Pris/stk Antall Forsikring Linjesum Fjern

Prosessor Intel Core i7 Quad 870

(Datakomponenter)

2 090,-

Ikke valgbar

2 090,-

Skjermkort Zotac GeForce GTX570 1280MB

(Datakomponenter)

2 490,-

Ikke valgbar

2 490,-

Hovedkort ASUS P7P55D

(Datakomponenter)

899,-

Ikke valgbar

899,-

Kabinett NZXT Hush Silver

(Datakomponenter)

499,-

Ikke valgbar

499,-

Strøm Corsair Power Supply 750W TX

(Datakomponenter)

799,-

Ikke valgbar

799,-

HDD Western Digital Caviar Black 1TB SATA3

(Datakomponenter)

679,-

Ikke valgbar

679,-

Minne 4 stk Kingston DDR3 2GB 1600Mhz HyperX

(Datakomponenter)

199,-

Ikke valgbar

796,-

DVD Samsung SH-S223C/BEBE (Bulk)

(Datakomponenter)

199,-

Ikke valgbar

199,-

SSD harddisk Intel X25-V SSD 40GB 2,5

(Datakomponenter)

649,-

Ikke valgbar

649,-

Sum handlevogn: 9 100,-

Fortsett å handle Tøm handlekurven

Endret av jornboss
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...