Gå til innhold

Pc bygging (trenger svar fort)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei ! :)

I en datamaskin trenger du dette:

•  
  • Hovedkort
  • Prosessor
  • RAM
  • Skjermkort
  • Harddisk
  • Strømforsyning
  • Optisk drev [dvd brenner]
  • Kabinett

Hva som er billigst av komplett og harddisk.no er vet jeg ikke da jeg ikke kjenner til den butikken.

Anbefaler deg å sjekke prisguide.no når du skal sjekke pris da pris varierer veldig. Aldri en butikk som er billigst på alt.

Hva er budsjettet ditt ?

Endret av ÜberTec
Lenke til kommentar

Kjapt oppsett uten os.

Handlevogn

15714534921719234303.png (Klikk på ikon)

----------------------------------------------------------------------

Edit: De selger ikke 1155 hovedkort lengre da det var noe feil med det. Hvis du ikke venter til de kommer ingen må du velge en annen socket.

Endret av ÜberTec
Lenke til kommentar

Hvorfor i7 ?

Sandy bridge er vel den prosessoren som gir best ytelse for pengene til spill-pc klassen 6-8k?

Hva trenger du ? Alt sammen ?

Trenger du Windows`7 eller har du det ?

i7 er den beste prosessoren som er blitt lagd.

Jeg trenger alle komponenter.

Jeg har windows 7 men jeg brukte OEM-linsens har ikke kode da. Finner sikkert en kode på nettet.

Kanskje ikke 6000-8000kr heller 7000-8000kr skal være en pc både på rasket og spill.

Endret av pavllion
Lenke til kommentar

i7 er jo bedre en i5, men har man ikke høyt nok budsjett er det best å holde seg til i5, eventuelt amd.

2500k er var en super prosessor men det var noe feil med den socketen så hovedkorta forsvarnt. Er ikke sikker på når de kommer tilbake. Vil du ikke vente på det må du over på en annen socket.

Lenke til kommentar

i7 er jo bedre en i5, men har man ikke høyt nok budsjett er det best å holde seg til i5, eventuelt amd.

2500k er var en super prosessor men det var noe feil med den socketen så hovedkorta forsvarnt. Er ikke sikker på når de kommer tilbake. Vil du ikke vente på det må du over på en annen socket.

Okey jeg har litt dårlig tid å vente. Det er en burdags presang.

Hva ville dere tatt av i7 eller i5?

Dette skal være en ganske god maskin.

Kan dere sende meg handlekurver sånn som Ubertec gjorde?

Det skal være alle komponenter.

Setter veldig stor pris på dette !

Endret av pavllion
Lenke til kommentar

takk for svar, men har du med alt i den handlekurven trengs for en pc?

Jeg vet ikke helt det blir en pc på 9000kr, men pcen skal ha bra lydkort.

Når jeg velger bare deler funker alle delene eller er det noen du må vite som passer med prosessoren.

Lenke til kommentar

Alt er i handlekurven. Unntatt lydkort. Men intrigert lydkort holder vel for de fleste ? Hvis ikke så har jeg ikke peiling på hvilket lydkort du bør kjøpe.

Du må ha hovedkort med samme socket som prosessoren, ram må passe med hovedkort. Alle harddisker passer og dvd spillere. De fleste psu funker, bare å finne en i prisklassen du tenker og kjøpe fra kjent merke.

Skjermkort passer med alle prosessorer og hovedkort [ihvertfall de fleste hovedkort] Viktig at de har samme grensesnitt på tilkoplingen. De fleste skjermkort har PCI Express 2.0 x16, og bare pass på at hovekortet støtter det.

Men ville ventet til 1155 hovedkoretene kommer tilbake, men som sagt vet jeg ikke når det er.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...