Gå til innhold

Støtte for mor som skal gå skole?!

FeeNxXx

Anbefalte innlegg

Jeg lurer på om man får noen form for støtte om man har barn på 1,5 år og har lyst til å begynne på vanlig skole igjen. arbeidsledighetstrygd faller jo bort, og man får jo stipend men det virker jo ikke som nok til å overleve.

kan man få støtte noe annet sted?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis ikke du er sammen med barnefar eller annen person i ekteskapslignende forhold og ellers bor alene så kan du motta overgangsstønad med utdanningsstipend og tilskudd til barnepass.

Du kan også motta bostøtte når du har barn, selv om du bor med barnefar eller andre.

Det er også slik at du får 13-14000 ekstra i året i stipend, ikke lån, om du har barn, fra Lånekassen altså.

Lenke til kommentar

Hvis ikke du er sammen med barnefar eller annen person i ekteskapslignende forhold og ellers bor alene så kan du motta overgangsstønad med utdanningsstipend og tilskudd til barnepass.

Du kan også motta bostøtte når du har barn, selv om du bor med barnefar eller andre.

Det er også slik at du får 13-14000 ekstra i året i stipend, ikke lån, om du har barn, fra Lånekassen altså.

Jeg bor sammen med barnefaren. Hvor får jeg bostøtte fra da? og søker jeg stipend før jeg begynner på skolen og hvor søker jeg om stipend?

Lenke til kommentar

Du søker om bostøtte fra kommunen, du finner skjema på www.husbanken.no. Det er dog en inntektsgrense, men den varierer fra kommune til kommune, men du får svar på det når du ringer inn. Hvis du bruker ligningstall så teller ikke lånekassen med, men den gjør det når du bruker aktuelle tall.

Stipend og lån søker du om på www.lanekassen.no. Hvis du regner det for sannsynlig eller allerede vet nå at du kommer inn til høsten så kan du like gjerne søke nå, ettersom det hender at de ber om dokumentasjon for barnet og da kan det ta opp til 8 uker å få behandlet saken din.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...