Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Oeke i muskelvekt

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg har naa 5 mnd igjen i USA foer jeg reiser til norge igjen. Har slitt med betennelser saa har nesten ikke trent vekter til naa.

Jeg veier ca. 83 kg og er 179-181 hoey, og jeg er ikke lubben.. Er litt "stor" som folk kaller meg, men har ikke tykke armer.. Har tykke abs og bra beinbygning, som gjoer det meste. Jeg vil ha i hvertfall et par cm tykkere armer i omkrets, litt mer "pupper" og gjerne legge paa noen kg i muskelmasse.

Har sett litt paa stronglifts 5x5 og tenker aa kjoere det, siden jeg har slitt med betennelser og trenger aa starte med lave vekter.

Er det et program som er bedre enn det til meg tror dere? vil bli stoerre (muskler), mindre fettprosent.

Og hva anbefales som kosttilskudd? Har tilgang til kreatin og proteiner naa, og det jo mye rart i USA. Noe som kan anbefales for enklere muskeloekning?

Er ikke redd for aa "bulke" litt om jeg maa, siden jeg skal loepe en del om vaaren.

Det enkleste hadde vaert om jeg kunne gjort det meste med kroppsvekt (oevelser), men tenkte aa skaffe kort paa en gym her.

Vaer saa snill og hjelp meg. Vil ikke dra hjem igjen uten om aa vaere noe saerlig stoerre. Ser for meg i hvertfall noen faa kg mer muskler.

Og er det noen oevelser som er utmerket om man vil ha bredere skuldre? Har kraftig underkropp (sterk), saa har litt brede hofter (skuldrene er fortsatt bredere), som faar meg til aa se smalere ut over skuldra.

Setter stooooor pris paa hjelp, takk :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du skulle nå ha skrevet i treningstråden, men du vil 5-6-7 ting på en gang og noen av de lar seg ikke gjøre.

For å øke i muskelmasse må du ha kcaloverskudd, dvs ca ett måltid mer en du gjør nå , protein og karbsjaken etter trenign dekker kcal-tapet på treningen.

For å redusere fettprosenten må du ha kcal-underskudd, så det burde du gjøre til våren.

Kroppsvekt går ikke lenge, når du trener danner du et bindevev som må brytes på neste trening ( høyere vekt) ellers vil bindevevet ta belastningen og du vokser ikke. Men 5x5 og SL følger dette.

Ville nå heller kjørt RYP eller 5x5 med tanke på "skaden" du har, SL heller mer mot styrkeløft og til tider førre rep med tyngre vekter.

http://myrevolution.no/

5x5 finner du iallefall her inne / artikkel/forum.

Av kosttilskudd er det bare nok mat, proteintilskudd om nødvendig ( spørs hva du spiser) , kreatil, tran(omega) som er å anbefale.

Resten koster like mye og her er det snakk om prosenter i økt resultat som du fort kan ødelegge med kosten osv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...