AndyPanda Skrevet 23. november 2012 Rapporter Del Skrevet 23. november 2012 Okey, da dumpa det en faktura ned i posten fra DHL på toll+mva. Virker som gavemerkinger fra firmaet er svartelista hos tollen, så de setter automatisk opp en antatt statistisk verdi. Så varene som hadde en verdi på under 1000 kr på pakkseddelen har blitt antatt til å ha en verdi på 1750 kr. Ikke merk som gave! Tror nesten det er bedre å sette verdien til under 200 kr. Lenke til kommentar
Boil In Bag Skrevet 23. november 2012 Rapporter Del Skrevet 23. november 2012 (endret) Hadde de en faktisk verdi på under 1000kr? Endret 23. november 2012 av Boil In Bag Lenke til kommentar
Henrik C Skrevet 23. november 2012 Forfatter Rapporter Del Skrevet 23. november 2012 Dere skal ikke diskutere hvilke firmaer som bryter loven litt mer åpenlyst? Er ikke akkurat vanskelig for en toller å bruke en time annenhver uke på å gå gjennom et par tråder som dette på ymse forum og identifisere avsendere de skal sjekke ut nøyere. Lenke til kommentar
Boil In Bag Skrevet 23. november 2012 Rapporter Del Skrevet 23. november 2012 Ikke tenkt på det før nå for å være ærlig! Greit at du ga meg en 'heads up'. Tenkte egentlig dette var nyttig for flere, men jeg kan godt redigere mine innlegg hvis det er å foretrekke! Lenke til kommentar
Totenkopf Skrevet 23. november 2012 Rapporter Del Skrevet 23. november 2012 Bruk heller en privatperson neste gang, det er mange som tilbyr sine tjenester som proxy på diverse forum. Lenke til kommentar
AndyPanda Skrevet 24. november 2012 Rapporter Del Skrevet 24. november 2012 Dere skal ikke diskutere hvilke firmaer som bryter loven litt mer åpenlyst? Er ikke akkurat vanskelig for en toller å bruke en time annenhver uke på å gå gjennom et par tråder som dette på ymse forum og identifisere avsendere de skal sjekke ut nøyere. Rimelig sikker på at denne avsenderen er svartelista for lengst, ettersom det sannsynligvis har kommet en god del pakker derfra merka som gaver og med mistenkelig lav verdi. Lenke til kommentar
Need44speed Skrevet 4. desember 2012 Rapporter Del Skrevet 4. desember 2012 Noen som vet sånn ca når man må bestille for å få pakken før jul? Fra usa. Lenke til kommentar
Mladic Skrevet 4. desember 2012 Rapporter Del Skrevet 4. desember 2012 I hvert fall så man sende pakken før 30. november til USA for at avsenderen skal motta pakken før jul. Jeg tipper at det gjelder det samme for det motsatte. Lenke til kommentar
Need44speed Skrevet 4. desember 2012 Rapporter Del Skrevet 4. desember 2012 well, shit. er et firma som skal sende, gjør det noen forskjell? Lenke til kommentar
Mladic Skrevet 5. desember 2012 Rapporter Del Skrevet 5. desember 2012 Hvis du bruker ordinær USPS eller Posten så gjør det ingen forskjell, men hvis du bruker egne private kurerservice slik som UPS og DHL kommer den nok tidligere frem. Lenke til kommentar
AndyPanda Skrevet 12. desember 2012 Rapporter Del Skrevet 12. desember 2012 well, shit. er et firma som skal sende, gjør det noen forskjell? Det jeg fikk tilsendt kom via DHL, og det tok 4 dager fra den ble sendt til den kom på døra. Og da var det en hel helg i mellom. Lenke til kommentar
Boil In Bag Skrevet 12. desember 2012 Rapporter Del Skrevet 12. desember 2012 Jeg har fått bestilt fra MyUS selv nå! Varene kom i går. Tok 4 dager for meg med en helg i mellom også. Jeg brukte standard medlemskap så fikk ikke alle mulighetene som Andy fikk, men det gikk fint uten. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 17. desember 2012 Rapporter Del Skrevet 17. desember 2012 Hei, skal bestille klokke fra Creation Watches. De har fri frakt med FedEx, noe som høres bra ut. Har lest om noen som har bestilt en vare med fri frakt, det eneste var at det bare var fri frakt til kaien i Oslo, resten måtte han betale selv. Noen som har opplevd noe liknende med Creation Watches? Lenke til kommentar
Totenkopf Skrevet 17. desember 2012 Rapporter Del Skrevet 17. desember 2012 Du får som regel en regning i posten senere hvis du får en vare levert via UPS/FedEx/DHL etter min erfaring, så jeg pleier å spørre om jeg kan få ting tilsendt via vanlig post istedenfor (USPS/Royal Mail) hvis de bare har budtjenester som fraktalternativ. Lenke til kommentar
Jonatan H Skrevet 18. januar 2013 Rapporter Del Skrevet 18. januar 2013 Tenkte å bestille en Barbour International jakke fra gumtree.com, en anonse der. Noen som kjenner til siden, og som vet om disse er til å stole på? Link: http://www.gumtree.com/p/for-sale/mens-barbour-international-wax-jacket-union-jack-all-sizes/1006881345 Lenke til kommentar
charlesgoodyear Skrevet 26. januar 2013 Rapporter Del Skrevet 26. januar 2013 Har sjølv opplevd å bli svindla av DHL og deira "annen importavgift" for ei teneste som ikkje er opplyst om eller avtalt før fakturaen dumpar ned i postkassen. Fakturaen vart betalt ekskludert den summen som gjaldt "annen importavgift". No spør eg konsekvent om avsendar brukar USPS eller Royal Mail, som igjen benyttar Posten, for å unngå krav som openbart er på kant med lovverket (UPS, DHL, osv). Lenke til kommentar
Freidig Skrevet 27. januar 2013 Rapporter Del Skrevet 27. januar 2013 ^ Har dessverre opplevd det samme selv. Jeg bruker ikke DHL lengre. Lenke til kommentar
Sexylubb1 Skrevet 27. januar 2013 Rapporter Del Skrevet 27. januar 2013 DHL (i Norge i alle fall) suger. Jeg har kjørt for dem. Om dere kan; ikke bruk dem. Lenke til kommentar
OlafG Skrevet 24. februar 2013 Rapporter Del Skrevet 24. februar 2013 Går det stort sett greit å få gaver tilsendt fra privatpersoner, eller hender det at dere får dokumentasjonskrav selv da? Lenke til kommentar
Vertical^ Skrevet 24. februar 2013 Rapporter Del Skrevet 24. februar 2013 Har gått fint for min del, men har sluttet å bruke "randomkoreandude" på SF grunnet at han er flagget av tollen. Mottok to pakker av han for to uker siden. Begge var satt til gift og verdien satt til langt under 1000 kroner. Måtte allikevel betale forenklet tollbehandling. Så lenge ikke avsender setter en helt usannsynlig lav pris på det som er i pakken, så går greit. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå