sissi Skrevet 23. mars 2011 Rapporter Del Skrevet 23. mars 2011 Ja, så kjøper du varer for en verdi over 1000,- så vil det lønne seg å bruke en proxy, gitt at du for skrevet ned verdien på pakken. men kjøper du noe til bare 1000,- så kan du jo like godt betale moms + toll da en proxy skal ha like mye som regel(??) da det moms + toll tilsvarer.. Lenke til kommentar
fkm Skrevet 23. mars 2011 Rapporter Del Skrevet 23. mars 2011 Hovedpoenget med en proxy er jo ikke å spare penger, det er å kunne kjøpe ting på sider som ikke sender til norge. Lenke til kommentar
Henrik C Skrevet 23. mars 2011 Forfatter Rapporter Del Skrevet 23. mars 2011 Regnestykket ditt er bittelitt feil sissi, du har glemt fortollingsgebyr. Hvis vi sier at det blir sendt med USPS så er det Posten som tar over i Norge, og de skal ha 110 kroner. Regnestykket blir da: 1000*1,107*1,25+110=1493,75. Hvis en privatperson skal ha 360 kroner for å sende som en tollfri gave ender du opp på marginalt mindre, men som fkm sier, hovedpoenget er jo å få kjøpt fra sider som ikke sender til Norge. Lenke til kommentar
sissi Skrevet 23. mars 2011 Rapporter Del Skrevet 23. mars 2011 ja, 100 kr fra eller til spiller ikke så stor rolle. poenget var at det ikke var særlig mer lønnsomt når en tenker på å slippe moms og toll. skjønner at hovedpoenget med proxy er å sende fra butikker som ikke sender til Norge. men når du først bruker en proxy så gjør det ikke noe å slippe moms og toll når man har muligheten til det. og kjøper du for en stor sum så sparer man jo en del på å bruke en proxy, uansett hvor det skal sendes fra. Lenke til kommentar
-Jørgen- Skrevet 4. mai 2011 Rapporter Del Skrevet 4. mai 2011 Er helt dødt i proxytråden på SF, og får ikke kontakt med wax på pm. Noen som har noen tips til proxy fra USA, uten jc? Lenke til kommentar
Olgadolga Skrevet 14. juni 2011 Rapporter Del Skrevet 14. juni 2011 Har bestilt et smykke fra amazon, og siden de ikke sendte til Norge, måtte jeg bruke JetCarrier. Har nå booket en flypakke der. Men hvordan betaler jeg JetCarrier? Kommer det en regning i posten fra dem etter at jeg har mottatt pakken? Lenke til kommentar
ertestuing Skrevet 14. juni 2011 Rapporter Del Skrevet 14. juni 2011 Tror du betaler når du mottar pakken. Lenke til kommentar
Henrik C Skrevet 14. juni 2011 Forfatter Rapporter Del Skrevet 14. juni 2011 Etter at fortolling er gjort får du en faktura som er tilgjengelig på kundesidene til JC, og der finner du KID, beløp og kontonummer. Lenke til kommentar
Brad Skrevet 14. juni 2011 Rapporter Del Skrevet 14. juni 2011 http://www.buyingserviceusa.com/ Bruker jeg som proy. Dem setter ned verdi og sender som gave. Tar bare 15usd i fee også. Lenke til kommentar
DexterMorgan Skrevet 14. juni 2011 Rapporter Del Skrevet 14. juni 2011 Har du noe erfaring med de der? Lenke til kommentar
Brad Skrevet 14. juni 2011 Rapporter Del Skrevet 14. juni 2011 Jepp. Bestilte en pakke fra USA med litt forskjellig treningssupplementer. Lenke til kommentar
DexterMorgan Skrevet 14. juni 2011 Rapporter Del Skrevet 14. juni 2011 Og alt gikk greit, du har fått pakken og alt slikt? Selv ble jeg bare litt skeptisk til firmaet da de kun tok 15 USD i frakt og skrev prisen ned. Da lukter det litt luguber business. 1 Lenke til kommentar
Brad Skrevet 15. juni 2011 Rapporter Del Skrevet 15. juni 2011 Ja, fikk pakken og alt gikk helt fint. Betaler også via Paypal. Da får man tilbake pengene også ved evt. svindel? Lenke til kommentar
Il-Sung Skrevet 21. juni 2011 Rapporter Del Skrevet 21. juni 2011 Er det normalt å ta 29,55$ i frakt om jeg kjøper en t-skjorte til 27$? http://www.randrtees.com/ Lenke til kommentar
Henrik C Skrevet 21. juni 2011 Forfatter Rapporter Del Skrevet 21. juni 2011 Det var nokså dyrt, er det standard USPS? Lenke til kommentar
Il-Sung Skrevet 21. juni 2011 Rapporter Del Skrevet 21. juni 2011 "Priority Mail International", men det sier meg ingenting... Lenke til kommentar
Henrik C Skrevet 21. juni 2011 Forfatter Rapporter Del Skrevet 21. juni 2011 Det er standard frakt fra USPS, så dyrt. Send en mail og spør hva de skal ha, for $30 er veldig mye for USPS sin tregeste frakt. Lenke til kommentar
Rankiz Skrevet 13. juli 2011 Rapporter Del Skrevet 13. juli 2011 (endret) Har en venn som sendte meg en gave, men glemte å oppgi pris. Leste på toll.noat pakken må ha en verdi på under 500kr for at den skal gå toll og momsfritt? Trodde det var 1000 jeg... Noen som kan bekrefte/avkrefte denne påstanden? Endret 13. juli 2011 av Rankiz Lenke til kommentar
Henrik C Skrevet 13. juli 2011 Forfatter Rapporter Del Skrevet 13. juli 2011 Deklarasjonsplikt ≠ tollplikt. http://www.toll.no/templates_TAD/Article.aspx?id=131834&epslanguage=no 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå