Yeaman Skrevet 7. februar 2011 Del Skrevet 7. februar 2011 Hei, i det siste har jeg blitt helt hekta på anime characters som Ichigo/Naruto/Natsu. Lurer på om dere veit av noen andre serier men main characters som klikker helt når venner osv. blir skadet? Lenke til kommentar
Agentspoon Skrevet 7. februar 2011 Del Skrevet 7. februar 2011 Den sjangeren der har en fellesbetegnelse som heter "shounen". Du har nevnt tre av de fire største, og mangler altså One Piece. Hvis du er interessert i manga, kan jeg også anbefale Air Gear. Alle disse er lengre serier som ligner de du har sett til nå. Om du ønsker litt kortere serier, kan du ta en kikk på Death Note. Lenke til kommentar
Kenichi-san Skrevet 7. februar 2011 Del Skrevet 7. februar 2011 Slik som Agentspoon sier, så er dette en type character veldig lett å finne i Shonen (hvis ikke i alle). Kenichi i "History's Strongest Disciple Kenichi" blir ganske forbanna - Anbefaler mangaen fremfor anime'n. Tsuna i Katekyo Hitman Reborn, men det skjer ikke like ofte som i overnevnte serie. Men jeg lurer på: Hvem er Natsu? hvilken serie kommer denne personen fra? Lenke til kommentar
Agentspoon Skrevet 7. februar 2011 Del Skrevet 7. februar 2011 Natsu er hovedpersonen i Fairy Tail. Som tilleggsinformasjon er forfatteren av denne serien en tidligere assistent av Oda-sensei som lager One Piece. Tegnestilen er så og si identisk, selv om jeg vil mene at One Piece sin handling er et par tusen hakk foran. Lenke til kommentar
Kenichi-san Skrevet 7. februar 2011 Del Skrevet 7. februar 2011 Ah, nå husker jeg. Starta på den serien for stund siden, ja jeg vet det er samme person som har laga FT & OP, men det er ingen av de seriene som har gitt no ettersmak =P Lenke til kommentar
Agentspoon Skrevet 7. februar 2011 Del Skrevet 7. februar 2011 Nei, det er ikke samme person. Det er Oda sin tidligere tegneassistent. =P Lenke til kommentar
Kenichi-san Skrevet 7. februar 2011 Del Skrevet 7. februar 2011 (endret) My bad.. vel, da må det være tegnestilen spesielt jeg ikke liker da =P (Story'ene var ikke mye å skryte av heller dog). Endret 7. februar 2011 av Kenichi-san Lenke til kommentar
Yeaman Skrevet 7. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2011 Har sett noen episoder av One Piece, får nesten fortsette på den animen. Skal også sjekke ut "History's Strongest Disciple Kenichi". Takktakk Lenke til kommentar
Agentspoon Skrevet 8. februar 2011 Del Skrevet 8. februar 2011 My bad.. vel, da må det være tegnestilen spesielt jeg ikke liker da =P (Story'ene var ikke mye å skryte av heller dog). Å, jeg skal hilse å si at One Piece har emosjonelle stunder som overgår alt hva man finner i Bleach og Naruto. Eksempelvis (store spoilere): Når Nami i sjokktilstand igjen og igjen kjører en dolk gjennom tatoveringen i armen sin, etter å ha blitt forrådt av Arlong-banden som hun uvillig ble med i for å beskytte familien sin, selv etter drapet på moren som adopterte henne og søsteren. Når Jeff og barnet Sanji strandes på en øde holm, og maten tilsynelatende fordeles med stor ujevnhet til fordel for Jeff. Etter at Sanji har spist sin porsjon og etter hvert blitt radmager av sult, flerrer han desperat opp Jeffs sekk og innser at den aldri inneholdt annet enn tjuvgods. Hans avskjed til Jeff etter mange års senere arbeid på havrestauranten står som et sterkt minne. Når vergen til Chopper som siste frittløpende doktor (resten er beslaglagt av kongeriket og tar seg dyrt betalt for behandling), løper opp fjellveggen til tårnet etter et falskt rykte om at kongens doktorer samtlige har blitt syke. Han blir møtt av miltiæret som en dødsdom, men braster i gråt og erklærer at han aldri kunne vært lykkeligere, da ingen av dem var dødelig syke. Når Luffy sier holdt og ikke lenger viser seg medhjelpelig i å stoppe oppgjøret mellom innbyggerne og Arabastas hær, og prinsesse Vivi klasker til ham så han fyker over ende. Innbitt av raseri forteller han at Vivi ikke kan forvente å stoppe en krig uten at liv går tapt, og at hun videre burde satse også deres liv i kampen for rett. Når Nico Robin sitt levested blir bombet sønder og i sammen, inkludert hennes bekjente og moren som hun endelig ble gjenforent med. Hun tvinges til å overleve, og blir satt ut på en ensom båt mot havet der hun ler sin fornøyelige latter fordi hun har lært at man aldri er trist når man ler. Going Merry, skipet til Luffy og resten, får en vikingbegravelse og beklager i ånden over at hun ikke kunne ta dem lenger. Vi får flashback av store deler av eventyret det har vært med på, og selv om hendelsen for en fremmed ikke virker særlig trist, frambrakte det tårer hos de fleste med sangen "Dear Friends" av Triplane spilt i bakgrunnen. Ace dør i armene til Luffy, etter at han etter provokasjon fra en admiral dristig motsetter seg i sin egen flukt fra marinens hovedkvarter, som en hel krig var iscenesatt for å kunne makte. Vi ser tilbake på Luffy og Ace som barn, der Ace lover at han aldri vil dø fordi broren hans tross alt er hjelpesløs uten ham. Luffy bare gjentar ordene, etter hvert som blodet pumper ut og Ace gråtkvalt tar sitt siste pust. Hver og en av disse syntes jeg preget meg sterkere enn det noe fra Bleach og Naruto har gjort. Forholdet mellom moren og Ichigo i Bleach er nok det som kommer absolutt nærmest. Uansett er shonen ikke så optimalt lagt opp for dype emosjonelle inntrykk hos seeren / leseren. Til det er drama / romanser / slice of life serier aller best. Generelt sett det som er laget av Key Animation. Unntaket er etter min mening Code Geass. Lenke til kommentar
Kenichi-san Skrevet 8. februar 2011 Del Skrevet 8. februar 2011 Leste de spoilerne, men når jeg ikke har sett de episodene i serien så gir det meg ingenting egentlig. Når det gjelder One Piece, så har det mye med at jeg klarer ikke ta serien seriøst (så mye man kan ta en shonen seriøst). Da main character Luffy har kroppen sin lagd av gummi... Det bare klinger ikke hos meg altså =P. Da syns jeg sverd (Bleach) og powerballs (rasengan/chidori - Naruto) er mye fetere . Hvis det stod mellom FT & OP, syns jeg FT var mye bedre av det jeg har lest og husker mellom de 2 seriene. Lenke til kommentar
Agentspoon Skrevet 8. februar 2011 Del Skrevet 8. februar 2011 Jeg synes det byr på originale kamper som tidvis er helt fantastidke. Så må man også huske på at de fleste personene i OP har helt unike krefter, og at Luffy er den eneste med det som våpen. Lenke til kommentar
S-r-ex Skrevet 8. februar 2011 Del Skrevet 8. februar 2011 Kan også nevne Air Gear som en veldig dugende shonen. Rulleskøyte-konseptet virker kanskje litt snålt i starten, men til rulleskøyter å være er det dratt ut så ekstremt som det går an. Og selv med små elementer av ecchi så holder serient jevnt over høy kvalitet. Lenke til kommentar
Agentspoon Skrevet 8. februar 2011 Del Skrevet 8. februar 2011 Air Gear, til tross for at handlingen har vært ørlite treig i de siste kapitlene, er etter min mening en bedre shounen serie enn de fire store. Men man må for Guds skyld lese mangaen og ikke se animen. Det er et kvalitetssprik av enorme proporsjoner. Lenke til kommentar
S-r-ex Skrevet 8. februar 2011 Del Skrevet 8. februar 2011 I tillegg så har animéen til Air Gear flere forskjeller fra mangaen når det kommer til detaljene. Har sett de første par episodene, men har ingen formening om se resten. Men etter det jeg har hørt så sitter animéen bra an rent kvalitetsmessig på egen hånd. En annen shonen-serie som du bør lese med mindre du vil dø ulykkelig er Toriko. Settingen er så jalla som en verden der god mat er hovedfokuset, og gourmét-jegere må sanke råvarer som er vanskeligere å få tak i jo bedre de smaker, og med dertil høyere "capture level". Hovedpersonen er en slik matjeger og en av de beste i bransjen, og med på laget har han en mesterkokk til å tilberede maten. Største problemet med serien er at det hele fungerer noe faderlig bra. Lenke til kommentar
LordChosen Skrevet 1. april 2011 Del Skrevet 1. april 2011 Syntes det nesten er rart at ingen har nevnt Dragon Ball! Eller en serie jeg selv syntes er en god del bedre enn både Naruto og Bleach. Som er Hunter x Hunter(En type shounen, der hovedpersonen hele tiden vokser seg sterkere, og til tider slipper ut enorme krefter.) Lenke til kommentar
del_diablo Skrevet 2. april 2011 Del Skrevet 2. april 2011 Syntes det nesten er rart at ingen har nevnt Dragon Ball! Fordi Goku er en kampgal mann som bare ønsker kamp. Godt mulig han ble sur en eller 2 ganger igjennom før Z, men bortsett fra farsinstinktet så tror jeg at han egentlig ikke kvalifiserer. Dog, ganske bra Shounen ellers Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå