Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvis du skal spille av noe hjemmebrent på ps2 så må du ha chip (kanskje bortsett fra audio cd på cd-r :-?)

Nix, PS2 spiller hjemmebrente dvder uten problemer.

Huh? Det gjør ikke min! Jeg bruker Packard Bell platene fra elkjøp og img tool og dvd decrypter til å brenne meg.
Lenke til kommentar
Huh? Det gjør ikke min! Jeg bruker Packard Bell platene fra elkjøp og img tool og dvd decrypter til å brenne meg.

Au, høres vondt ut. :)

Har testet en ren kopi jeg gjorde av en av mine egne dvder, en DVD-5, på to PS2-er, funkte uten problemer i begge to. En av dem er flunkende ny, en annen er mer enn ett år gammel, ingen av dem er modifisert.

Lenke til kommentar
Hvis du skal spille av noe hjemmebrent på ps2 så må du ha chip (kanskje bortsett fra audio cd på cd-r :-?)

Nix, PS2 spiller hjemmebrente dvder uten problemer.

:lol::lol::lol: Skulle selvfølgelig stå brenne med...

Img tool er et program til lage image filer til dvd'ene med. Ikke til å konvertere filmen med.

Lenke til kommentar
tror det er noe jeg ikke skjønner her. bruker nero for å brenne. da sier nero at jeg må legge inn filer av typer vob,ifo eller bup. det er vel ikke mpeg filer. trodde jeg måtte konvertere mpeg til et av disse formatene?
Ja det må du... Forresten så er vob, ifo og bup ikke forskjellige videoformater, men alle en del av en dvd-film. Les litt rundt på de sidene som jeg posta link til over for å bli klokere.
Lenke til kommentar

Om du bruker DVD-R eller DVD-RW har egentlig ikke noe å si på avspilling. Eneste forskjellen er at DVD-RW kan slettes og skrives på nytt. Når det er sagt er det også mer kompatibilitet med DVD-R enn DVD-RW, men det er ikke den store forskjellen.

Når det gjelder program som kan kode en DVD, så er det helt riktig at VOB ikke er et eget film-format, men en koding av fila. For å lage en DVD struktur, trenger du et DVD authoring program. Veldig ofte følger dette med brenneren - eks Sonic MyDVD. Hvis ikke finnes enkle programmer som Pinnacle Expression, Sonic DVDit! LE. Noen redigeringsprogram har også innebygd DVD authoring, som Pinnacle Studio 8 og Pinnacle Edition 5

Lenke til kommentar
da sier nero at jeg må legge inn filer av typer vob,ifo eller bup. det er vel ikke mpeg filer. trodde jeg måtte konvertere mpeg til et av disse formatene?

Nero er et fint brenneprogram, men jeg ville ikke brukt det til så mye annet. Video-objektene (.vob-filene) inneholder blant annet videostrømmen, som er en MPEG-2-strøm eller i sjeldne tilfeller, MPEG-1.

Så det du må gjøre er å mekke sammen platen først, og så brenne den ut.

www.doom9.org/mpg/dvdauthoring.htm

Ellers kan du ta en titt her:

www.doom9.org/dvd-structure.htm

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...