Gå til innhold

Galaxy Tab selger godt likevel

Anbefalte innlegg

@Rage: Hvordan i alle dager får du iOs og Android brukeropplevelse til å bli identisk ? Nå har jeg aldri prøvd Galaxy Tab, men har prøvd iOs vs- Andoid på mobil, og det er jo to vidt forskjellige ting.

Du skrur på strømmen, og blir møtt med en skjerm med en haug med snarveier til apps..

Du åpner internett browseren og jammen er det ikke VG som kommer frem på begge to :w00t:

Til og med spillene er like... e-postene jeg mottar også gitt...

Sære greier...

Hva som ikke er likt er at jeg kan putte Galaxy tabben i sidelomma på buksa og faktisk ta den med ut :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da vi testet Samsung Galaxy Tab, var vi svært fornøyde, og ga den terningkast 6. Nå har Galaxy Tab en Android-versjon som ikke er tilpasset nettbrett, og det ble spekulert i om dette kunne være grunnen til at så mange var misfornøyde

Så indirekte så mener dere at Android ikke var godt nok, men gav det allikevel en 6´er ? :shrug:

Sier jo bare litt om hvor bra det blir når android i tillegg til å være så sinnsykt bra blir tilpasset nettbrett.

Lenke til kommentar

Nå skal det jo sies at iOS 4 ikke er spesielt mer tilpassett iPad, enn Android 2.2.

Samsung hadde jo også lagt til egne ting, slik at det ble mer egnet for tablets.

Jeg skjønner ikke hvorfor folk kommenterer det på Galaxy Tab, men ikke på iPad.

iOS er jo ikke akkurat verdens beste løsning på iPad heller. Jeg synes for eksempel muligheten til widgets burde være på en 10" skjerm. Det er det jo på Mac på 10" (Dersom Mac finnes på 10").

Små justeringer er lagt til, slik at hele brukeropplevelsen på Tab er mer tilpasset, selv om det ikke hadde Honeycomb (Som Galaxy Tab selvfølgelig ikke en gang er i nærheten av å nærme seg imot), synes jeg det virket som en minst like god tilnærming, i form av de små forandringene som nærmest er obligatoriske for å ha tatt forskjellen på skjermstørrelse i betraktning.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7

Da vi testet Samsung Galaxy Tab, var vi svært fornøyde, og ga den terningkast 6. Nå har Galaxy Tab en Android-versjon som ikke er tilpasset nettbrett, og det ble spekulert i om dette kunne være grunnen til at så mange var misfornøyde

Så indirekte så mener dere at Android ikke var godt nok, men gav det allikevel en 6´er ? :shrug:

Sier jo bare litt om hvor bra det blir når android i tillegg til å være så sinnsykt bra blir tilpasset nettbrett.

Man tester da vel ikke hvor bra noe kan bli i slike tester ? Det er ganske mye som kan bli bra gi det tid..

Forøvrig kommer jeg ikke til å svare på noe som angår tilpassning av iOs vs. Android, da dette er Off-Topic. Ønsker ikke å starte nok en tråd om det temaet.

Lenke til kommentar

Man tester da vel ikke hvor bra noe kan bli i slike tester ? Det er ganske mye som kan bli bra gi det tid..

Det har eg da aldri sagt heller. Men når testen viser at en ting er så bra som den viste her, tenk da hvor bra den blir når "tilpasningen" også er gjort.

Lenke til kommentar

Hvorfor skulle Apple gjort noe slikt? De har solgt millioner av iPad verden over, Galaxy truer ikke iPad i særlig grad. Enhetene kan leve godt side om side.

Uavhengig av hva apple har gjort eller ikke, så er vel det en overforenkling? 15% markedsandel er det ikke det galaxy tab har fått? Det merkes det for apple, selv om de begynte høyt.

AtW

Endret av ATWindsor
Lenke til kommentar
De eneste som tror på rykter der Apple er involvert som part, er vel kun Apple-fansen. Vi andre vet at virkeligheten ikke er slik Aplle ønsker den skal være.

Hva er det egentlig du mener med det du skriver her? Gir jo ingen mening, siden rykter kan være både negative og positive. Og sanne eller usanne, for den saks skyld. :huh:

edit: la til litt

Endret av Juke
Lenke til kommentar

I apple sitt tilfelle er ryktene alltid forvrengt fra virkeligheten, og alltid til det bedre for Apple. Denne saken er jo et prakteksempel av dette fenomenet. Man kan virkelig lure på hvorfor norske medier velger å trykke slikt søppel som den originale artikkelen var. Mon tro om det ruller inn noen kroner på kontoen hver gang man klarer å skrive noe positivt i favør Apple?

Lenke til kommentar
Her kan Samsung enkelt fjerne enhver tvil ved å fortelle hvor mange som faktisk er solgt til kunder, ikke butikker. Hvorfor gjør de ikke bare det?

Butikkne (eller egentlig de store distributørene i hvert land) er Samsungs kunder. Det er de som kjøper produktene til Samsung. Ja, de selger enhetene videre men det er det vanskelig å få noen statistikk på. Butikkene vil jo holde sånne tall for seg selv av konkurransehensyn.

Du må bare finne deg i at det er sånn man teller antall solgte enheter. Både fra Samsung, Apple og andre produsenter.

Lenke til kommentar

Ja, men hvilke tall bruker Samsung når de beregner at 2% retur er det riktige tallet?

Kan det (som jeg linket til i innlegg #10) være at det Samsung rapporterer er i forhold til solgte enheter til distributører, mens 16% er korrekt i forhold til solgte enheter til kunder?

What if Samsung's number is based on their distribution shipments of "2 million" units and the report numbers are based on actual sales (what stores would report). Let's assume the "under 2%" is 1.8% to give them some wiggle room.

That means 36000 returns on 2 million units. For which 36000 is 16% of 225000 units. (100/16= 6.25 x 36k = 225k)

That could mean only 225k units have actually been sold to customers, of which 36k have been returned. Or 250k if you use exactly 2% in calculation above.

Lenke til kommentar
Jeg tviler sterkt på at returraten av Galaxy Tab fra sluttkunder er i nærheten så høyt som eplefolket skal ha det til.

Mener du det er "eplefolket" som står bak det høye tallet, på tross av at det i flerfoldige nyhetsartikler står at det er ITG, et (i følge deres egne nettsider) internasjonalt firma som opererer med 15 avdelinger rundt omkring i verden, som har presentert tallet i utgangspunktet?

Endret av Juke
Lenke til kommentar

Hvorfor skulle Apple gjort noe slikt? De har solgt millioner av iPad verden over, Galaxy truer ikke iPad i særlig grad. Enhetene kan leve godt side om side.

Nå tviler jeg sterkt på at Apple gjør noe slikt, men å føle seg truet bør de - rent strategisk.

Ikke av Galaxy, men av Android-nettbrett i sin helhet. Det tok ikke mer enn et år for Android å passere dem på smarttelefon-markedet og de vil ha sitt svare strev med å holde imot når horden av nettbrett basert på Android kommer. Selv med forspranget og den gode hjelpen fra pressen. Apple sliter også mer og mer med omdømmet, som er en ny ting for et selskap som tidligere var den snille underdog mot de store stygge. Nå er Apple i manges øyne den "store stygge" og WOM i disse tider har en stor effekt.

Om utviklingshistorien fortsetter å gjenta seg vil Apple måtte nøye seg med en mindre bit av kaken på lengre sikt, med mindre de gjør visse strategiske grep. Som ikke er utenkelig, Apple har vært sterke på det området det siste tiåret. :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...