XPUserz Skrevet 7. juli 2003 Del Skrevet 7. juli 2003 Hva liker du best å programmere? alt fra ASP, PHP, C++, C#, VB, Delphi, "ren-HTML", Java, JavaScript, ASP .NET, CFML, Lasso, Flash, Perl, Phyton, XML osv... Flash er noe av det jeg hater! men php er greit og enkelt Lenke til kommentar
smetho Skrevet 7. juli 2003 Del Skrevet 7. juli 2003 Liker Java, men det er nok fordi det er det jeg kan best. Ellers synes jeg PHP virker interessant, men kan desverre for lite enda. C++ er også veldig bra, men kan for lite desverre. Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 7. juli 2003 Del Skrevet 7. juli 2003 Flash er ganske gøy da.. har holdt på med det i to dager og har likt det bra hittil Lenke til kommentar
ØysteinI Skrevet 7. juli 2003 Del Skrevet 7. juli 2003 Hmm .. kommer vel litt ann på hva du definerer som "programmering". Jeg velger å se på "programmering" som noe som ender opp i en kompilert form, dvs Java, C/C++, VB, Fortran etc. PHP, Asp, Javascript og andre "webspråk" ville jeg definert som "scripting", siden kildekoden ikke blir kompilert før den utføres, slik som .exe blir fra C-kode for eksempel. PHP, ASP ect blir blir jo ikke eksekvert... bare lest og så vil et tredjeprogram spytte ut noe greier på grunnlag av scriptet. Når det er sagt, så liker jeg godt å programmere i Java. Heller Java framfor C/C++, selv om C/C++ lager mer effektiv kode. Skal jeg scripte, så liker jeg å holde på med PHP og BASH-script(begrenset til Linux.. men hvem sa at verden var perfekt? *dukke unna alle Tux-ianerne* Lenke til kommentar
Blib Skrevet 8. juli 2003 Del Skrevet 8. juli 2003 Hmm .. kommer vel litt ann på hva du definerer som "programmering" Nå nevnte han jo faktisk i posten sin at han tegnte på ALT, programmering, scripting, ja tilogmed plain HTML. Personlig liker jeg best å programmere på kalkulatoren min, Ti-83, og bortsett fra den: PHP. Men det er nok fordi det er det eneste jeg kan Lenke til kommentar
gspr Skrevet 8. juli 2003 Del Skrevet 8. juli 2003 Av de jeg har prøvd: -PHP: Elsker det for web-basert scripting. Bruker det også mye som andre bruker PERL (for å fikse ting quick-and-dirty). -C: Fikler med det for øyeblikket. Liker det godt. Holder på å lage en IRC-bot i det. Ganske lærerikt. -C++: Lenge siden sist jeg prøvde det. Ser ikke helt vitsen med C++ over C, hvis ikke man lager noe stort noe der objekt-orientering er svært nyttig. -Java: Må bare kaste opp.... vent litt..... sånn ja. Uff. Eneste positive jeg kan finne med Java er vel at det lett kan kjøres på alle platformer som har java virtual machine, og at RoboCodes er ganske gøy. Men ytelsen da.... herregud. Nei huff. Har mareritt fortsatt. -PERL: Har ikke vært borti det lenge nok for å si noe om det. -GWBASIC: (Bare i tilfelle en viss MyWar leser dette).... GWBASIC er verdens kraftigste og mest avanserte språk! ÆÆÆ, jeg måtte si det, ellers banker han meg Lenke til kommentar
Lautsprecher Skrevet 8. juli 2003 Del Skrevet 8. juli 2003 AVS i Wnamp (Er ikke spesiel god d :oops: a) Lenke til kommentar
BBernes Skrevet 8. juli 2003 Del Skrevet 8. juli 2003 -GWBASIC: (Bare i tilfelle en viss MyWar leser dette).... GWBASIC er verdens kraftigste og mest avanserte språk! ÆÆÆ, jeg måtte si det, ellers banker han meg Ikke rakk ned på GWBASIC jeg brukte det i 1986, da var det "hot".. Lenke til kommentar
Jazzcat Skrevet 8. juli 2003 Del Skrevet 8. juli 2003 Synes C,C++ fungerer bra. Liker også Shell programmering chs,bash,ksh. Lenke til kommentar
Bombur61 Skrevet 8. juli 2003 Del Skrevet 8. juli 2003 Jeg liker C++ jeg er ikke god til det, men det er gøy.. Lenke til kommentar
talisar Skrevet 8. juli 2003 Del Skrevet 8. juli 2003 x86 assembler:) Kreativt og morsomt. Om ikke så er turbopascal 7 for dos veldig greit og kompakt og enkelt, dog med en del begrensninger. Ellers er vel c/c++ tingen:) Lenke til kommentar
goose Skrevet 8. juli 2003 Del Skrevet 8. juli 2003 Som programerings språk velger jeg: C++ så JAVA, ADA skal jeg lære i år Som teknologier så foretrekker jeg: PHP, ASP faller ikke i min smak, Javascript er OK og Flash er kult. som SQL er jo selvsagt MYSQL konge. jobbet mye med MSSQL og ORACLE men MYSQL er den jeg jobbet mest med derfor GO MYSQL! Lenke til kommentar
TLZ Skrevet 8. juli 2003 Del Skrevet 8. juli 2003 VB5/6 -"Jobbet":lol: en del med det, veldig enkelt å greit, man blir nødt til å bruke COM viss det skal være noe vits... VB.NET -Fiklet litt med det, litt med det, ganske likt vb6.. C#(.NET) -Det eg lærer meg og bruker akkurat nå, liker det veldig godt (må bære venne meg til å være case sensetiv) HTML -Lærer det samtidigt som eg lærer ASP.NET, liker det godt XML -Har så vidt prøvd meg litt...virker ganske interssant. SQL -Kan det aller enkleste, har tenkt å lære meg det fult.....må bare si at en SQL select blandet inn i stringer i C# ser ganske kinesisk ut... Noen som har erfaring med Mono her? Mono er en multiplattform versjon av .NET Framework (som ikker er lager av MS, og funker bla. å¨Linux) Lenke til kommentar
tasle Skrevet 8. juli 2003 Del Skrevet 8. juli 2003 For mitt vedkommende blir det Delphi og Kylix, eller C++ Builder. Der kan du lage alt mulig. Webapplikasjoner, databaser, spill, servere, Internettapplikasjoner, regnskap, utilities - kort sagt alt mulig for Windows og Linux. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå