Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Utenlandsk dame... er det dårlig?


Anbefalte innlegg

Du bringer ikke noen fakta opp som får meg overbevist. Vi får bare være enige om å være uenige. Samtidig så blir det lite flatterende å kokkettere over jeg brukte kantonesisk istedenfor mandarin, begge deler er kinesisk, og du skjønte helt klart hva jeg mente.

 

Hvem bryr seg om hvem det er noe "feil" med? Jeg skjønner ikke hvorfor du tar det opp i det hele tatt, med mindre du bruker denne tråden som en unnskyldning til å lirke inn dine egne politiske overbevisninger på unaturlige steder.

 

Fakta, som du selv er enig i, er at kinesere generellt sett er mer verdikonservative enn nordmenn - generellt sett. Derfor er det en relevant faktor i forhold til hvordan det generellt sett er å forholde seg som norsk mann til kinesiske kvinner i Norge. Det er ærlig talt ikke noe å kverulere så fordømt mye over.

De som kommer til Norge er hovedsakelig mainland-kinesere, ikke folk fra Hong Kong. Jeg bare vil påpeke at du har lite erfaring med kinesere (tydlig at du aldri har hørt en kineser si utlending), så jeg tror ikke du er den beste personen til å generalisere kinesere når du sier selv at du ikke blir kjent med dem. Du har kanskje møtt en kinesisk jente ordentlig, kanskje ikke det en gang. Allikavel, føler du at du kan nok til å generalisere rundt kinesere. :nei:

 

Og jeg har ikke sagt at kinesere ikke er like verdiliberale som nordmenn, og det vil være et problem for deg. Det vil være et problem for deg om du møter en verdikonservativ hvit jente fra Norge også. Men det preiket ditt om at kinesiske kvinner ikke får lov til å data hvite menn av sine fedre er bare pisspreik og kommer av dine fordommer.

 

Grunnen til at de holder seg unna deg, er sikkert fordi du forventer at de skal ha sex med deg på første date. Kanskje bruker de fedrene sine som unnskyldning for å komme seg unna deg. Hva vet jeg? Men at de fleste ikke får lov er bare tull og statistikken viser det. Halvparten av alle asiatiske jenter i USA finner seg en ikke asiatisk mann.

Endret av Camlon
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nasjonalitet, språkferdigheter og utdanning er viktige faktorer, ikke bare det faktum at kvinnen er "fra utlandet".

 

Det er stor forskjell på utlendinger. En utdannet russer som snakker forståelig norsk er ikke noe problem, men en inkompetent neger kan derimot bli verre.

 

Å spørre noen hvor de kommer fra, sett at de snakker med et utenlandsk preg, er helt naturlig, og sjeldent noe å ta seg nær av. Om jeg spør og de svarer Russland ser jeg ikke på det som negativt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Og nordmenn er selvgode og oppmerksomhetssyke :p.

Beklager, ikke helt forstått hva betyr oppmerksomhetssyke? Kan du vennligst forklare? Min norsk er ikke så bra ennå... :-(

En som alltid skal være i sentrum, altså midtpunktet i vennegjengen f.eks. H*n er veldig glad i oppmerksomhet, og gjør mye for å få det.

 

"Ååå, jeg ser helt jævlig ut i dag azzah" er et godt eksepmpel på hva en oppmerksomhetssyk jente (eller gutt for den saks skyld) kan si.

Endret av Frk. Snasen
Lenke til kommentar

En som alltid skal være i sentrum, altså midtpunktet i vennegjengen f.eks. H*n er veldig glad i oppmerksomhet, og gjør mye for å få det.

 

"Ååå, jeg ser helt jævlig ut i dag azzah" er et godt eksepmpel på hva en oppmerksomhetssyk jente (eller gutt for den saks skyld) kan si.

Takk for forklaring :-)

Det er ikke så bra, men jeg tror det er kanskje felles for alle folk? I hvertfall, man kan si at russiske er også ofte oppmerksomhetssyke, både mann og kvinner, tror jeg. Hva tenker dere? Dere må jo ikke idealisere oss heller.

For en visst nivå er det greit å vare både selvgod og oppmerksomhetssyk, men ikke når det er over grensen.

Endret av forglemmegei
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det jeg mente er at nordmenn er veldig gira på å gjøre andre folk oppmerksom på Norges eksistens og slikt. At det er veldig viktig å sette landet på kartet i internasjonale sammenhenger (selv om Norge for mange andre større land er temmelig ubetydelig og kanskje ikke veldig interessant).

 

Dette var så klart ment som en stereotyp på oss nordmenn, siden jeg synest det passet inn i lag med stereotypene som ble nevnt om andre land. :)

 

Folk fra større land har kanskje bedre grunn til å være slik, dersom landet deres har sterk internasjonal innflytelseskraft, men Norge er et temmelig lite land på mange måter :p.

Endret av Pseudopod
Lenke til kommentar

Det jeg mente er at nordmenn er veldig gira på å gjøre andre folk oppmerksom på Norges eksistens og slikt. At det er veldig viktig å sette landet på kartet i internasjonale sammenhenger (selv om Norge for mange andre større land er temmelig ubetydelig og kanskje ikke veldig interessant).

 

Dette var så klart ment som en stereotyp på oss nordmenn, siden jeg synest det passet inn i lag med stereotypene som ble nevnt om andre land. :)

 

Folk fra større land har kanskje bedre grunn til å være slik, dersom landet deres har sterk internasjonal innflytelseskraft, men Norge er et temmelig lite land på mange måter :p.

Vil ikke si at vi er så ubetydelig da vi driver med mye eksport. Også eier vi 1% av hele verden :p

Lenke til kommentar

Tror ikke verden hadde blitt så enormt forskjellig om hele norge bare poffet ut av eksistens.

 

Vel, bortsett fra flodbølgene som følge av at store landmasser plutselig forsvinner :p.

Vel det er flere land som er avhengig av våres olje/gass og fiskeeksport osv. :)

Det er mange land som eksporterer olje. Ikke bare Norge.

 

Og fisk er det ikke mye eksport av. Av Norges totale eksport så er fisk 5.7% av totalt eksport. Mens olje er 63.4%. Hovedsakelig selger Norge luksusfisk.

Lenke til kommentar

Tror ikke verden hadde blitt så enormt forskjellig om hele norge bare poffet ut av eksistens.

 

Vel, bortsett fra flodbølgene som følge av at store landmasser plutselig forsvinner :p.

Vel det er flere land som er avhengig av våres olje/gass og fiskeeksport osv. :)

Det er mange land som eksporterer olje. Ikke bare Norge.

 

Og fisk er det ikke mye eksport av. Av Norges totale eksport så er fisk 5.7% av totalt eksport. Mens olje er 63.4%. Hovedsakelig selger Norge luksusfisk.

Det er mange land som eksportere, men de er fortsatt avhengige. Det skal jo være tilstrekkelig med olje/gass også skal jo prisene helst være lave som mulig. Brasil er faktisk "avhengige" av norsk klippfisk. Selv med norsk eksport holder det ikke. Fisk er det nest største eksport varen vi har med jern og stål.

Lenke til kommentar

Det er mange land som eksportere, men de er fortsatt avhengige. Det skal jo være tilstrekkelig med olje/gass også skal jo prisene helst være lave som mulig. Brasil er faktisk "avhengige" av norsk klippfisk. Selv med norsk eksport holder det ikke. Fisk er det nest største eksport varen vi har med jern og stål.

Naturligvis går prisene opp noe om Norge slutter å eksportere, men det gjør dem ikke avhengige.

 

Og jeg tror absolutt at Brasil kan importere fra noen andre enn Norge om Norge slutter å eksportere. Det er den nest største eksportvaren Norge har, men det er forsatt bare 5.7% av Norges eksport. Norge eksporterer hovedsakelig olje og ingenting annet.

Lenke til kommentar

Hei! Min emne kan vare fornærmende for noen, beklager det var ikke mening. Jeg er utlendiger. Utenlandsk dame. Skal si med en gang, at folk i Norge er veldig snille og tolerante(kanskje av og til toler de for mye og for lenge?), men... Når man prøver å bli kjent med noen, så kommer nesten med en gang et spørsmål: Hvor kommer du fra? Selve dette spørsmålet er, kanskje ikke dårlig, men jeg føler at det er ofte vanskelig for utenlandsk kvinne å finne kjæreste. Detr var mange dårlige historier, når kvinner misbrukte mann bare for å få norsk oppholdstillatelse osv. Men hvorfor jeg må være ansvarlig for det? Hvorfor dere gifter seg med slike kvinner og etter det begynner å tenke dårlig om alle? Hvorfor jeg må ha mindre sjanse for å bli lykkelig pga noen ødelagt rykte til min nasjon før? Og et spørsmål til: hvorfor dere velger "dårlige" kvinner og ikke vil ha de som trenger deres kjærlighet? Beklager, hvis jeg fornærmet noen...

"hvor kommer du fra?" er et resultat av at de fleste familier er spredt utover og man kjenner folk i det fleste steder i landet, jeg har firmenninger jeg har kontakt med fra bodø i nord, til Oslo i øst, og stavanger i vest, selv er jeg fra kristiansandsområdet, så sier du at du er fra Narvik så ville jeg spurt om du kjent de fire-fem menneskene jeg kjenner der. og er det utenlansk er det spennede å vite hvilket land personen kommer fra.

 

Men til hovedspørsmålet ditt: Jeg tror vi nordmenn har veldig mye fremmedfrykt, jeg har mye utenlandske venner alt fra somalia til nepal, og russland, men jeg merker fortsatt at jeg av og til får en mild angstfølelse når det kommer en vaskekte neger inn i rommet, (jeg vet at "neger" har blitt tabufisert men jeg er for gammel til å bli politisk korrekt:P), Jeg har hatt utenlansdke kjærester og jeg har personlig ikke noe imot utenlandske, kanskje flere burde slutte å tenke med fordommer, og heller dra fram eventyrlysten, for det er mange land der ute som har andre kulturer og ikke minst mat-tradisjoner, så det å være sammen med noen som ikke er av vesteuropeisk opphav er bra. Så mye å lære om andre kulturer som man ikke engang får med seg som turist i landene. Menn nordmenn har vært et relativt isolert folk helt fram til moderne tid, og dette preger oss veldig, men som utenlands kvinne vil jeg påstå at mange menn der ute finner deg spennende og eksotisk, men siden nordmenn og er livredde for å ta kontakt med en fremmed kvinne kan det virke VELDIG vanskelig å tilnærme seg, spesielt når det er tradisjonelt mannen som skal sjekke opp kvinnen.

 

men litt for mange tailendere, og ukrainere, og ikke minst russere har utnyttet middelaldrende menn for å komme til et bedre liv, og ikke pga kjærlighet og det har gjort at mange av oss er skeptiske, for vi vil ikke være "sugar-daddy" til økonomiske flyktninger når det er kjærlighet de ser etter.

 

vel det er mine tanker om saken hvertfall:)

 

-frank

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Og hva er galt med at du ikke skal gjøre skam på familien?

At slike holdninger reduserer antall muligheter mennesker har til å fylle livene sine med mening.

 

At slik kultur gjør at andre mennesker får makt over deg, og bestemmer hvordan du skal leve livet ditt.

 

Konservativ kultur er fint for de som liker kulturen, og fryker dens undergang ved forandring. Konservative er mennesker som liker å holde andre i tvangstrøye for at de skal ha det bedre selv.

 

Gode mennesker er hippier, og tillater fri sex, fri dop, horing rundt, alt fra full hedonisme til hardcore asketisk livsstil - alt ettersom hva du vil.

Lenke til kommentar

Russland er jo et ganske spennende land, med mange fine mennesker. Har selv jobbet med flere russere.

...

Har selv en kamerat som nå er i full gang med å undersøke mulighetene for å få et kvinnfolk fra Russland. Problemet er bare at 95% av de vil at han skal overføre 10 000,- til de så de kan kjøpe flybillett.

 

For meg så blir det en helt gal start på det man med nød og neppe kan kalle et forhold, og sannsynligheten for at disse kvinnfolkene aldri kommer hit er stor. Har sagt det til han, men neida. Det å stresse med å få seg en kjæreste fungerer sjelden i lengden.

Takk for de fine ordene, som du sier om oss og landet vår!

Men si til kameraten din, at han skal ikke sende penger til disse damer! Jeg tror også at det er veldig sannsynlig, at de bare tjener penger på denne måten... (Og etter det får vi alle dårlig rykte... Jeg ønsker ikke, at kameraten din skulle bli skuffet. Han kan jo kjøpe flybiletten, hvis han vil treffe noen, det blir da i alle fall vederheftig, og kanskje billigere.

For å si om meg selv, så klarer jeg meg økonomisk uten noe støtte, selv om jeg er student. Kanskje skal kameraten din treffe meg? ;-)

Lenke til kommentar

Jeg har vært sammen med ei dame som er fra Russland og flyttet til Norge i tenårene, og har overhodet ingen negative ting å si om russiske jenter. Selvsagt er det enkelte huleboere som kommer med en kommentar eller to, men de er det bare til å ignorere.

 

Det er utrolig mange pene og oppegående damer fra Russland og øst-europa, og jeg kunne godt tenke meg å bli kjent med flere av dem. :)

 

Så forglemmegei, lyst på date? :cool::p

Lenke til kommentar
For å si om meg selv, så klarer jeg meg økonomisk uten noe støtte, selv om jeg er student. Kanskje skal kameraten din treffe meg? ;-)

 

 

Så forglemmegei, lyst på date? :cool::p

 

Løste seg selv det der. :wee:

 

Men ja, han har vel mer eller mindre slutta. De ville ha små beløp i starten og skulle ha mer og mer, så jeg tror han skjønte det av seg selv.

 

Men jeg tror det er et inntrykk mange sitter igjen med, at russiske jenter er "high maintenance". Ikke at det er noe å bry seg om, og det der kan jo diskuteres opp og ned, for norske gutter og jenter er vel ikke så mye bedre vil jeg tro. Man har mange forskjellige inntrykk som jeg nevnte i min tidligere post.

 

Mitt inntrykk er at russere er generelt ganske tøffe, klager sjeldent og selvsagt, glad i vodka. :p

Også er noe med aksenten dere har som jeg liker ganske godt. :hmm:

Endret av Demonfudge
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...