Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Utenlandsk dame... er det dårlig?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei! Min emne kan vare fornærmende for noen, beklager det var ikke mening. Jeg er utlendiger. Utenlandsk dame. Skal si med en gang, at folk i Norge er veldig snille og tolerante(kanskje av og til toler de for mye og for lenge?), men... Når man prøver å bli kjent med noen, så kommer nesten med en gang et spørsmål: Hvor kommer du fra? Selve dette spørsmålet er, kanskje ikke dårlig, men jeg føler at det er ofte vanskelig for utenlandsk kvinne å finne kjæreste. Detr var mange dårlige historier, når kvinner misbrukte mann bare for å få norsk oppholdstillatelse osv. Men hvorfor jeg må være ansvarlig for det? Hvorfor dere gifter seg med slike kvinner og etter det begynner å tenke dårlig om alle? Hvorfor jeg må ha mindre sjanse for å bli lykkelig pga noen ødelagt rykte til min nasjon før? Og et spørsmål til: hvorfor dere velger "dårlige" kvinner og ikke vil ha de som trenger deres kjærlighet? Beklager, hvis jeg fornærmet noen...

 

hei jenta mi! jeg er veldig enig med deg, det er litt vanskelig å finne seg en kjæreste i Norge :w00t:

dem er altfor vanskelige å ha noe med, de fleste liker bare å dekke sin behov.. mens kjærligheten er det lite av dessverre.

så jeg anbefaler deg å være forsiktig, ikke alle er ute etter det du er ute etter.

lykke til

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Russiske damer er herlige

 

Har selv sansen for damer av utenlandsk opprinnelse, dog da helst de fra litt mer hjemlige kanter som vest europa eller nordøst europa

 

Min forrige foreskelse var et fyrverkeri av ei russisk dame

Møtte henne gjennom jobben, hun har bodd i norge i 7 år (og tjener bedre enn meg!)

Kanskje det var deg :p

 

Eks-dama mi er finsk

 

Bra brukernavn til å ikke være helt stødig i norsk forresten =)

Endret av Okeblol
Lenke til kommentar

 

hei jenta mi! jeg er veldig enig med deg, det er litt vanskelig å finne seg en kjæreste i Norge :w00t:

dem er altfor vanskelige å ha noe med, de fleste liker bare å dekke sin behov.. mens kjærligheten er det lite av dessverre.

så jeg anbefaler deg å være forsiktig, ikke alle er ute etter det du er ute etter.

Det føler jeg nok bra, dessverre...

 

lykke til

Takk, for det, i like måte!

Lenke til kommentar

Ikke for å være frekk, men jeg blir sjelden tiltrukket av kvinner fra midtøsten. Den gebrokkene dialekten, deres kulturvaner, osv, er ikke noe jeg finner attraktivt.

Du har nok et noe forstokket og begrenset syn på "kvinner fra midtøsten" - i tillegg til at du skjærer alle over én kam.

 

1) Mange av dem er mer språkmektige enn deg, selv om de ikke nødvendigvis snakker norsk (som ikke akkurat er et verdensspråk). Det kan vel hende at du snakker litt gebrokkent når du ikke snakker norsk også ...

 

2) Det finnes like mange kulturuttrykk i midt-østen som i Norge. Norsk=lusekofte, norsk=black metal, norsk=anorakk og knikkers, eller norsk=bedehus og salmebok? Det finnes mange kulturvaner i Norge også, som du ikke nødvendigvis ser på som karakteristisk for deg. Slik er det faktisk i midt-østen også.

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Ikke for å være frekk, men jeg blir sjelden tiltrukket av kvinner fra midtøsten. Den gebrokkene dialekten, deres kulturvaner, osv, er ikke noe jeg finner attraktivt.

Du har nok et noe forstokket og begrenset syn på "kvinner fra midtøsten" - i tillegg til at du skjærer alle over én kam.

 

1) Mange av dem er mer språkmektige enn deg, selv om de ikke nødvendigvis snakker norsk (som ikke akkurat er et verdensspråk). Det kan vel hende at du snakker litt gebrokkent når du ikke snakker norsk også ...

 

2) Det finnes like mange kulturuttrykk i midt-østen som i Norge. Norsk=lusekofte, norsk=black metal, norsk=anorakk og knikkers, eller norsk=bedehus og salmebok? Det finnes mange kulturvaner i Norge også, som du ikke nødvendigvis ser på som karakteristisk for deg. Slik er det faktisk i midt-østen også.

 

1) At vi begge prater gebrokkent når vi vandrer utenfor morsmålet, har fint lite med saken å gjøre. For det forandrer ingenting. Det vil fremdeles være like stykt å høre på. Jaglandengelsk vil være fælt for en brite, uavhengig av hans kompetanse i fremmedspråk.

 

2) Når jeg skriver et innlegg på to setninger er det som regel litt generalisering.

Lenke til kommentar

Russland er jo et ganske spennende land, med mange fine mennesker. Har selv jobbet med flere russere.

 

Det at andre velger "dårlige" kvinner, som du sier, har vel mer med at en person som er "desperat" etter å ha noe fast og stabilt i livet sitt er villig til å gå ganske langt. Har selv flere bekjente som har "importert" kjæresten sin, der han er 50 år og oppover og hun er 18-25.

 

Man regner vel også med at personene som kommer inn i landet på den måten ikke tør å si ifra om det skulle være noe spesielt (vold og lignende).

 

Ofte er man redd for ensomhet, men jeg tror vel kanskje at man må takle ensomhet før man går inn i et forhold.

 

Har selv en kamerat som nå er i full gang med å undersøke mulighetene for å få et kvinnfolk fra Russland. Problemet er bare at 95% av de vil at han skal overføre 10 000,- til de så de kan kjøpe flybillett.

 

For meg så blir det en helt gal start på det man med nød og neppe kan kalle et forhold, og sannsynligheten for at disse kvinnfolkene aldri kommer hit er stor. Har sagt det til han, men neida. Det å stresse med å få seg en kjæreste fungerer sjelden i lengden.

 

Har selv hatt bekjente fra Russland, og det er veldig hyggelige folk. Med en utrolig varme og sammensveising en gjennomsnitts-nordmann kunne blitt misunnelig på.

 

Det med rykte tror jeg du bare kan gi blanke i. Sånn er det jo med flere land også. Man finner alltid noen representanter for et land som ikke er så bra. At andre folk ikke klarer å se lenger enn det er igrunn deres problem. Det er de som går glipp av noe.

 

Tyskere blir jo sett på som feitinger som er glade i øl, krig og pølser.

Slavere er kriminelle, voldelige og lurer deg alltid trill rundt.

Kurdere er lurendreiere, surrer alltid rundt med firmaer og serverer alltid smugglerkjøtt.

Endret av Demonfudge
  • Liker 6
Lenke til kommentar

Ikke for å være frekk, men jeg blir sjelden tiltrukket av kvinner fra midtøsten. Den gebrokkene dialekten, deres kulturvaner, osv, er ikke noe jeg finner attraktivt.

 

Jeg vil også ha en stabburets leverpostei-farget blond norsk jente som ser ut som en rosin når hun fyller 35. Holdbarheten er liksom ikke noe å skryte av.

Jenter fra midtøsten er sykt hotte, men man møter liksom ikke så mange av de på byen :/

 

Hehe. Jeg sa det jeg føler. Dog tror jeg dette har lite med rykte dems å gjøre. Men heller det at vi er så forskjellige. Deres klesstil, adferd, og verdier, er ofte helt annerledes enn mine. Et forhold blir derfor ganske uttenkelig i mine øyne.

 

Så bra at du ikke bare har etablert egne urokkelige verdier, men samtidig også generalisert et helt folkeslag som uønsket på vegne av disse. Kudos.

Endret av Lilac1
Lenke til kommentar

Hei! Min emne kan vare fornærmende for noen, beklager det var ikke mening. Jeg er utlendiger. Utenlandsk dame. Skal si med en gang, at folk i Norge er veldig snille og tolerante(kanskje av og til toler de for mye og for lenge?), men... Når man prøver å bli kjent med noen, så kommer nesten med en gang et spørsmål: Hvor kommer du fra? Selve dette spørsmålet er, kanskje ikke dårlig, men jeg føler at det er ofte vanskelig for utenlandsk kvinne å finne kjæreste. Detr var mange dårlige historier, når kvinner misbrukte mann bare for å få norsk oppholdstillatelse osv. Men hvorfor jeg må være ansvarlig for det? Hvorfor dere gifter seg med slike kvinner og etter det begynner å tenke dårlig om alle? Hvorfor jeg må ha mindre sjanse for å bli lykkelig pga noen ødelagt rykte til min nasjon før? Og et spørsmål til: hvorfor dere velger "dårlige" kvinner og ikke vil ha de som trenger deres kjærlighet? Beklager, hvis jeg fornærmet noen...

Vel, jeg er utlending jeg også. Jeg er en nordmann som ikke i bor i Norge og har få planer om å flytte tilbake. Og ja jeg får spørsmål hvor jeg kommer fra. De hører dialekten min og spør hvor jeg kommer fra, fordi jeg prater ikke som andre. Jeg har ikke Jagland engelsk... :D Folk liker dialekten min.

 

Jeg tror de færreste bryr seg om du vil misbruke dem til å få norsk oppholdstillatelse. Det handler om du har samme verdier som dem, og om du er pen og hyggelig og at du tør å vise interesse. Det har absolutt ingenting med nasjonen din å gjøre, fordi nordmenn har ingenting imot russere. Hvis du ikke får mann, så er det trolig på grunn av norsken din eller noe annet med deg. Vær glad for at du ikke er muslim, da vil ingen tørre å nærme seg deg fordi de er redd for at fetteren kommer å banker dem opp.

 

Hvis du er så desperat, finn deg en gutt som er desperat. Det er mer enn nok av gutter som vil gjøre alt de kan for å få seg kjæreste. F.eks. du kan dra på TG. (The Gathering) Og jeg dater ikke "dårlige" jenter, men det betyr ikke at jeg dater med alle desperate jenter.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

I Oslo er det masse fine utenlandske damer jeg kunne tenke meg å bli kjent med, men man ser dem bare på gata. Jeg får skjelden anledning til å prate med dem, og det er desverre slik som Camlon nevnte, mye større sjanse for å havne i problemer med jentas familie (eller bekjente/naboer/landsmenn) dersom hun kommer fra øst. Russere er nok mye mer moderne på dette enn folk fra f.eks. Kina eller Pakistan. Men, generellt sett, så er det en hindring at menn fra samme land som jenta kan bli negative og aggressive.

 

Samtidig, så er det også slik at mange utenlandske jenter ikke er like vant til samme holdning til likestilling som jeg er vant til.

Lenke til kommentar

Ikke for å være frekk, men jeg blir sjelden tiltrukket av kvinner fra midtøsten. Den gebrokkene dialekten, deres kulturvaner, osv, er ikke noe jeg finner attraktivt.

 

Hvordan greide du å trekke konklusjonen at hun var fra midtøsten?

 

Trådstarter; Hvor lenge har du bodd i Norge?

Lenke til kommentar

Russere er nok mye mer moderne på dette enn folk fra f.eks. Kina eller Pakistan. Men, generellt sett, så er det en hindring at menn fra samme land som jenta kan bli negative og aggressive.

Det er null problem med kinesere, men noen ganger kan familien være ganske konservative. Jeg datet en jente hvor faren elsker Glenn Beck, gikk på kristenseminarer alla jesuscamp, og mente at jenter som går med topp ber om å bli voldtatt. Hun kalte seg venstrevridd, men hadde mange av de samme meningene som meg.

Endret av Camlon
Lenke til kommentar

Det er selvfølgelig forskjeller blant kinesere også, men generellt så er de nok mer verdikonservative enn nordmenn. De er gjerne opptatt av å ikke blande seg med andre. Jenter har mindre frihet og selvstendighet enn gutter, etc.

 

De konservative holdningene om at jenter skal være hjemme, de skal ikke være sosialt proaktive overfor menn, de skal ikke gjøre skam på familien, etc... er holdninger som står i veien for å etablere forhold til jenter som har utvandret fra østen til Norge. Dette tror jeg også gjelder i høy grad for Kina.

Endret av Rata101
Lenke til kommentar

Det er selvfølgelig forskjeller blant kinesere også, men generellt så er de nok mer verdikonservative enn nordmenn. De er gjerne opptatt av å ikke blande seg med andre. Jenter har mindre frihet og selvstendighet enn gutter, etc.

 

De konservative holdningene om at jenter skal være hjemme, de skal ikke være sosialt proaktive overfor menn, de skal ikke gjøre skam på familien, etc... er holdninger som står i veien for å etablere forhold til jenter som har utvandret derfra til Norge. Dette tror jeg også gjelder i høy grad for Kina.

Hva mener du med å ikke blande seg med andre? Jeg har blitt kjent med mange kinesere. Kinesere (spesielt jenter) er ofte sjenerte, men det betyr ikke at de ikke har lyst til å prate med folk.

 

Og at de er mer verdikonservative er bare ditt problem. For meg er ikke det et problem i det hele tatt, fordi jeg er mer verdikonservativ. F.eks. hvis jenta sier at hun mener abort burde være ulovelig ville jeg ikke hatt noe problem med det, mens du ville blitt irritert. Men at de er verdikonservative betyr ikke at de ikke vil date hvite menn. Det bare betyr at de ikke vil ha sex på første date, at de ikke er like frie til å gjøre hva de vil og at det er mer fokus på å møte og respektere familien.

 

Og det er ikke rikrig at det forventes at jentene skal være hjemme og det er ikke riktig at asiatiske jenter er sosialt proaktive ovefor menn. Og hva er galt med at du ikke skal gjøre skam på familien? Kinesere er ikke så rare og merkelige som du tror dem er. Kanskje på tide å plassere alle de fordommene du har i søppelbøtta.

Lenke til kommentar

Du verden, har du tenkt til å åpne en boks med "you're-wrong,-I'm-right-worms" på meg nå?

 

Jeg tror ærlig talt at jeg har mitt på det tørre når jeg påstår at kinesere generellt sett er mer verdikonservative enn nordmenn, generellt sett. Hvor du står rent personlig på skalaen, er irrelevant, og bryr meg lite.

 

Om faren til den kinesiske jenta jeg dater har en verdikonservativ holdning som dikterer at datteren hans ikke får lov til å holde på med en gwailo, så er det faktisk et reellt problem for en nordmann, uansett hvor glad han måtte være i verdikonservative holdninger.

 

edit: når påsto jeg at kinesiske jenter er sosialt proaktive overfor menn? Du har misforstått ett eller annet sted.

Endret av Rata101
Lenke til kommentar

Du verden, har du tenkt til å åpne en boks med "you're-wrong,-I'm-right-worms" på meg nå?

 

Jeg tror ærlig talt at jeg har mitt på det tørre når jeg påstår at kinesere generellt sett er mer verdikonservative enn nordmenn, generellt sett. Hvor du står rent personlig på skalaen, er irrelevant, og bryr meg lite.

 

Om faren til den kinesiske jenta jeg dater har en verdikonservativ holdning som dikterer at datteren hans ikke får lov til å holde på med en gwailo, så er det faktisk et reellt problem for en nordmann, uansett hvor glad han måtte være i verdikonservative holdninger.

 

edit: når påsto jeg at kinesiske jenter er sosialt proaktive overfor menn? Du har misforstått ett eller annet sted.

Ja, de er mer verdkonservative enn de fleste nordmenn, men det er ditt problem siden du vil irritere deg når hun utrykker sine meninger. Norge er ekstremt verdiliberale, så det er ikke kineserene det er noe feil med her.

 

Men det er feil at fedre til kinesiske jenter har noe problem med at dem dater en 外国人 / 洋鬼子, ikke gweilo det er katonesisk. Noen få vil ha problemer med det, men de færreste vil ha noen problemer. Men det kan være at jenta ikke blir så glad når du møter henne full på byen og ønsker å ha sex med henne samme natt.

 

Du påsto det motsatte at kinesiske jenter er ikke sosiale proaktive ovenfor menn. Det er ikke riktig.

Endret av Camlon
Lenke til kommentar

Du bringer ikke noen fakta opp som får meg overbevist. Vi får bare være enige om å være uenige. Samtidig så blir det lite flatterende å kokkettere over jeg brukte kantonesisk istedenfor mandarin, begge deler er kinesisk, og du skjønte helt klart hva jeg mente.

 

Hvem bryr seg om hvem det er noe "feil" med? Jeg skjønner ikke hvorfor du tar det opp i det hele tatt, med mindre du bruker denne tråden som en unnskyldning til å lirke inn dine egne politiske overbevisninger på unaturlige steder.

 

Fakta, som du selv er enig i, er at kinesere generellt sett er mer verdikonservative enn nordmenn - generellt sett. Derfor er det en relevant faktor i forhold til hvordan det generellt sett er å forholde seg som norsk mann til kinesiske kvinner i Norge. Det er ærlig talt ikke noe å kverulere så fordømt mye over.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...