forglemmegei Skrevet 7. februar 2011 Del Skrevet 7. februar 2011 Hei! Min emne kan vare fornærmende for noen, beklager det var ikke mening. Jeg er utlendiger. Utenlandsk dame. Skal si med en gang, at folk i Norge er veldig snille og tolerante(kanskje av og til toler de for mye og for lenge?), men... Når man prøver å bli kjent med noen, så kommer nesten med en gang et spørsmål: Hvor kommer du fra? Selve dette spørsmålet er, kanskje ikke dårlig, men jeg føler at det er ofte vanskelig for utenlandsk kvinne å finne kjæreste. Detr var mange dårlige historier, når kvinner misbrukte mann bare for å få norsk oppholdstillatelse osv. Men hvorfor jeg må være ansvarlig for det? Hvorfor dere gifter seg med slike kvinner og etter det begynner å tenke dårlig om alle? Hvorfor jeg må ha mindre sjanse for å bli lykkelig pga noen ødelagt rykte til min nasjon før? Og et spørsmål til: hvorfor dere velger "dårlige" kvinner og ikke vil ha de som trenger deres kjærlighet? Beklager, hvis jeg fornærmet noen... Lenke til kommentar
Populært innlegg nebrewfoz Skrevet 7. februar 2011 Populært innlegg Del Skrevet 7. februar 2011 Det er typisk norsk å spørre "Hvor kommer du fra?". Vi spør alle - til og med andre nordmenn. Til og med folk fra samme by som vi selv bor i. (Noen ganger kan vi si: "Jeg kjenner en som kommer derfra", og dermed har vi noe felles.) Dessverre har mange av oss så liten hjernekapasitet at vi ofte "slår sammen" inntrykk av folk fra samme sted/by/land, slik at hvis en mann fra Ålesund har oppført seg som en drittsekk mot oss eller noen vi kjenner, så blir det slik at alle fra "Ålesund er drittsekker". Som nordmenn krever vi å bli behandlet som individer, men andre er det liksom greit å sette i bås. Det er såpass kort tid siden Norge ble "åpnet mot omverdenen" at vi nok kommer til å stå og gape mot utlendinger i et par generasjoner til, dessverre. 11 Lenke til kommentar
forglemmegei Skrevet 7. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2011 Jeg vet, at mange utlendigere oppførte seg ikke på den beste måte, dessverre... Og det er veldig trist at det ødelegger rykte og, kanskje liv til de andre! Lenke til kommentar
-Léon- Skrevet 7. februar 2011 Del Skrevet 7. februar 2011 Det er vel mye med fordommer å gjøre. Ville egentlig bare rådet deg til å forsette med å leite, du vil nok finne en mann som respektere deg for den du er. Og et spørsmål til: hvorfor dere velger "dårlige" kvinner og ikke vil ha de som trenger deres kjærlighet? Det er vel det samme som går igjen med at noen jenter velger "badboys" framfor de som du skriver trenger deres kjærlighet. Alle er forskjellige og ser etter forskjellige egenskaper i sin framtidige kjæreste. Eller noe slikt. 3 Lenke til kommentar
Populært innlegg Hanemann Skrevet 7. februar 2011 Populært innlegg Del Skrevet 7. februar 2011 Ikke for å være frekk, men jeg blir sjelden tiltrukket av kvinner fra midtøsten. Den gebrokkene dialekten, deres kulturvaner, osv, er ikke noe jeg finner attraktivt. 11 Lenke til kommentar
Geir Einar Skrevet 7. februar 2011 Del Skrevet 7. februar 2011 Bra at du kom som et eksempel Hanemann. 5 Lenke til kommentar
TheNarsissist Skrevet 7. februar 2011 Del Skrevet 7. februar 2011 Ikke for å være frekk, men jeg blir sjelden tiltrukket av kvinner fra midtøsten. Den gebrokkene dialekten, deres kulturvaner, osv, er ikke noe jeg finner attraktivt. RASIST!...... Neida er helt enig med deg. Lenke til kommentar
Hanemann Skrevet 7. februar 2011 Del Skrevet 7. februar 2011 Bra at du kom som et eksempel Hanemann. Hehe. Jeg sa det jeg føler. Dog tror jeg dette har lite med rykte dems å gjøre. Men heller det at vi er så forskjellige. Deres klesstil, adferd, og verdier, er ofte helt annerledes enn mine. Et forhold blir derfor ganske uttenkelig i mine øyne. 7 Lenke til kommentar
nomore Skrevet 7. februar 2011 Del Skrevet 7. februar 2011 Godt det da finnes personer som ikke nødvendigvis ser etter det samme. Eg ser ikke etter en ting, og heller har eg ingen plan om hva eg ser etter. Hos noen er det helheten eg kan forelske meg i, andre er det spesifike ting. Men da snakker vi om forelskelse. Mitt råd er; ikke gi opp 1 Lenke til kommentar
Charlo Skrevet 7. februar 2011 Del Skrevet 7. februar 2011 Hei! Min emne kan vare fornærmende for noen, beklager det var ikke mening. Jeg er utlendiger. Utenlandsk dame. Skal si med en gang, at folk i Norge er veldig snille og tolerante(kanskje av og til toler de for mye og for lenge?), men... Når man prøver å bli kjent med noen, så kommer nesten med en gang et spørsmål: Hvor kommer du fra? Selve dette spørsmålet er, kanskje ikke dårlig, men jeg føler at det er ofte vanskelig for utenlandsk kvinne å finne kjæreste. Detr var mange dårlige historier, når kvinner misbrukte mann bare for å få norsk oppholdstillatelse osv. Men hvorfor jeg må være ansvarlig for det? Hvorfor dere gifter seg med slike kvinner og etter det begynner å tenke dårlig om alle? Hvorfor jeg må ha mindre sjanse for å bli lykkelig pga noen ødelagt rykte til min nasjon før? Og et spørsmål til: hvorfor dere velger "dårlige" kvinner og ikke vil ha de som trenger deres kjærlighet? Beklager, hvis jeg fornærmet noen... Hvor kommer du fra ? 3 Lenke til kommentar
Geir Einar Skrevet 7. februar 2011 Del Skrevet 7. februar 2011 (endret) Bra at du kom som et eksempel Hanemann. Hehe. Jeg sa det jeg føler. Dog tror jeg dette har lite med rykte dems å gjøre. Men heller det at vi er så forskjellige. Deres klesstil, adferd, og verdier, er ofte helt annerledes enn mine. Et forhold blir derfor ganske uttenkelig i mine øyne. altså var ikke frekt ment det jeg skrev og jeg vil si vi er alle forskjellige og man må bare respektere hverandre. Endret 7. februar 2011 av ASGE Lenke til kommentar
salvatore- Skrevet 7. februar 2011 Del Skrevet 7. februar 2011 grunnen til at folk ugleser en mann med utenlandsk dame må vel skyldes sjalusi ettersom de helt sikkert har en norsk frøken på over 40 hjemme selv Lenke til kommentar
Pseudopod Skrevet 7. februar 2011 Del Skrevet 7. februar 2011 (endret) Hvor kommer du fra, forglemmegei? Men det er sant at mange sier dette selv når de møter nordmenn. Jeg ser på det som et helt greit spørsmål, det viser jo at man er interessert i en persons bakgrunn. Personlig prøver jeg å ikke ha fordommer om hvordan en person ut i fra hvor personen kommer fra, men jeg må innrømme at jeg kommer lettere overens med personer som har en kulturell bakgrunn som ikke er ekstremt forskjellig fra min egen. -edit- så ikke at noen hadde spurt spørsmålet mitt allerede :/. Nå føler jeg meg dum. Endret 7. februar 2011 av Pseudopod 1 Lenke til kommentar
forglemmegei Skrevet 7. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2011 Det er typisk norsk å spørre "Hvor kommer du fra?". Vi spør alle - til og med andre nordmenn. Til og med folk fra samme by som vi selv bor i. (Noen ganger kan vi si: "Jeg kjenner en som kommer derfra", og dermed har vi noe felles.) Dessverre har mange av oss så liten hjernekapasitet at vi ofte "slår sammen" inntrykk av folk fra samme sted/by/land, slik at hvis en mann fra Ålesund har oppført seg som en drittsekk mot oss eller noen vi kjenner, så blir det slik at alle fra "Ålesund er drittsekker". Som nordmenn krever vi å bli behandlet som individer, men andre er det liksom greit å sette i bås. Det er såpass kort tid siden Norge ble "åpnet mot omverdenen" at vi nok kommer til å stå og gape mot utlendinger i et par generasjoner til, dessverre. Takk for svaret. Lenke til kommentar
forglemmegei Skrevet 7. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2011 Hvor kommer du fra, forglemmegei? Men det er sant at mange sier dette selv når de møter nordmenn. Jeg ser på det som et helt greit spørsmål, det viser jo at man er interessert i en persons bakgrunn. Personlig prøver jeg å ikke ha fordommer om hvordan en person ut i fra hvor personen kommer fra, men jeg må innrømme at jeg kommer lettere overens med personer som har en kulturell bakgrunn som ikke er ekstremt forskjellig fra min egen. -edit- så ikke at noen hadde spurt spørsmålet mitt allerede :/. Nå føler jeg meg dum. Takk for svaret! Du skal ikke føle deg dum, alt i orden. Jeg kommer far Russland, min bakgrunn er ikke så ekstremt forskjellig med norske, tror jeg. (beklager for min språk) Men det finnes forskjell selvfølgelig. Men jeg føler, at russiske kvinner har ikke så god rykte, og kanskje ikke uten grunn... Men vi er ikke like! Det er et problem... Lenke til kommentar
forglemmegei Skrevet 7. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2011 Hvor kommer du fra ? Fra Russland. Men det betyr ikke, at: 1)Jeg er en av de kvinner med "lett" oppførsel. Forstår dere hva det betyr? Vet ikke om det er mulig og bra å skrive direkte her... 2) Jeg vil tåle og tillate å gjøre hva som helst for å få oppholdstillatelse. Lenke til kommentar
Pseudopod Skrevet 7. februar 2011 Del Skrevet 7. februar 2011 Jeg tror at om man kommer fra et samfunn med litt like verdier, populærkultur, utdanning, etc, så er det ikke så alt for vanskelig å integrere seg. Lenke til kommentar
forglemmegei Skrevet 7. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2011 (endret) Ikke for å være frekk, men jeg blir sjelden tiltrukket av kvinner fra midtøsten. Den gebrokkene dialekten, deres kulturvaner, osv, er ikke noe jeg finner attraktivt. Ikke for å vare frekk, men jeg blir tvilsom tiltrukket av mann fra midøsten. Man skal jo selvfølgelig finne noe passende for seg selv. Kulturvaner, religion, språk er veldig viktig, selvfølgelig. Men kulturforskjell og kriminalitet er ikke det samme! Ikke alle muslimer er terrorister, for eksempel. Men det, hva jeg opplevde i forhold med atferd av noen asiatiske menn (ikke alle!) med meg, kan jeg si at det er minst ubehagelig... Jeg tviler på at de oppfører seg slik med norske kvinner, som med oss... Ser som på "lett gruvedrift" ofte... Det har, kanskje også noe med rykte å gjøre? Godt det da finnes personer som ikke nødvendigvis ser etter det samme. Eg ser ikke etter en ting, og heller har eg ingen plan om hva eg ser etter. Hos noen er det helheten eg kan forelske meg i, andre er det spesifike ting. Men da snakker vi om forelskelse. Mitt råd er; ikke gi opp Tusen takk! Endret 8. februar 2011 av forglemmegei Lenke til kommentar
forglemmegei Skrevet 7. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2011 Jeg tror at om man kommer fra et samfunn med litt like verdier, populærkultur, utdanning, etc, så er det ikke så alt for vanskelig å integrere seg. Nei, det er egentlig ikke så veldig vanskelig. Og norske folk er i tillegg veldig åpne og tolerante. Det kan jeg, faktisk, ikke si om utlendigere :-( Men det føles ikke så god rykte i uansett... Lenke til kommentar
internet wizard Skrevet 7. februar 2011 Del Skrevet 7. februar 2011 (endret) jeg ser ingenting galt med menesker fra Россию russland er et av mine favoritt land edit: russland har også den fineste nasjonalsangen etter min mening Endret 9. februar 2011 av supercz 4 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå