Gå til innhold

AXP PowerReal 850W

Anbefalte innlegg

Er denne strømforsyningen noe tess?

Har akkurat bestilt en slik en, siden corsair strømforsyningen jeg ville ha ikke var på lager. Den er visstnok laget av "XION".

Specs:

Input Current : 13A @ 115V, 7A @ 230V

Output: +3.3@24A, +5V@32A, +12V1@18A , +12V2@18A, +12V3@20A ,+ 12V4@22A ,[email protected], [email protected]

MTBF: >120,000 hours

Approvals: CUL, FCC, TUV, CE, C-tick, CB, BSMI

Connectors:

1 x Main connector (20+4 pin)

1 x 12V(4+4-pin)

8 x peripheral 6 x SATA

1 x Floppy

PCI-E- 6 Pin x 2, 6+2 Pin x 2

Endret av Athey
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Etter litt sjekking er ikke denne i nærheten av Corsairen.

Den er billig, og bygget etter prisen (69 USD på NewEgg ser jeg.) 78% effektivitet, dagens gode ligger på rundt 85% og opp som oftest og det er en forskjell.

Komponentene er billige også, så levetiden er nok lav, og risikoen for at den tar med seg annen hardware når den dør er også større på billige PSUer.

I tilegg er den "peak rated" det vil si at 850W er noe den kun vil klare i 30-60 sekunder, vi anta den yter rundt 600W maks, muligens mindre.

Lenke til kommentar

Hmm kan ikke finne noen tester av den, men jeg blir litt skeptisk når jeg ser den bare har ett års garanti. Xion er vel kjent for en smule variabel kvalitet på produktene sine også (i alle fall billigmodellene)

Kan godt hende den fungerer greit, men hvis du ikke har veldig stramt budsjett ville jeg heller lagt litt mer penger i en kvalitets-psu...

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har blitt mer og mer fokusert på leverandør garantier, hvis de tør å gi fks 7 års garanti, da føler jeg at produktet er solid og kan trygt kjøpes inn.

på en PSU er det ikke store hundrelappene i forskjell fra totalt makkverk til brillians heller

Lenke til kommentar

De testresultatene var ikke mye å skryte av, men etter å ha lest produsentens egne data, så var det ikke overraskende. De klarte med noen linjers mellomrom å hevde at PSU'en var inntil både 85% og 78% effektiv. Nå viser testen at den med stor sannsynlighet vil bruke 25% av effekten til egenoppvarming, slik at det en eventuelt sparer i innkjøp, vil plusses på strømregninga. Om en er heldig, så er det de eneste ekstrautgiftene som må påregnes.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...