sola66 Skrevet 7. februar 2011 Del Skrevet 7. februar 2011 Jeg var litt korttenkt og bestilte en elektrisk Braun Oral-B tannbørste på eBay fra en amerikansk selger. Den er levert med amerikansk støpsel (ganske lite støpselhode med to flate pinner) og under laderen står det: 110-130V ac, 50-60 Hz / 1,3W. Hva må jeg gjøre for å få brukt denne i Norge? Bytte kun støpsel? Bytte støpsel og ledning? Kjøpe omformer (som jeg har lest er både dyrt og vanskelig å få tak i)? Adapter amerikansk-norsk? Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 7. februar 2011 Del Skrevet 7. februar 2011 Du trenger nok en omformer fra 220V til 110V. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 7. februar 2011 Del Skrevet 7. februar 2011 ... og den koster nok mer enn å kjøpe en ny som passer her. Lenke til kommentar
sola66 Skrevet 7. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2011 Fant denne, er det ikke en slik da?: http://www.clasohlson.no/Product/Product.aspx?id=152536842 Den minste holder kanskje? Er nok billigere enn å kjøpe ny tannbørste for det var en litt dyr modell jeg kjøpte, men irriterende likeve å glemme slike ting når man handler fra USA. Lenke til kommentar
Byxxi Skrevet 7. februar 2011 Del Skrevet 7. februar 2011 Den bør passe fint den, vil tro at den minste passer, da en tannbørste ikke skulle ha behov for 50va(watt) Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 7. februar 2011 Del Skrevet 7. februar 2011 Den lille holder i massevis. Alternativet er en ny børste: http://www.clasohlson.no/link/m3/Product,Product.aspx?artnr=34-5075 Sjekk at du kan bruke USA-tannbørsten på den norske laderen, så kan du lade begge med samme lader. Lenke til kommentar
sola66 Skrevet 8. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2011 Laderene ser ut til å være like på alle Oral-B-modeller så det å kjøpe en rimelig modell for å benytte laderen var faktisk en god idé. Før jeg hadde lest svaret hadde jeg allerede kjøpt omformeren, men det funket også helt bra. Den var litt større enn jeg hadde trodd, men trenger jo ikke akkurat stå på baderomshylla. Den kostet 169,- så var også rimeligste alternativ for å løse eBay-blemma (og når jeg nå først har den kan jeg jo fortsette med amerikanske dubbeditter :-)) Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 8. februar 2011 Del Skrevet 8. februar 2011 ...og når jeg nå først har den kan jeg jo fortsette med amerikanske dubbeditter... Med bare 50 VA til rådighet skal du velge dine dingser med omhu. Vær også obs på at omformeren bare endrer spenningen, ikke frekvensen, slik at den gir 110 V / 50 Hz. I USA er mye utstyr laget for bruk med kun 110 V / 60 Hz (som er det de har der). I ditt tilfelle var laderen merket 50-60 Hz, så det var ikke noe problem, men dette gjelder langt fra alt som kommer derfra. Lenke til kommentar
sola66 Skrevet 8. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2011 ...og når jeg nå først har den kan jeg jo fortsette med amerikanske dubbeditter... Med bare 50 VA til rådighet skal du velge dine dingser med omhu. Vær også obs på at omformeren bare endrer spenningen, ikke frekvensen, slik at den gir 110 V / 50 Hz. I USA er mye utstyr laget for bruk med kun 110 V / 60 Hz (som er det de har der). I ditt tilfelle var laderen merket 50-60 Hz, så det var ikke noe problem, men dette gjelder langt fra alt som kommer derfra. Ja, så det. Sto bilde utenpå esken med eksempler på mye forskjellige småelektrisk. Hadde nok ikke tenkt til å kjøpe så frytelig mange dingser derfra egentlig, hadde jeg vært mer våken tidligere hadde jeg nok styrt unna tannbørsten derfra også (selv om det løste seg greit denne gang - det ble, inkl. omformeren, forsatt under halv pris i f.t. Norge). Fra England derimot er det greiere med elektriske artikler for da kan man bare bytte støpsel. Enkel jobb og koster bare 20-30 kr. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå