SuperChop Skrevet 7. februar 2011 Del Skrevet 7. februar 2011 Hei! Har mobilt bredbånd fra NetCom - Hele Tiden. Og har koblet den til en router, så samboeren også kan bruke det når jeg er hjemme. Men plutselig når jeg plugget usb-modemet inn i routeren i går, lyste modemet kun rødt. Når jeg kobler den direkte i PC'n er det ingen problemer, men i routeren så vil den ikke koble seg til. Har ringt til NetCom, men de visste ikke hvordan de skulle hjelpe meg, så det ble bare tull. Såååå, kanskje det er håp om at noen her kan gi meg en liten forklaring på hva som er problemet? Har prøvd å søke rundt på internett etter hva det kunne være, men fant aldri noe godt svar på det. Lenke til kommentar
Topguy Skrevet 7. februar 2011 Del Skrevet 7. februar 2011 Kanskje det ville hjelpe å si hvilken router det er snakk om. Regner med at det er mulig å logge seg inn på routeren med en web-leser, regner med at mer informasjon om feil og oppsettet mot modemet er mulig å utføre da. Lenke til kommentar
SuperChop Skrevet 7. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2011 Kanskje det ville hjelpe å si hvilken router det er snakk om. Regner med at det er mulig å logge seg inn på routeren med en web-leser, regner med at mer informasjon om feil og oppsettet mot modemet er mulig å utføre da. Jensen AirLink 3G Lenke til kommentar
jenskristian Skrevet 9. februar 2011 Del Skrevet 9. februar 2011 Foreslår at du oppdaterer til nyeste firmware dersom du ikke har gjort det. Det vil nok også være mulig å lese noe ut av loggen du kan finne inne i webgrensesnittet som Topguy nevner. Firmware for AL3G - 2.14 - 02.12.2010 - ZIP - 3,14 MB Lenke til kommentar
leftbrain Skrevet 12. februar 2011 Del Skrevet 12. februar 2011 En mulig feilkilde er at du evt. har skiftet eller satt PIN-kode på SIM-kortet du bruker i USB-modemet - i så må dette også knottes inn på admin-sidene til ruteren. Du kommer inn på admin-web fra en lokal maskin selv om ruteren ikke kommer seg på nett. Om du ikke har endret standardoppsettet har sikkert ruteren den adressen og adminpassordet den kom med fra produsenten: http://192.168.0.1 brukernavn: admin passord: 1234 Stemmer dette passordet så ville jeg ha skiftet det Det står vel mer om hvordan du kan sette PIN-kode, endre passord osv i brukerhåndboken. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå