Gå til innhold

Kontroll av regnskap/revisjon


Anbefalte innlegg

Lurer på om noen kan svare på dette? Driver et ENK, har ført regnskapet selv de siste 3 år og fyller selv ut alle selvangivelsespapirer. Men blir noen ganger usikker på om alt er gjort riktig, i forhold til skatteloven, mva osv. Kunne tenkt meg at noen hadde gått igjennom regnskapet mitt og kontrollert det. Fins det regnskapskontor som gidder slikt, når de ikke får hele regnskapsføringen? Eller er det andre muligheter? Kan jo vente til evnt Ligningskontoret tar en sjekk, men da bør jo alt helst være i orden...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det finnes nok både regnskapsførere og revisorere som kan gjøre en slik jobb. Du sliter kanskje med å finne noen som har tid akkuratt nå, men på høsten burde det gå greit. Dog, de vil nok ha timebetalt så det kan jo bli en dyr affære da spesielt revisorere ikke er direkte billige. Det beste alternativet hadde kanskje vært om du kjente noen med nok kunnskap som kunne tatt en titt for deg.

 

Et alternativ er jo å øke din egen kunnskap, f.eks. ved å spørre direkte spørsmål her på forumet. Stort sett får man svar, men man bør jo ta alle svar med en liten klype salt.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Det er svæææært sjeldent at et lite ENK med lav omsetning får ettersyn, så jeg hadde nok ikke uroet meg så mye der.

 

Et alternativ er å finne en regnskapsfører som har fastpris basert på antall bilag. Finnes nok av de om du søker litt rundt. Om selv dette er en for høy kostnad antar jeg bedriften fortsatt er på et "hobbystadie" og da er det nok ikke andre alternativer enn å lære seg mer selv (eller finne en venn som har peiling).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...