Gå til innhold

Relgion på andre planeter?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ooookey... nå synes selv JEG at denne diskusjonen har tatt litt gale veier... og jeg HÅPER at Peace2 ikke tror på alt som ligger på YouTube...

jeg tror ikke på alt som finns på youtube . jeg gav deg et eksempel av hvordan det kan se ut om dem samarbeider. desutten er det du som drar diskusjonen i gale veier. du som begynte å si at Djinn ikke finnes.

Lenke til kommentar

Peace2: Jeg var enig med deg på første linja - etter det falt jeg ut.

Tror nok like lite på Djinn som på chemtrails og andre "fenomener", deriblant magi.

Anti-Slam.

Djinn finnes. det finnes nok videoer på youtube der dem ble brukt.

Jeg støtter ikke dem. men vet at dem finnes.

Gud sier at den som bruker magi aldri får suksess.

Jeg har snakket med Djinn, og de avkrefter at de finnes :D

Ikke alle kan snakke med dem. du bør være heldig som ikke har kontakt med dem

det finens mange folk som gjør slike ting

http://www.youtube.com/watch?v=DKO4qdsDT3k

Jeg er ikke fan av sånt. Jeg påstår heller ikke at dette er sant men det er sånn det kan se ut når human og Djinn samarbeider om magi

Chris Angel er en illusjonist, og showa hans er iscenesatt med skuespillere og det hele.

Lenke til kommentar

Om det er noen forskere her, etterforsk det jeg sa!

Jeg kan godt si at jeg bevitner at dette er sant.

Jeg tror absolutt ikke på alt forskere sier heller, og hvis du med hånda på hjertet tror på slike videoer som du linker til så ... tja... god bedring.

Men hva i all verden har dette med trådstarters spørsmål?

Og nei - du klarer ikke å få meg til å tro på videoen og dens ekthet uansett linker til "troverdige" kilder.

Lenke til kommentar

Vi kommer ikke til å oppdage det.

Det finnes andre skapninger på Jorda. dem er usynlige for oss.

Hørt om/sett magi? dem kan samarbeide med noen mennesker.

Dem kalles for Djinn (søk på det).

Har du noen gang lurt på hvorfor bikkja bjeffa plutslig? uten at noen var i nærheten? ( Hunder ser Djinn ), det gjør Esler også.

Islam.

Det finnes ingen skapninger på jorda som vi ikke er istand til å registrere.

Det finnes ingen beviser for magi. Det finnes ingen bevis for at noe som ikke kan registreres kan samarbeide med noen mennesker.

Det finnes ingen beviser for Djinn.

Djinn er like mye bevist som alver, nisser og troll

Søk på alver, nisser og troll!

Det finnes ingen beviser for at hunder ser djinn, heller ikke esler. Det eneste vi kan bevise er at hunder kan se esler og motsatt.

Alt du kommer med her er verdiløse påstander som alle kritisk voksne mennesker klarer å forstå er religiøs fantasi.

Om det er noen forskere her, etterforsk det jeg sa!

Jeg kan godt si at jeg bevitner at dette er sant.

Hvis alt som ble bevitnet skulle være sant, da ville absolutt alt være sant. Nå er det slik at alt kan ikke være sant. Og for at noe skal være sant, krever det mye mer enn at du "bevitner" at det er sant". Det er blitt forsket på det du snakker om igjennom hele menneskets historie, og aldri er det blitt bevist hverken djinn eller magi. Hvorfor ikke?

Endret av Abigor
Lenke til kommentar

... masse rart ...

Selv med godvilje og åpent sinn klarer jeg ikke å forstå noe av det du siterer meg på eller prøver å forklare.

Hvor vanskelig kan det være å tolke trådstarters spørsmål slik det er formulert? Når en ting er umulig å gjennomføre (nå og i fremtiden), hva er da poenget med å filosofere om dersom/hvis-spørsmål?

Det kommer aldri til å skje at mennesket oppdager en ny sivilisasjon på en annen planet - så spørsmålet om religion er irrelevant.

Hvor i all verden mente du forresten at jeg påstod at maur hadde religion? Skal du sitere meg så les ihvertfall det jeg skriver.

Hvorfor er det en selvfølge at det finnes sivilisasjoner/liv på andre planeter? Fordi Jorden har det og kan umulig være alene? Kjøper ikke helt den logikken, men for all del - statistisk sett så KAN det selvfølgelig være liv der ute. Vi klarer uansett ikke å kommunisere med de.

Jeg gjentar min tidligere påstand:

DERSOM "vi" noen sinne kommer til en planet med en sivilisasjon, så vil "vi" uansett ikke være kjent som mennesker, men en videreføring av arten. Når den tid kommer - om noen millioner år (?) så håper jeg virkelig at vi har lagt bak oss slike laster som religion og andre ting.

Har vi ikke gjort det så overlever neppe arten menneske en million år uansett.

Hva slags intensjon trådstarter har med denne tråden er for meg uvisst, men jeg tør i hvertfall å påstå at dette aldri vil finne sted.

Hvordan kan det jeg sa i siste avsnitt være offtopic? Det er jo et faktum at ikke noe menneske/generasjon kan være i stand til en slik reise - som igjen raserer hele teorien om at man kunne ha oppdaget fremmede sivilisasjoner.

Jeg gidder ikke å spekulere på hvor mett jeg hadde vært hvis jeg spiste 100 kilo pølser på en time - ikke fordi jeg ikke er nysgjerrig, men fordi jeg VET at det ikke går.

Nok en gang - skal du quote meg så gjør det ihvertfall riktig, og i hvertfall ikke bare henvis til et svar som (ikke) finnes "over" eller med påstand om at det er "ugyldig".

Hva får deg til å tro at du kan endre min mening/påstand, og hvordan kan du påstå at ting er ugyldig når du umulig kan ha bevis på det motsatte?

Når du ikke forstår har eg ikke noe ønske om å forklare det for deg. Det står der svart på hvitt. Du spør hva som er poenget med å filosofere om noe du har en ønsket sannsynlighet om ikke å vere der. Hva er poenget da med å filosofere hviss dine ønsker dikterer hva som skal filosoferes rundt?

Lenke til kommentar

Den dagen vi oppdager en sivilisasjon på en annen planet, blir vi helt sikkert vitne til en ny religion. Eller blir vi introdusert til vår egen religion med lik historie, gud og alt; sett fra et litt annet perspektiv?

For å bevise guds-eksistens, burde ikke denne religionen ha en eller flere store tråder med en av våre religioner på jorda? Hvis den ikke har noen connections og er en helt unik religion, hvorfor har ikke gud besøkt denne planeten? Vil ikke dette bevise at religion er et menneskelig værk og ikke realitet?

Diskuter utifra et religiøst perspektiv :)

Vi kommer ikke til å oppdage det.

Det finnes andre skapninger på Jorda. dem er usynlige for oss.

Hørt om/sett magi? dem kan samarbeide med noen mennesker.

Dem kalles for Djinn (søk på det).

Har du noen gang lurt på hvorfor bikkja bjeffa plutslig? uten at noen var i nærheten? ( Hunder ser Djinn ), det gjør Esler også.

Islam.

"Vi kommer ikke til å oppdage det." Nå går du ut fra at vi vet at de ikke finnes, sivilisasjonene altså. Akkuratt slik som oslo72 mente. Vi har sivilisasjon her på jorda, da er det mulig å spekulere rundt om det kan finnes på andre planeter også. Det er ikke fakta at det finnes andre sivilisasjoner på andre planeter. Men les min(e) tidligere svar så skal dere få bruke hodet og regne fram sannsynet. Peace2, dine påstander mangler grunnlag.

Lenke til kommentar

Når du ikke forstår har eg ikke noe ønske om å forklare det for deg. Det står der svart på hvitt. Du spør hva som er poenget med å filosofere om noe du har en ønsket sannsynlighet om ikke å vere der. Hva er poenget da med å filosofere hviss dine ønsker dikterer hva som skal filosoferes rundt?

Du henviser jo til sitater som ikke er besvart, og da blir det vanskelig.

Jeg filosoferer ikke, jeg besvarer trådstarter. Jeg svarer ut fra hva som er mulig, ikke hva som kunne ha vært mulig dersom/hvis etc. Fakta er at det aldri vil skje, og da skjønner jeg ikke poenget med å ta frem eksempler som maur etc - som unektelig eksisterer HER på Jorden.

Det er ingen steder det kommer frem at man kan fable fritt rundt/filosofere om trådstarters emne - og da er vel fakta et ganske greit sted å starte?

Skal man absolutt måtte filosofere videre rundt dette så kan man jo dra frem alle mulige scenarioer, men da er man så virkelighetsfjern at det greieste er å la være.

Give me the facts! :)

Lenke til kommentar

"Vi kommer ikke til å oppdage det." Nå går du ut fra at vi vet at de ikke finnes, sivilisasjonene altså. Akkuratt slik som oslo72 mente. Vi har sivilisasjon her på jorda, da er det mulig å spekulere rundt om det kan finnes på andre planeter også. Det er ikke fakta at det finnes andre sivilisasjoner på andre planeter. Men les min(e) tidligere svar så skal dere få bruke hodet og regne fram sannsynet. Peace2, dine påstander mangler grunnlag.

Vi er nok egentlig ganske enige, og jeg også ser det som sannsynlig at det finnes en eller annen form for liv - og kanskje også sivilisasjoner ett eller annet sted. Statistisk sett skal det jo noe til at både du og jeg valgte akkurat det stedet der det funker å leve :)

Men spørsmålet fra TS var ikke knyttet til om det finnes liv et annet sted, og heller ikke om disse hadde en egen religion. VI (mennesket) klarer aldri å komme oss til et sted med en annen sivilisasjon - og derfor klarer vi heller aldri å få svar på det spørsmålet som TS stilte.

Påstanden min ovenfor mener jeg er fakta, uavhengig av hvor rask teknologien vår går fremover og hvor fort vi klarer å reise i rommet. Sååå raskt vil vi aldri klare å reise uansett (fysikk er ofte bedre å forholde seg enn statistikk).

Lenke til kommentar

Du henviser jo til sitater som ikke er besvart, og da blir det vanskelig.

Jeg filosoferer ikke, jeg besvarer trådstarter. Jeg svarer ut fra hva som er mulig, ikke hva som kunne ha vært mulig dersom/hvis etc. Fakta er at det aldri vil skje, og da skjønner jeg ikke poenget med å ta frem eksempler som maur etc - som unektelig eksisterer HER på Jorden.

Det er ingen steder det kommer frem at man kan fable fritt rundt/filosofere om trådstarters emne - og da er vel fakta et ganske greit sted å starte?

Skal man absolutt måtte filosofere videre rundt dette så kan man jo dra frem alle mulige scenarioer, men da er man så virkelighetsfjern at det greieste er å la være.

Give me the facts! :)

Eg har svart på dette, hva med å plukke fra hverandre svarene mine slik at det er mulig å se hva det er du besvarer. Denne tråden er bugget på filosofi eller spekulering. Thats the fact.

Lenke til kommentar

Vi er nok egentlig ganske enige, og jeg også ser det som sannsynlig at det finnes en eller annen form for liv - og kanskje også sivilisasjoner ett eller annet sted. Statistisk sett skal det jo noe til at både du og jeg valgte akkurat det stedet der det funker å leve :)

Men spørsmålet fra TS var ikke knyttet til om det finnes liv et annet sted, og heller ikke om disse hadde en egen religion. VI (mennesket) klarer aldri å komme oss til et sted med en annen sivilisasjon - og derfor klarer vi heller aldri å få svar på det spørsmålet som TS stilte.

Påstanden min ovenfor mener jeg er fakta, uavhengig av hvor rask teknologien vår går fremover og hvor fort vi klarer å reise i rommet. Sååå raskt vil vi aldri klare å reise uansett (fysikk er ofte bedre å forholde seg enn statistikk).

Det vi er uenige om er hva TS mente, noe han/henne har fasiten på. Nei vi får aldri svar på spørsmålet TS stilte, så nå begynner spekulasjonen og filosoferingen. Det er det denne tråden går rundt på. Hadde denne tråden vert opprettet i vitenskaps delen av forumet ville det stilt seg annerledes men denne kategorien heter "Religion, Filosofi og livssyn".

Lenke til kommentar

Så å diskutere hva hver og en av oss TROR virker fruktbart?

Alle har rett til å TRO og mene hva som helst, så da blir aldri alle enige uansett. Jeg VET at det jeg TROR er rett, på samme måte som du TROR at du VET - eller motsatt :)

TRO er vanskelig å diskutere, for det finnes ikke svar. Spørsmålet til TS hadde uansett ikke noe med TRO å gjøre, men et enkelt og greit spørsmål som det går an å svare på.

Så lenge TS ikke viser interesse om tråden her avslutter jeg også frem til vi får frem hans/hennes syn/kommentarer.

Lenke til kommentar

Så å diskutere hva hver og en av oss TROR virker fruktbart?

Alle har rett til å TRO og mene hva som helst, så da blir aldri alle enige uansett. Jeg VET at det jeg TROR er rett, på samme måte som du TROR at du VET - eller motsatt :)

TRO er vanskelig å diskutere, for det finnes ikke svar. Spørsmålet til TS hadde uansett ikke noe med TRO å gjøre, men et enkelt og greit spørsmål som det går an å svare på.

Så lenge TS ikke viser interesse om tråden her avslutter jeg også frem til vi får frem hans/hennes syn/kommentarer.

Eg VET at SANSYNLIGHET, eg VET ikke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...