jawisa Skrevet 7. februar 2011 Del Skrevet 7. februar 2011 Er det noen som har erfaringer med noen rimeligere (les: under 1000,-) UPSer til hjemmebruk. Pga til tider litt ustabil strøm i huset trenger jeg noe å sette hjemmeserveren og NASen på. Jeg har bl.a. sett på - FSP UPS, Line Interactive, 850 VA - ca 695,- - CyberPower DX 600E UPS Green Power, Line interactive, USB (3x Schuko) - ca 600,- - CyberPower DX Series DX800E - UPS - 480 - ca 790,- - APC Back-UPS CS 350 - UPS - AC 230 V - 210 watt - 350 VA - RS-232, USB - ca 700,- Noen som har erfaringer med disse, evt andre forslag? Lenke til kommentar
War Skrevet 7. februar 2011 Del Skrevet 7. februar 2011 Hvor mange watt trekker naset fra vegg? Lenke til kommentar
jawisa Skrevet 7. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2011 Det er jeg jommen ikke sikker på. NASet er en LaCie Network Space 2 1TB, mens serveren er en Acer Easy Store H340 2TB. Jeg har kikket litt i dokumentasjonen for å finne strømforbruket, men har så langt ikke funnet dette. Det viktigste for meg er at først og fremst serveren får UPS-støtte siden NASet brukes mest til backup og ikke bør stå på hele tiden. Lenke til kommentar
jawisa Skrevet 7. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2011 Så fant jeg strømforbruket endelig, iallefall omtrent: - NASen ligger på 11W idle, max 36W, eller noe. - Hjemmeserveren bruker ca 45W idle. Har ikke funnet ut hva forbruk er under load. Uansett er det ikke snakk om store mengder strøm så nesten hvilken som helst UPS bør vel være tilstrekkelig? Lenke til kommentar
War Skrevet 7. februar 2011 Del Skrevet 7. februar 2011 Latterlige mengder, kjøp den aller billigste, FSP UPS høres bra ut her. Mitt problem er at jeg må ha 1200W pr pc og da blir det en del VA som igjen koster dollar. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå