TheClown Skrevet 7. februar 2011 Del Skrevet 7. februar 2011 Hei. Jeg og noen venner har fått stor interesse for MineCraft, og siden jeg har en stajonær data som bare står på rommet mitt fant vi ut at jeg kunne prøve å hoste en server for oss. Problemet er bare det at ingen får koblet til, bortsett fra meg selv. Jeg kjører serveren på den stasjonære datan, også klarer jeg å koble meg til serveren fra en laptop jeg har. Men ingen utenfor nettverket klarer det. Jeg har åpnet portene som trengs via portforwarding, men det ser ikke ut som om det funker. Er det noe jeg kan se på, noe som kan være feil? Når folk pinger min IP får de ingen respons heller. Siden jeg klarer å koble til med en annen data på mitt eget nettverk går jeg ut i fra at signalet klarer å komme seg ut av datamaskinen (mao det ikke er brannmurer på datamaskinen internt som er problemet). Hjelp anyone? Lenke til kommentar
Beats Skrevet 7. februar 2011 Del Skrevet 7. februar 2011 Hei. Jeg og noen venner har fått stor interesse for MineCraft, og siden jeg har en stajonær data som bare står på rommet mitt fant vi ut at jeg kunne prøve å hoste en server for oss. Problemet er bare det at ingen får koblet til, bortsett fra meg selv. Jeg kjører serveren på den stasjonære datan, også klarer jeg å koble meg til serveren fra en laptop jeg har. Men ingen utenfor nettverket klarer det. Jeg har åpnet portene som trengs via portforwarding, men det ser ikke ut som om det funker. Er det noe jeg kan se på, noe som kan være feil? Når folk pinger min IP får de ingen respons heller. Siden jeg klarer å koble til med en annen data på mitt eget nettverk går jeg ut i fra at signalet klarer å komme seg ut av datamaskinen (mao det ikke er brannmurer på datamaskinen internt som er problemet). Hjelp anyone? Rimelig sikker på at du kan spille på hjemmenettverk, uansett hva som er med serveren. Har du husket å slippe den gjennom firewall? Har du sett på server-properties? Har du whitelist/blacklist? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå