Aetius Skrevet 7. februar 2011 Del Skrevet 7. februar 2011 Canon lovet nye versjoner av alle sine lange og dyre teleobjektiver, og nå er de to siste offisielt annonsert. Les mer Lenke til kommentar
Ascubal Skrevet 7. februar 2011 Del Skrevet 7. februar 2011 mens 6000mm-objektivet får en pris på kr 115000,-, også det veiledende. Tror kanskje det ble en 0 for mye ved objektivet der? Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 7. februar 2011 Del Skrevet 7. februar 2011 Blir litt som å lese om at Jaguar har lansert sin nye toppmodell - fascinerende lesning, og jeg gleder meg til å lese testene, men jeg kommer neppe selv til å eie en.. Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 7. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2011 Ferrari-faktoren må ikke undervurderes. Saker om dyrt utstyr som kun få lesere noensinne vil kjøpe er faktisk veldig godt lest. 1 Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 7. februar 2011 Del Skrevet 7. februar 2011 Legg merke til pukkelen og extender-spaken bak på 200-400mm-objektivet. Det ser ut som det er noen linseelementer som skyves inn og ut av lysbanen der. Det er ganske genialt og jeg skulle gjerne sett det på flere objektiver. Andre nyttige ting å flytte inn og ut av lysbanen er diverse filtre. (roterbart CPL, gråfilter med ulik styrke + ett gradert roterbart). Håper det blir vanligere å integrere sånne ting i objektivene. Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 7. februar 2011 Del Skrevet 7. februar 2011 Til enkelte superteler finnes det jo drop-in filtre - ND-filtre, polafiltre og annet kunne vært snadder der. Men - her er det en ting alle UV-debattanter nok kan være enige om - med mindre du skyter film vil et drop-in UV-filter være totalt poengløst. Lenke til kommentar
:Francis: Skrevet 7. februar 2011 Del Skrevet 7. februar 2011 Men - her er det en ting alle UV-debattanter nok kan være enige om - med mindre du skyter film vil et drop-in UV-filter være totalt poengløst. Drop-in og bajonettfiltre pleier ofte å være en del av den optiske konstruksjonen til objektivet, derfor er det ikke så dumt som det høres ut som. 16mm f/2.8D krever eksempelvis at det er montert et bajonettfilter. Uten filteret (L37c er default), fokuserer objektivet feil. Francis Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 7. februar 2011 Del Skrevet 7. februar 2011 Interessant, får håpe det kommer en erstatter for 100-400 IS, savner mitt gamle i enkelte situasjoner. Noe annet positivt er at det blir endel 500/600 mm på bruktmarkedet etter hvert, kanskje vi dødelige får råd til en sådan Lenke til kommentar
GCardinal Skrevet 7. februar 2011 Del Skrevet 7. februar 2011 Virkelig imponert over den innebygde TC løsningen. Det å ha det på f.esk. 200mm F2 hadde vært en drøm. Liten switch og 200mm F2 blir til 280 F2.8 Lenke til kommentar
Frijazz Skrevet 7. februar 2011 Del Skrevet 7. februar 2011 Vil en innebygd TC'en gi raskere autofokus enn ved bruk av ekstern? Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 7. februar 2011 Del Skrevet 7. februar 2011 Vil en innebygd TC'en gi raskere autofokus enn ved bruk av ekstern? Sannsynligvis - den er nok tunet for det. En av de største fordelene vil nok være å kjapt kunne bytte TC "i felten", uten å skulle skru fra hverandre og sammen igjen, risikere å miste skudd og risikere støv, vann og dritt. Tipper den vil være veldig interessant for naturfotografer og sportsfotografer. Dessuten er vel de to gruppene de eneste som kan forsvare omkostningene på å kjøpe et sånt beist. Lenke til kommentar
Frijazz Skrevet 7. februar 2011 Del Skrevet 7. februar 2011 Et veldig fristende objektiv, helt sikkert svært god skarphet 200 - 400, og bonus opp til 560 uten å rote med TC men med litt tap av kvalitet. Denne sammen med en 600mm er en bra combo, men da må jeg først få et episk lønnstillegg i år. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 8. februar 2011 Del Skrevet 8. februar 2011 Et veldig fristende objektiv, helt sikkert svært god skarphet 200 - 400, og bonus opp til 560 uten å rote med TC men med litt tap av kvalitet. Denne sammen med en 600mm er en bra combo, men da må jeg først få et episk lønnstillegg i år. Det er vel dær bøygen ligger for de fleste av oss Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 1. desember 2012 Del Skrevet 1. desember 2012 Snart gått to år og ennå ingen EF 200-400 f/4L IS 1.4tc og se Nå går det rykter om at det kanskje kommer i første kvartal 2013, til en pris av $11.000. Det i følge en som har testet den endelige versjonen. Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 25. juni 2013 Del Skrevet 25. juni 2013 (endret) The Digital Picture har testet Canon EF 200-400mm f/4 L IS USM Extender 1.4x. Den er et beist - og den leverer. I expected awesomeness and the 200-400 L delivered it. Endret 25. juni 2013 av Trondster Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 25. juni 2013 Del Skrevet 25. juni 2013 Bare synd prisen også lever opp til forventningene Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 26. juni 2013 Del Skrevet 26. juni 2013 Dpreview har også skrevet sin anmeldelse. Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 26. juni 2013 Del Skrevet 26. juni 2013 (endret) Dpreview har også skrevet sin anmeldelse. On the more resolution-hungry APS-C format it also performs exceptionally well, suggesting it has plenty in reserve for any upcoming higher resolution sensors. This is pretty stunning stuff for a zoom. Lover godt, ønsker bare at pengeboken også var "pretty stuffed". Tror nok det noen Norske selvstendige yrkesfotografer som angret på at de gikk over til Nikon i forfjor, uten å nevne navn Endret 26. juni 2013 av Nautica Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg