Gå til innhold

Hjelp til valg av oppsett på en HTPC.

Anbefalte innlegg

Heisann. Har sittet og sjekket litt rundt på såkalte HTPC'r og tenkte jeg kanskje skal gå til innkjøp av en sånn. Spørsmålet er om jeg skal bygge selv, eller kjøpe en ferdig.

Jeg vil ha muligheter for å kunne se på Blue-Ray filmer i full-HD, og å spille spill som WoW og liggnende. Samt ha 500-1TB lagringsplass.

Eneste jeg fant som virket som om det var skjermkort istedet for Chip var Apple sin, men der tror jeg ikke det var Blue-Ray spiller.

Noen som har noen erfaringer med dette? Og kanskje vet om ett fint oppsett?

Helst ikke så mye over 5 lapper, hvis det gjør seg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1 HTPC og en PC som brukes til spill er to forskjellige ting, selvfølgelig kan maskinen brukes til begge deler, men en HTPC er som regel en maskin en plasserer ved siden av TV-en og brukes kun til websurfing og bilde/film/lyd eventuelt emulering av gamle konsoller.

http://www.komplett.no/k/kl.aspx?bn=10643

*Her finner du mange maskiner som er billige og som dekker de faktorene du nevner. Alt fra det billigste alternativet til maskinene i 5k siktet takler det du ønsker. Selvfølgelig kan du velge en Intel basert maskin i stedet, men dette koster noe mere enn en AMD maskin.

Denne ligger akkurat under 5k, noe over med frakt.

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=492366

Det blir noe billigere hvis du velger å bygge den selv med tilsvarende deler med noen billigere alternativer på skjermkort å prosessor.

*Det skal nevnes at de fleste maskinene i listen ikke har et HTPC kabinett som glir pent inn i stuen, men heller et standard kabinett som fungerer for de som ikke er for fine på det.

Endret av Tirrin
Lenke til kommentar

Ja, spørsmålet er jo hvordan denne er med WoW.

Det å ha ett vanelig tårn er ikke akutelt midt i stua : p Så HTPC kabinett er ett must. Prata med en på lefdal, og han sa WoW skulle gå greit på Mac sin Mini, men den koster jo 6 lapper, og den har ikke blueray. Men WoW og surfing/musikk er viktigst.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...