Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Problem,nettverk. Tre maskiner.

Anbefalte innlegg

Etter å ha tuklet med nettverksinstillingene i Windows og innstalert XP på en maskin i en dag spør jeg der om help.

Jeg prøver å få tre pc'er til å virke i nettverk.

To av maskinene finner hverandre og kan spille spill, kopiere over filer osv. Men den siste pc'n kan ikke bli funnet av de to først nevnte maskinene i nettverket. Den kan heller ikke finne noen av de to andre maskinene.

Alle pc'ne bruker Windows XP pro. De er koblet sammen med en Belkin 10/100 5 porters Switch m/1 uplink port. De to maskinene som virker i nettverk bruker SMC 10/100 kort, og maskinen som ikke har noen kontakt med omverdenen bruker en Realtek 10/100 basert kort.

I begynnelsen trodde jeg at det ville hjelpe å installere XP på maskinen som jeg har problemer med. Den hadde ME før.

Alle maskinene har en ip adresse og en nettverks maske. 192.168.0.81 (82 og 83).

Og:

*Klient for Ms nettverk.

*Deling av filer og skrivere.

*Drivere for network monitor.

*NWlink IPX/SPX/NetBIOS protokoll

*TCP/IP protokoll

Jeg har prøvd å pinge alle pc'ne med hverandre. Pc'n som det er problemer med finner ikke de to andre maskinene og de andre maskinene finner ikke den. Jeg har også prøvd å skrive pc'ns navn.

"navnet til pc'n her"

Når jeg setter inn kabelen til maskinen som ikke får noen kontakt får jeg opp meldingen at den er koblet til et 10/100 Mbps nettverk. Men den sender og mottar ingen pakker.

Har også prøvd veiviseren "Installer hjemmenettverk eller lite kontor nettverk" flere ganger...

Er det noen som muligens vet hva som er galt???

Takk på forhånd for all hjelp. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...