arnstev Skrevet 2. februar 2002 Del Skrevet 2. februar 2002 Har planer om å anskaffe meg nytt hovedkort og antakeligvis ny cpu, og harddisk. Har nå Abit bh6 hovedkort og P3-600 med 256mb 133 mhz SDRam. Ut ifra det jeg har forstått er det ganske håpløst å finne et nytt hovedkort som har støtte fro cpuen min, samtidig som det er gode utbyggingsmuligheter senere. (cpuen er inne i en sånn stor boks, ikke FCPGA) så derfor trenger jeg vel også ny cpu. Spørsmålet er da, hva skal jeg velge. Gikk meg helt vill når jeg skulle finne noe på komplett.no. .så trenger litt hjelp. Har lyst på en rimelig løsning, dvs ikke noe særlig mer enn 2000 kr for cpu og hovedkort, samtidig som jeg har lyst til å ta i bruk SDRAM'en som jeg har. Hovedkortet bør støtte framtidige løsninger bra. Når det gjelder hd, skal jeg ha en på 60 GB. Valget står vel da helst mellom IBM Deskstar 60GB IDE 7200RPM og Western Digital Caviar 60GB IDE 7200RPM? En test på dinside.no viste at IBM kom den del bedre ut på ytelse, stemmer det? Takknemmelig for alle råd! Arnstein Volden Lenke til kommentar
jallajalla Skrevet 2. februar 2002 Del Skrevet 2. februar 2002 http://www.komplett.no/k/k.asp?action=info...=4&GrpID=6&s=pl http://www.komplett.no/k/k.asp?action=info...10&GrpID=5&s=pl Dette kortet støtter 133mhz sdram Lenke til kommentar
minimum payne Skrevet 2. februar 2002 Del Skrevet 2. februar 2002 heilt eni med meldinga over meg. bare husk å kjøpe en støysvak vifte. ellers kommer du til å irritere deg grønn over bråket. ei sånn salman vifte kansje? Lenke til kommentar
byggeren Skrevet 2. februar 2002 Del Skrevet 2. februar 2002 Kansje også en fordel å passe på at du har en strømforsyning som er kraftig nok til å klare oppgraderingen. Tviler på at en gammel 235W stømforsyning klare oppgaven så bra. Dersom du må handle ny, bør du satse på 300W eller mer. Lenke til kommentar
arnstev Skrevet 2. februar 2002 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2002 Takk for veldig raske tilbakemeldinger!!! Tror jeg kommer til å følge rådet angående hovedkort og cpu, har bare gode erfaringer med Abit... Arnstein Lenke til kommentar
arnstev Skrevet 4. februar 2002 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2002 det går an å bruke en AMD Athlon XP på dette hovedkortet også? Regner med at denne er en del raskere enn Duron, og prisforskjellen var ikke veldig stor.... Kan bruke XP sammen med SDram så lennge du har hovedkort som støtter 266 bus? Lenke til kommentar
SintBrus Skrevet 4. februar 2002 Del Skrevet 4. februar 2002 Quote: On 2002-02-02 13:56, arnstev skrev:Takk for veldig raske tilbakemeldinger!!!Tror jeg kommer til å følge rådet angående hovedkort og cpu, har bare gode erfaringer med Abit...Arnstein Kjøp et Abit Kt7a og en T-Bird 1 ghz.. Ligger rundt 2000 kr...Jeg har det selv. Fungerer optimalt Lenke til kommentar
Blippblopp Skrevet 5. februar 2002 Del Skrevet 5. februar 2002 Hvilken vifte anbefaler dere på nevnte? Lenke til kommentar
arnstev Skrevet 5. februar 2002 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2002 Jeg vurderer å kjøpe denne, men vet ikke noe mer om den enn det som står hos komplett 107079 EKL PAPST CPU-Vifte m/kulelager Socket A - opp til 1,3 GHz 612 F/2 50-99 204,- fant ikke test på den hos overklokking.no Sto mellom den og GlobalWin, men den skal vist være ganske støyende etter hva jeg har forstått. Og har lite lyst til å bestille vifte fra et annet sted, blir mer porto... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå