srbz Skrevet 7. februar 2011 Del Skrevet 7. februar 2011 Har mottatt et brev i posten som forteller meg at opptak til HV på Bjørn West vil foregå 6.-8. april, og at jeg vil motta innkalling i mnd.skiftet feb/mars. Jeg hadde helt glemt at jeg hadde ført meg opp i interesseregisteret. Er det obligatorisk oppmøte når man først mottar innkalling? Er arbeidsgiver pliktig å gi meg fri til å reise på dette opptaket dersom jeg skulle (velge å) dra dit? Jeg hadde som nevnt ikke sjenket dette en tanke siden jeg i hui og hast førte meg opp i interesseregisteret etter FOS i fjor sommer, etter å ha failet for n-te gang og fått beskjed om at jeg ikke kommer til å få innkallelse fra dem igjen, uansett hvor mye jeg søker. Jeg kaster ikke bort mer unødvendig tid på slike opptak uten å være skikkelig forberedt, så jeg teller på knappene om jeg egentlig ønsker å dra på opptak denne gang. Er det noen som kjenner til hvordan de fysiske testene foregår, og hva kravene er? Tilsvarer det testene til UB/BS, og er kravene de samme? Er det flere opptak i året, og isåfall når? Lenke til kommentar
Major Pettersen Skrevet 7. februar 2011 Del Skrevet 7. februar 2011 Ring BW på 55 54 63 00. Ingen vet det bedre. Lenke til kommentar
JSS Skrevet 7. februar 2011 Del Skrevet 7. februar 2011 Opptaket er frivillig, men du må nok si ifra hvis du ikke vil gjennomføre. Det står vel en kontaktperson i brevet? Hvis du er motivert må du ikke være redd for å stille. Klarer du minstekravene på fysiske tester og gjennomfører den feltmessige delen har du nok en god sjangs. Tror det er en god del ledige stillinger... Kravene er: 3000 m: 15,00 min Pushups: 16 stk Situps: 20 stk Hangups: 4 stk Du skal få fri fra arbeidsgiver for HV-tjeneste. Du får innkallinger med pliktig oppmøte etter kontrakt er signert, men opptak er frivillig. Du får alikevel en innlalling å vise til arbeidsgiver der det står pliktig tjeneste... Lenke til kommentar
srbz Skrevet 7. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2011 (endret) Testes man likt som på "alle andre" opptak, altså at det er snittkarakteren for styrkeøvelsene som gjelder, eller er kravene du lister opp for hver øvelse absolutte? Endret 7. februar 2011 av srbz Lenke til kommentar
JSS Skrevet 8. februar 2011 Del Skrevet 8. februar 2011 For meg virket det som styrketestene var veiledende mog det som telte mest var feltdelen. Var noen som ikke bestod alle styrkeøvelsene, men gjorde det bra på resten, som ble med. Vet ikke om det er noen karakterer... Lenke til kommentar
srbz Skrevet 8. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2011 Og apropos: hvordan klemmer du en "feltdel" inn i et opptak som kun varer tre dager? Lenke til kommentar
JSS Skrevet 8. februar 2011 Del Skrevet 8. februar 2011 Ikke noe problem det. Bare la være å sove, så tilsvarer det seks dager Det er nok ikke like omfattende som FOS og diverse andre opptak, men tre dager er sikkert nok til å få et visst inntrykk av ferdigheter og samarbeidsevne. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå