Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Strekkmerker uten vektøkning

Catnipz

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har et fryktelig irriterende problem, og jeg lurer på om noen der ute kjenner til dette?

Jeg får nemlig strekkmerker på beina selv om jeg ikke går opp i vekt. Har hatt samme vekta i 3-4 år nå, er ikke overvektig (BMI på 21, trener yoga, vekter og løping, går ikke på andre medisiner enn p- piller, normalt kosthold). Jeg er i begynnelsen av 20 åra, men jeg er faktisk ikke helt sikker på når disse strekkmerkene begynte å komme. Ble selvbevisst på dem for ca. 2 år siden, men de kan ha kommet før.

De er små, ikke lengre enn en eller to cm, og opptrer som små, lilla streker som er fordypet i huden. De oppstår først og fremst på hoftene og lårene, men har også sett at de kommer på baksiden av leggene. Har ikke telt hvor mange jeg har, men det oppstår nye kanskje en gang i måneden.

Dette gir ingen mening! Er ikke strekkmerker noe som oppstår i forbindelse med mye vektøkning og graviditet og sånn? Jeg forstår ikke hvorfor jeg som er normalvektig får strekkmerker når jeg ikke legger på meg.

Noen som vet hvorfor dette skjer, og om jeg kan gjøre noe for å forhindre det?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...