TaZ Skrevet 6. februar 2011 Del Skrevet 6. februar 2011 Lurer på og bestille meg SYNOLOGY DISK STATION DS411J 4 BAY http://www.dustinhome.no/pd_5010543835.aspx? Men hvilke disker er å anbefale? Har en 1,5TB "green" WD disk i dag og den liker jeg lite,den spiner ned i hytt og pine.. Tenkte å gå for 4 stk 2TB disker.. Duger SAMSUNG ECOGREEN F4 2TB eller har denne samme dritten som den andre "green" disken jeg har.. Lenke til kommentar
War Skrevet 6. februar 2011 Del Skrevet 6. februar 2011 Skulle skrive at du ikke burde kjøpe green iallefall, men det har du selv erfart. Den skal spinne ned da, det er hele "Green". Lenke til kommentar
hvakrg Skrevet 7. februar 2011 Del Skrevet 7. februar 2011 Grunnen til at den spinner ned har nok ingenting med disken å gjøre, men med strømsparingsinstillingene på maskina. "Green" er vel i utgangspunktet bare lavere RPM. Ellers skjønner jeg ikke hvorfor dere ikke liker "Green" disker, kjører selv med Samsung Green disker og har gjort det lenge uten problemer. Lenke til kommentar
srbz Skrevet 7. februar 2011 Del Skrevet 7. februar 2011 "Green" er variabel RPM. Den spinner ned når den ikke er i bruk. Synes dog det fungerer helt greit, og det burde ihvertfall gjøre det på en NAS? Lenke til kommentar
TaZ Skrevet 7. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2011 (endret) Fant ut at SYNOLOGY og green disker ikke nødvendigvis var en god kombinasjon så det ble 4 stk. samsung F3 1TB(non Green)for å være på den sikre siden. Endret 8. februar 2011 av taz Lenke til kommentar
War Skrevet 7. februar 2011 Del Skrevet 7. februar 2011 (endret) Det at den spinner ned høres jo fint ut, men i raid osv er det bare trøbbel. Akkuratt på disse er det disken ja. Endret 7. februar 2011 av War Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 7. februar 2011 Del Skrevet 7. februar 2011 Grunnen til at den spinner ned har nok ingenting med disken å gjøre, men med strømsparingsinstillingene på maskina. "Green" er vel i utgangspunktet bare lavere RPM. Ellers skjønner jeg ikke hvorfor dere ikke liker "Green" disker, kjører selv med Samsung Green disker og har gjort det lenge uten problemer. Samsung f4 er EVIG mye bedre enn WD green. Alt annet enn WD er bra i mine øyne, iallefall når jeg kun kjører raid arrays. Selv har jeg en god del samsung f4 2tb, Hitachi 3tb, samsung f1. Hitachi og samsung er klare vinnere for lagring synes jeg. Dette er fordi jeg har hatt svært lite problemer med dem. Har wd green VERDENS laveste skrivehastighet eller? Lenke til kommentar
TaZ Skrevet 8. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2011 http://forums.whirlpool.net.au/archive/1597038 Dette er egentlig grunnen til at jeg ikke valgte samsung f4 2tb Lenke til kommentar
srbz Skrevet 8. februar 2011 Del Skrevet 8. februar 2011 Har wd green VERDENS laveste skrivehastighet eller? Min green med 64 MB cache skriver da langt raskere ved store filoverføringer enn min f3 med 32 MB cache. Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 8. februar 2011 Del Skrevet 8. februar 2011 Har wd green VERDENS laveste skrivehastighet eller? Min green med 64 MB cache skriver da langt raskere ved store filoverføringer enn min f3 med 32 MB cache. Leg ut noen tester så kan vi se på forskjellene Kjekt å vite for alle Lenke til kommentar
BAT Skrevet 8. februar 2011 Del Skrevet 8. februar 2011 Her er litt sammenligninger på lesehastighet sekvensielt. Hentet fra denne testen Lenke til kommentar
hvakrg Skrevet 9. februar 2011 Del Skrevet 9. februar 2011 Ifølge den testen så er vel F4EG 2TB raskere enn WD Green 2TB. Og F3 er omtrent like rask som WD. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå