Gå til innhold

Studier innen medie, hvor og hva?

Millennium

Anbefalte innlegg

Jeg har bestemt meg for å studere foto (evnt. andre mediefag som kan gå sammen med foto), men jeg er litt usikker på hvilke skoler jeg bør sjekke ut. Har sett at det er altfor dårlige tilbud på foto på høgskoler og universiteter, og har derfor lagt mest vekt på folkehøgskoler og privatskoler, men det er greit å søker på noen offentlige skoler i tilfelle jeg skulle være så uheldig å ikke komme inn. Den siste tiden har jeg tenkt på andre mediefag som kan gå sammen med foto, men har ikke brukt nok tid på å sette meg inn i det.

Karakterene min er ikke verdens beste (ligger vel på ca. 3,2-3,6), og er derfor under grensen til mange linjer innenfor mediefag.

Derfor lurte jeg på om noen kunne komme med noen tips, erfaringer eller annet som kan være nyttig å vite før jeg begynner å søke rundt omkring.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fagskoler:

bildernordic.no (opptaksprøve) - Anerkjent skole

fotofagskolen.no (opptaksprøve) - anerkjent skole

oslofotokunstskole.no (opptaksprøve) - Vet ikke hvordan denne skolen er

idefagskolen.no - Hørt mye negativt om denne skolen

norgeskreativefagskole.no (Muligheter for bachelor) - Hørt både negative og positive kommentarer om nkf.

Høyskoler:

khib.no - Vet ikke hvordan denne skolen er

hio.no (fotojournalistikk) - Tror det er hovedvekt på journalistikk

Folkehøyskoler:

Danvikfhs.no - Godt rykte på seg for å være "medieskolen"

Jeg ville søkt på bildernordic og fotofagskolen, vanskelig å komme inn. Men det skader ikke å prøve.

Ønsker du bachelor går du for nkf (1 år i utlandet). Vil du vite mer så les denne bloggen: http://blogg.norgeskreativefagskole.no/author/mira/

Ønsker du et år på folkehøyskole så har jeg hørt mye positivt om Danvik. Er vel den beste folkehøyskolen innen "media".

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...