Millennium Skrevet 6. februar 2011 Rapporter Del Skrevet 6. februar 2011 Tok et bilde i høst ment til en innlevering på skolen som jeg ble ganske fornøyd med. Men det er ikke helt perfekt, så tenkte noen kanskje kunne komme med innspill for å få det enda bedre neste gang. Legger med originalen og resultat etter redigering. Canon EOS 450D Canon EF-S 55-250mm f/4.5 ISO 100 1/160 sek Lenke til kommentar
C-angel Skrevet 7. februar 2011 Rapporter Del Skrevet 7. februar 2011 Hva er det du selv syntes er bra? Det jeg ser er: - Rotede bakgrunn. - Feil eksponering - Uskarpt - Merkelig plassering av modell. Altså - Et dårlig snapshot egentlig.. Lenke til kommentar
Millennium Skrevet 7. februar 2011 Forfatter Rapporter Del Skrevet 7. februar 2011 Læreren som vurderer bildene liker gjerne at det er litt rotete, så jeg tar utgangspunkt i det når det er bilder som skal leveres. Kunne kanskje også skrevet det i førstepost, slik at dere hadde skjønt ideen litt bedre. Eksponeringen og plasseringen av modellen er jeg veldig enig i. Det så mye bedre ut på skjermen på kameraet, men på pc så jeg at kutta litt for mye av modellen, og at det ble for lite reklame i bakgrunnen. Men du har ikke noen konkrete tips til hva jeg kunne endret på, istedenfor å bare peke på det negative du ser? Lenke til kommentar
Wipeout Skrevet 7. februar 2011 Rapporter Del Skrevet 7. februar 2011 Jeg synes C-angel kommer med mange tips om ting du kunne ha endret på. Det er jo nettopp det negative han peker på som kunne ha vært gjort annerledes. Jeg ville hatt med mer av reklamen isåfall, og hele personen. Dog ville jeg ha satt personen mer i fokus ved å ha bakgrunnen enda mer uklar. Lenke til kommentar
Millennium Skrevet 7. februar 2011 Forfatter Rapporter Del Skrevet 7. februar 2011 Jeg tenkte vel mer konkrete tips på punktene han satt opp. Er mye som kan endres på hver punkt, men kanskje han hadde noen forslag til forbedringer. Men takk for tips Regner med at vi får noen lignende oppgaver utover våren, så skal prøve å tenke mer på det dere har sagt! Lenke til kommentar
Kenneth Solfjeld Skrevet 7. februar 2011 Rapporter Del Skrevet 7. februar 2011 Det meste er nevnt før i tråden, men jeg vil også påpeke et annet problem. Jakken på modellen drar for mye oppmerksomhet fordi den er alt for lys i forhold til ansiktet. Lenke til kommentar
C-angel Skrevet 8. februar 2011 Rapporter Del Skrevet 8. februar 2011 (endret) Det var ikke meningen å virke "knapp" i mitt forrige innlegg OHof, men prøvde bare og beskrive kort hva jeg ser i bilde. Jeg ser dessverre svært lite potensiale - men, det betyr ikke at bilde nødvendigvis er dårlig - bare at vi har forskjellige måter vi ønsker og få frem et "utrykk" på. - Rotede bakgrunn. Rotede bakgrunn kan fungere men det krever MYE detaljfokus av deg som fotograf. Spesielt når bakgrunn er såppas mye i fokus. Jeg kan ikke komme noen kokrete forbedringtips på dette bilde utover at det må være større fokus på detaljer hvis du skal få dette til å fungere. - Feil eksponering Da undereksponert. Syntes den redigerte versjonen trekker alt for mye fokus mot jakka. Hadde holdt om modellen hatt litt mer lys i ansikt/hår tror jeg. Ville også prøvd å få et noe "varmere" preg. - Uskarpt Trenger vel ikke og utdype dette noe nærmere. - Merkelig plassering av modell. Plassering, utrykk, holdning osv gir meg en følelse av at "dette var bare en som gikk forbi som jeg tok bilde av" - bilde. En detalj som jeg spesielt ikke liker er øyet. Veldig "sløvt" blikk, og det viker som om hun forsøker og få med seg hva som skjer i sidesynet. Dette er da altså mine personlige meninger.. EDIT: Er det bare jeg som sliter med lijeskift her inne? får enkel - dobbel og ingen linjeskift om hverandre. Endret 8. februar 2011 av C-angel Lenke til kommentar
gajamor Skrevet 10. februar 2011 Rapporter Del Skrevet 10. februar 2011 Hvitbalansen i det editerte bildet ser feil ut for meg. For rosa og blått, tror jeg. Jeg ville ha croppet det slik at det ble bare ansiktet mot blå bakgrunn. Altså fjernet alt under halsen, fått bort skiløperen og den distraherende jakka. Lenke til kommentar
mariaK Skrevet 18. februar 2011 Rapporter Del Skrevet 18. februar 2011 Når det var snakk om en skoleinnlevering så er det kanskje greit å vite hva oppgaven går ut på? Da er det lettere å komme med kritikk Lenke til kommentar
Millennium Skrevet 18. februar 2011 Forfatter Rapporter Del Skrevet 18. februar 2011 Når det var snakk om en skoleinnlevering så er det kanskje greit å vite hva oppgaven går ut på? Da er det lettere å komme med kritikk Så ikke før nå at jeg ikke hadde skrevet det Men tema var iallefall portrett foran reklame eller grafitti. Takk for tilbakemeldinger, skal prøve å tenke litt på det dere har sagt fremover Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå