Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Blir "lei" i fylla...redd for at de andre ikke vil ha meg med

Anbefalte innlegg

Hey jeg har i siste del av 2010 og så langt dette året hatt en tendens til å "ikke gidde mer" når vi drikker. Altså sånn jeg går hjem tidlig før de andre, gidder ikke å vente hvis det er kø osv. F.eks i går så var jeg på et vors og vi skulle til byen, det endte med at jeg gikk rett fra vorset og hjem istede for å bli med til byen. Med en gang jeg begynner å tenke på å måtte ta bussen til byen, stå i kø uten for et sted, rake rundt i kulden osv. får jeg bare en skikkelig sånn "ork" følelse. Jeg er så lei hele den greia, same shit hver gang liksom.

Men nå har det hendt to ganger hvor de andre har blitt små sinte på meg siden jeg ditcher de. Og jeg har jo lyst å feste hardt liksom og ha det awesome, det er bare at hver gang jeg blir full så begynner jeg å tenke på hvor stress alt er og sånt. Jeg får en sånn sterk trang til å dra hjem, ta meg noe mat og sette på gamle tegnefilmer. Helt sånn nostalgia altså.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Faen ble borti post knappen før jeg var ferdig med innlegget.

Uansett jeg er ikke sånn veldig integrert i den gjengen jeg er i nå så jeg er litt redd for at det skal bli sånn "Skal vi spør <meg>", "nei han gidder jo aldri noe uansett" hvis dere skjønner? Jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre, jeg tenker så jævlig dumt når jeg er full. Orker ikke å drikke mindre for det er så kjedelig å være ute når man er helt edru. Noen forslag? Må jeg bare ta meg selv i nakke skinnet?

Lenke til kommentar

Jeg vet ikke hvordan du kan endre tankegangen din i fylla, men er det en idé å drikke litt mindre før du drar på byen, for å så heller kjøpe flere drinker? Er du under 20 hjelper det kanskje ikke noe særlig mtp. hvor lite alkohol du får i drinker på utesteder med 18-års grense, men er det ikke bedre å være brisen på byen istedenfor å ikke dra på byen i det hele tatt?

Lenke til kommentar

Indeed, føler det samme som TS jeg. Mange ganger, selv etter par 3-6 pils at jeg føler at jeg ikke orker mer.

Stå på fullstappa puber og barer, vente på å få EN øl, drikke den for å vente enda lengre for neste.

Mye bråk, gir deg hodepine, blir enda mer lei. Går ikke å føre en normal samtale uten å rope. Om dette er en samtale om mer private ting, så blir det enda verre, da du må rope så alle som sitter ved bordet ditt hører det. Rett og slett rop eller hold kjeft, alt i mellom er det ingen som hører.

Nei, fylla er ikke for meg heller :) Bortsett fra privatfester da :)

Skal legge til kjapt at jeg bare skumma igjennom, men føler det som et ork til tider å dra på byen :) Sånn.

Lenke til kommentar

Du er ikke alene om å ha det sånn. Jeg koser meg bestandig på vors, men når vi drar ut på byen er det som du sier et forbasket ork å stå i kø, raske rundt i kulda fra utested til utested og atpåtil tenke på hvordan i allverden man skal komme seg hjem. Med fare for å virke som en 50-åring syntes jeg det spilles alt for høyt og er alt for mange mennesker ute til at det kommer noe givende ut av denne typen sosialisering. I bunn og grunn syntes jeg man får lite igjen for tiden og pengene man bruker. Samtidig føler jeg at det er viktig å bli med ut en gang i blant for å ta del i fellesskapet, men ender som regel med å dra hjem med siste bane.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg synes heller ikke at det er så ekstremt kult på byen. Som flere allerede har nevnt føles det lite givende. I snitt er jeg bare på byen 4-6 ganger i løpet av året.

Videre merker jeg at de andre i min omgangskrets begynner å dabbe ned på festingen.

Lyden er ofte alt for høy, det er dårlig service, vanskelig å få tak i taxi, kø og kaldt, kjedelig å snakke med fulle folk som bare prater masse piss, kjedelig å "steke" til elendige DJ'er som spiller for mye Guetta osv osv osv... :yucky:

• Liker 2
Lenke til kommentar

Kan man anta at de fleste som har posta i denne tråden er under 20?

Når jeg var under 20 var jeg sånn jeg og, byen var stress og vi gjorde alt for å få til hjemmefester. Men nå er jeg over 20 og har flytta til oslo, samtidig som jeg elsker å danse på byen. Gå til de riktige stedene og for lite musikkvariasjon er ikke noe problem, vær tidlig ute så slipper du kø og har mulighet for billigere drikke enkelte steder. Eller bare begynn å sosialiser deg tidlig ;)

Endret av DMN
Lenke til kommentar

Må si meg enig med DMN her, jeg tror ikke nødvendigvis det er det å gå ut i seg selv dere er lei av, men heller dårlige utesteder og feil stemning. Én mulighet er å utforske alternative steder og og sosiale grupper, men det er ikke alltid like lett å finne noe man liker, ei heller å få resten av gjengen med på det. Hva med å snakke med noen av de nærmeste vennene i gjengen om det? Kanskje det er flere som har det på samme måten.

Et lite subjektivt tips på siden; reis til utlandet en stund! Søk jobb, dra på utveksling, hva som helst, men bli der en stund, gjerne noen år. Personlig synes jeg utelivet i Norge strekker seg fra tragisk til helt greit, og det er få land i verden jeg ikke har hatt det mer gøy i når det gjelder å gå ut. Det er selvfølgelig bare meg da, men det høres litt ut som om dere er klar for nye impulser.

Lenke til kommentar

Trådstarer her.

Vel jeg er nå bare 19 så jeg får ikke kjøpt noe kraftig drikke nei og det blir alt for dyrt å holde seg sånn tålelig full på byen. Det ender med at jeg drikker litt ekstra mye før jeg drar så jeg skal klare å holde meg "oppe".

Jeg tror ikke jeg er spesielt kjedelig person å drikke med egentlig. Jeg sitter ikke å syter hele tiden liksom (har jo hendt jeg har gått en smell, men hvem har ikke det), er bare igjen alt det styret med å komme til seg byen hjem igjen osv. Jeg synes det er sykt digg f.eks på hyttetur eller festival når man ikke trenger å tenke over sånne ting. Skal jeg være ærlig så tror jeg årstiden spiller litt inn også, det er kaldt og vått ute noe som gjør at det bare frister mindre.

Får vel bare prøve å bli ennå mer pumpa, kanskje drikke litt redbull ved drikken?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...