Fatal1tyX Skrevet 6. februar 2011 Del Skrevet 6. februar 2011 (endret) hei. jeg syntes at det er tåplig at vi i norge ikke kan ha full motorisert ferdsel i innmark og utmark som jeg eier selv eller har tillatelse av grunneier. hvis jeg har lyst til å ta snøskutern min eller crossern min og kjøre ut på jordet mitt så syntes jeg jeg skal ha full rett til det... men "hvis" man har naboer innen "hørevidde" så skjønner jeg at det kan bli litt iriternede men all den lyden 24/7 men da kan dem lage en avtale med tider man kan kjøre ellernoe. folk kan ikke ha det 100% stilhet og hvis folk vil det skulle jeg gjærne gjort mye annet lovlig som lager bråk for plage dem like mye som de plager meg med at jeg ikke kan få kjøre(så kansje de flytter:D) for hvis folk skal ha 100% stillhet hele tia så er det noe gæli med dem og da kan dem likesågodt flytte langt utti skæven der ingen bor og sånne steder er det jo nok av her i norge Hva kommer denne idiotiske regelen av? veit ikke om dette her er en regel men "det er ikke lov og bruke jord til annet en å dyrke" eh hva f*** kan ikke jeg gjøre som jeg vil med min egen jord?? jeg har hørt at det er strengere og bli tatt i utmark enn på innmark men hvis jeg eier en skau med fult av flotte stier som er moro og kjøre på så syntes jeg jeg skal ha full rett til å kjøre og harve og ødlegge så mye jeg vil siden det er min eiendom eller hvis du har en skikkelig hyggelig grunneier (som de fleste grunneirne ikke er) som sier at jeg kan få lov jeg vil ha kommentarer fra både de som er for og imot her vil jeg ha en skikkelig diskusjon om hvorfor dette ikke skulle være lovlig eller hvorfor det skulle vært lovlig! Endret 6. februar 2011 av Rampage 1 Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 6. februar 2011 Del Skrevet 6. februar 2011 Det bør ikke være lov fordi du forstyrrer dyrelivet og du kan risikere å ødelegge sårbar natur. 3 Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 7. februar 2011 Del Skrevet 7. februar 2011 Hvorfor antar du at stillhet er det eneste som bestemmer hvor folk bor? Mener du det er greit med knivstikkinger også, for om folk vil unngå det er det bare å "flytte ut i skogen"? Hvorfor skal ikke folk kunne forvente et ok miljø også andre steder enn ute i ødemarka? AtW 2 Lenke til kommentar
Fatal1tyX Skrevet 9. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2011 (endret) at snøskuter ødlegger naturen er bullshit... at crosser eller atv gjør det er sant men det gjør jo også traktorer og hogsmaskiner osv å det i mye større grad... sårbar natur... hvis jeg eier stedet kan vel jeg gjøre hva jeg vil med det... det er min eindom. det med at snø skuter plager reinsdyr og sånt er også bullshit... "Observasjoner over hele verden sier det samme, dyrene lar seg ikke skremme av kjøretøy med motoren i gang. Stopper man derimot motoren og begynner å gå mot dyrene, blir de redd. Kjøretøy oppfattes ikke som en naturlig fiende. " venligst les denne artikkelen i denne linken: http://snoscooternorge.webs.com/ Endret 9. februar 2011 av Fatal1tyX Lenke til kommentar
Fatal1tyX Skrevet 9. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2011 skjønte ikke hva du babler om da atwindsor selvfølgelig syntes jeg det ikke er greit og knivstikke folk hvor har du det ifra? jeg antar at folk liker stillhet siden det er det folk klager på mest på eller det er det eneste jeg har opplevd at de har klagd på... bo i et ok miljø eh man kan da bo i et ok miljø selv om naboen har det moro.. eller prøv og omformuler pørsmålet ditt skjønte ikke en drit av det du sa;) Lenke til kommentar
Fatal1tyX Skrevet 9. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2011 fint at noen gadd og kommentere da men fortsett og kommentere. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 9. februar 2011 Del Skrevet 9. februar 2011 skjønte ikke hva du babler om da atwindsor selvfølgelig syntes jeg det ikke er greit og knivstikke folk hvor har du det ifra? jeg antar at folk liker stillhet siden det er det folk klager på mest på eller det er det eneste jeg har opplevd at de har klagd på... bo i et ok miljø eh man kan da bo i et ok miljø selv om naboen har det moro.. eller prøv og omformuler pørsmålet ditt skjønte ikke en drit av det du sa;) Folk klager mye på støy fordi det er en av våre større helseplager, og er en av de aller viktigste negative faktorene mtp stress og trivsel. Poenget mitt er at hva om du liker å bo et konkret sted, men ikke liker støy? Det er jo ikke akkurat noen utenklig problemstilling, det er ikke bare å "flytte ut i sakuen", fordi det kan ha store ulemper på andre fronter. AtW 1 Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 9. februar 2011 Del Skrevet 9. februar 2011 sårbar natur... hvis jeg eier stedet kan vel jeg gjøre hva jeg vil med det... det er min eindom. Ja, nei, du har jo ikke noe ansvar for å ta vare på naturen for våre etterkommere... 1 Lenke til kommentar
bas Skrevet 9. februar 2011 Del Skrevet 9. februar 2011 (endret) for hvis folk skal ha 100% stillhet hele tia så er det noe gæli med dem og da kan dem likesågodt flytte langt utti skæven der ingen bor og sånne steder er det jo nok av her i norge For å snu på flisa, hvis du absolutt skal herje rundt og bråke som en tulling hvorfor flytter du ikke selv langt "utti skæven" der ingen blir forstyrret av deg? Jeg synes det er veldig greit å beskytte den allmenne befolkning for ødelagte turløyper, støy og generelt bajasseri. Finnes vel ikke noe kjipere enn en flott søndagstur på ski som blir fullstendig ødelagt av snøscootere og deres herjinger. Endret 9. februar 2011 av bas 1 Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 9. februar 2011 Del Skrevet 9. februar 2011 Russland har god plass og lav regulering Lenke til kommentar
Fatal1tyX Skrevet 9. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2011 (endret) ichirstian: naturen blir ikke så ødelagt som du skal ha det til heller da og etterkommerne vel ja de kan jo også kjøre der men hvis de ikke liker og kjøre ting (som svært få gjør så)... hva så flytt et annet sted kan få mye penger for et sted der det er bra og kjøre hvis det blir sånn at det blir lovlig bas: jeg bor faktisk langt utti skæven og det er faktisk ingen som kan høre meg når jeg er ute og kjører men hvis jeg skal kjøre med vennene mine eller er hos dem og kjører eller noe da blir vi hørt av et par stykker. men det jeg mener er at folk kan ikke kreve at det skal være 100% stille hele tia og det irriterer meg når dem kommer og sier at nei det der kan du ikke gjøre fordi det bråker... morostoppere! jeg også liker å gå langrenn og jeg er mye ute i frilufta er med på elgsjakt og fisker og overnatter i telt og masse sånt og det er jo leit hvis sporet er ødelagt men det jeg mener er at du burde få lov til og kjøre der du sjøl eier. ikke mange steder der grunneier har lyst til og kjøre skuter og lage skispor på samme sted og hvis det viser seg at andre folk har kommet og harva opp løypa med skuter så er det et lovbrudd men hvis du eier der sjøl så er det egentlig fritt fram siden det er din EGEN EIENDOM atwindsor: aha forstod det nå det er bare sånn at du kan desverre ikke kreve at det skal være 100% stille skal det bli ulovlig å kjøre bil og sånt også da bare fordi at noen gamlinger over gata ikke liker støyet. og hvis du liker og bo et konkret sted kan du jo lage en avtale om at du f eks maks kan kjøre 2timer fra kl 10 til kl 20 eller no... eller er det om å gjøre og ødelegge moroen til andre mest! ser at de som liker og kjøre motoriserte ting ikke er så ofte innom sjangeren samfunn det er vel mest sånne natur"lovers" som "jizzer i buksa" hver gang de lukter frisk luft og mest sånne hippier som legger seg foran bulldoseren som skal ta ned noen trær... haha neida tuller!tuller!tuller! men det blir litt vansklig hvis jeg skal argumentere mot 3 eller flere stykker hadde håpet at flere som syntes og kjøre ting var gøy ville bli med . også et spørsmål til de som har kommentert har dere noen gang prøvd og kjørt en skikkelig snø skuter på nysnø eller og hoppe flere meter med crosser har dere prøvd hvor moro det er??? tipper at dere ikke har det men... også er jeg lei meg fordi jeg skriver så mye feil!!! detta keybordet jeg har er 10 år gammalt og det begynner og bli vansklig og tyde bokstavene på keybordet ser f eks ikke forskjell på ø og o. Endret 9. februar 2011 av Fatal1tyX 1 Lenke til kommentar
Fatal1tyX Skrevet 9. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2011 ichristian: hmm vet du hva russland har som lov til motorisert ferdsel i utmark og innmark? kanjse det er dit jeg må reise når norge ska være så firkanta Lenke til kommentar
Fatal1tyX Skrevet 9. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2011 hmm ser at dette emne har mange visninger men ikke så mange folk som kommenterer?? hva kommer det av?? kom igjen bli med og vis hva du mener Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 9. februar 2011 Del Skrevet 9. februar 2011 Det vet jeg ikke, men Russland er kjent for å være mulighetenes land for de med penger Lenke til kommentar
TheNarsissist Skrevet 9. februar 2011 Del Skrevet 9. februar 2011 Uff, enig med deg trådstarter. Alt for mange møkka regler her i Norge. Har opplevd et par ganger og måtte slutte å kjøre for så å gjemme crossern bak noen busker når jeg har sett politiet kjøre tilfeldig forbi. Bonden har ikke noe i mot kjøringa mi, men staten har! 1 Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 9. februar 2011 Del Skrevet 9. februar 2011 atwindsor: aha forstod det nå det er bare sånn at du kan desverre ikke kreve at det skal være 100% stille skal det bli ulovlig å kjøre bil og sånt også da bare fordi at noen gamlinger over gata ikke liker støyet. og hvis du liker og bo et konkret sted kan du jo lage en avtale om at du f eks maks kan kjøre 2timer fra kl 10 til kl 20 eller no... eller er det om å gjøre og ødelegge moroen til andre mest! Ingen har sagt man kan kreve 100% stillhet, men det virker som du mener man skal akseptere alt mulig av bråk, så lnege man ikke bor til skogs. AtW Lenke til kommentar
N. Tveranger Skrevet 9. februar 2011 Del Skrevet 9. februar 2011 Kornflis. Man kan gjerne motargumentere hele kvelden. Men legg heller vekt på trafikkferdsel, framfor hva noen ønsker å gjøre på egen mark. Det er horibelt hvordan dette landet styres. Man kan gjerne eie, men i det offentlige er man kun bruker, og staten styrer. For 5 år siden kom verdsarv folk på besøk. Det som engang var mitt, ble vernet. 1 Lenke til kommentar
internet wizard Skrevet 9. februar 2011 Del Skrevet 9. februar 2011 enig med ts. jeg kan ikke kjøre på jorde utenfor huset til faren min fordi 800m lengre bort bor det ei politikåt gammel dame... norway. the last soviet state.... Lenke til kommentar
Fatal1tyX Skrevet 9. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2011 (endret) til atw ettellerannnet huff da:( DET MENER JEG IKKE. det jeg mener er at folk burde få lov til og ha det lit moro her i livet norge har jo uendlig med "morostopper lover"...hvis lyden blir for ille kom jeg med et forslag: jeg med et forslag om at du kan maks få kjøre 2 timer som er nok for en dag for meg ivartfall, blir sliten av og herje i snøen med snøskuter eller utti skogen med crosser og det blir også dyrt etterhvert og det blir ikke nonstop bråk 2 timer! det blir kansje 3 hviler og hvis du ikke hviler så er du enten ekstremt sprek eller daukjører stakkars tingen og da blir det ikke mye lyd jeg mener at man burde få lov til å nyte de lille tingene for meg og mange tusen andre er og kjøre crosser snøskuter eller atv og den slags en liten ting og nyte livet med! Endret 9. februar 2011 av Fatal1tyX Lenke til kommentar
Fatal1tyX Skrevet 9. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2011 (endret) kjempebra kom med flere inlegg:D fint at noen er med på min side også huffda act:( Endret 9. februar 2011 av Fatal1tyX Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå