Olestokk Skrevet 6. februar 2011 Del Skrevet 6. februar 2011 jeg jobber med å fikse en pc som tilhører en venn av meg. jeg vet ikke mer enn at den er packard bell pc og har en intel pentium d, fra rundt 2006-2007. den fikk en gang et virus men nå er det fjærna, men når den er kommet forbi xp loading greia så blir skjermen blå og det står at det er en feil og pcen må slås av for å forhindre at dataene blir ødelagt, deretter noen beskrivelser om hvordan man kan fikse det(hjelper ikke) og så STOP: 0x00000050 (0xC9464269, 0x00000000, 0x8722908c, 0x00000000). nå vet jeg ikke hva jeg skal gjøre. jeg har prøvd å installere den ny harddisk men når jeg setter den ikke skrur ikke pcen seg på, når jeg setter den inn når pcen er på så skrur den sag av (eller går i hvilemodus eller noe sånt) virker heller ikke når jeg tar ut den orginale harddisken, pcen virker når jeg ikke har noe harddisk men da er den bare skrudd på og kan jo ikke gjøre noe. den orginale harddisken er SATA, og den nye er IDE (motherboarded har plass til begge) hjelp???? Lenke til kommentar
Grankongen Skrevet 6. februar 2011 Del Skrevet 6. februar 2011 (endret) reinnstallere windows? og får du POST når harddisken(e) er i? PS: det finnes noe som heter avsnitt avsnitt Endret 6. februar 2011 av grankongen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå