Karina Hulesangerhule Skrevet 6. februar 2011 Del Skrevet 6. februar 2011 Hei! Dette er et problem jeg har hatt veldig lenge, helt siden jeg fikk høyttalerene mine. Det er slik at hver gang jeg har mobilen ved siden av meg, mens jeg hører på musikk eller bare høyttalerene er på så kommer det sånn "du du du du du du" lyd. Litt vanskelig å forklare men det er UTROLIG irriterende! Jeg har hørt at det er mobilen som kobler seg på høyttalerene? Er det en måte jeg kan stoppe dette på? Er litt kjipt at mobilen må ligge i et annet rom eller være skrudd av for at jeg skal se på film/høre på musikk uten å bli forstyrret. På forhand takk Lenke til kommentar
Pseudopod Skrevet 6. februar 2011 Del Skrevet 6. februar 2011 Forsterkeren til høyttalerene blir påvirket av strålingen fra mobilen. Nyere/bedre forsterkere blir ikke påvirket i like stor grad. Lenke til kommentar
Karina Hulesangerhule Skrevet 6. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2011 Takk for svar Tror ikke jeg gidder å kjøpe en ny høyttaler desverre, er ganske fornøyd med den jeg har nå. Veldig bra lyd. Men takk for tips Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 6. februar 2011 Del Skrevet 6. februar 2011 Om du har slik lyd hele tider, vil jeg tro mobilen din hele tiden er tilkoblet mobilt internett.. kan fort bli veldig dyrt.. Lenke til kommentar
Pseudopod Skrevet 6. februar 2011 Del Skrevet 6. februar 2011 Nei da. Det skjer ofte at mobilen snakker med mobilmastene uten at man laster ned noe pakkedata. Og selv om den faktisk var koblet opp med en dataforbindelse så tikker ikke telleren med mindre man faktisk laster opp/ned noe. Alltid-på pakkedataforbindelse har ikke kosta meg noen betydelig sum enda. Det er forresten egentlig ikke selve høyttalerene som er problemet, men den boksen som forsterker lydsignalet og sender det videre til høyttalerene. På noen høyttalere er denne enheten inni en av høyttalerkassene da, spesielt om man snakker om PC-høyttalere. 1 Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 15. februar 2011 Del Skrevet 15. februar 2011 Aktiver 3G, problem solved. Om dekningen på 3g er dårlig i området er det lite å gjøre utover å skaffe skjermede kabler. Nyere forsterkere er da på ingen måte bedre beskyttet enn gamle, de er alle laget i metallkabinetter som fungerer som faraday-bur uansett. Lenke til kommentar
Pseudopod Skrevet 15. februar 2011 Del Skrevet 15. februar 2011 Noe må jo være forskjellig med nyere forsterkere, hvordan ellers vildu forklare at de fleste forsterkere av nyere dato ikke blir påvirket? Om det var kablene som førte til problemet, så ville vel ikke mobilstøyenlyden øke eller avta i styrke avhengig av volumnivået. Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 15. februar 2011 Del Skrevet 15. februar 2011 Jeg har ikke opplevd noen forskjeller på nye og gamle forsterkere på dette punktet, og her sitter jeg med en 6mnd gammel forsterker og en 30 år gammel forsterker, så syns jeg burde ha spennet klart her. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå