Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Har Geofag X - Ta Geofag 1 som privatist?

Anbefalte innlegg

Heisann

Jeg har Geofag X nå i år (VG2). Jeg vurderer å ta Geofag 1 som privatist og skrive meg opp til eksamen til høsten. Men fagene er jo ikke helt like. I følge læreren har Geofag 1 2 timer mer i uka som i utgangspunktet skal brukes på praktisk læring i naturen og liknende. Hvordan fungerer dette om jeg tar som privatist? Ser for meg at en eksamen i Geofag 1 også kan være litt vanskelig å få 6 på. Jeg regner med jeg får sikret meg en sekser i Geofag X. Så er spørsmålet om det å ta Geofag 1 er verdt det. Hvis jeg får en femmer + 0,5 realfagspoeng (som er grunnen til at jeg vurderer det). Regner med at Geofag X-karakteren blir erstattet av Geofag 1, siden fagene er såpass like.

Noen synspunkter?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 6 måneder senere...

Hei. Jeg skal ta Geofag 1 som privatist til høsten. Har et par spørsmål angående eksamen.

- PÅ Udir står det at eksamen er muntlig praktisk. Hva vil det si? Er det slik som i kjemien at man skal gjøre avanserte forsøk med spesialutstyr? Eller blir det mer slik at man skal se på noe steiner og bedømme dem eller lignende? (litt lost på den må jeg si;) )

- I andre tråder har folk nevnt noe med en oppgave angående et land utenfor Skandinavia. Er dette obligatorisk? Eller kan man velge la oss si en oppgave om været?

- I det hele tatt, hvordan er eksamen bygd opp?

PS. Skolen min tilbyr ikke Geofag, slik at jeg har egentlig ikke peiling

Takker meget for svar :D

Anzie

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...