Klatt3n Skrevet 6. februar 2011 Del Skrevet 6. februar 2011 Heisann. Lurer på om det er noen som har gjennomført forkurs ved HiB og kan svare på et enkelt spørsmål jeg har angående det. Det har seg sånn at jeg er en av de altfor mange som tilnærmet sov gjennom hele videregående og angrer sårt på det nå i ettertid. Jeg har et snitt som ligger rett under 4-tallet, samt R1 og FY1. Jeg kunne tenke meg å prøve meg på dataingeniør-linja ved HiB da jeg er glad i det meste som har med data å gjøre, samt at jeg liker å putle med programmering og lignende i fritiden. Leste litt om forkurset deres her (http://www.hib.no/avd_ai/data/forkurs.htm) hvor det står at bestått forkurs gir tilgang til ingeniørutdannelse ved egen kvote. Dette passer forsåvidt meg ypperlig, om man ser bort ifra at kurset inneholder norsk, engelsk og andre fag som jeg har bestått og har helt greie karakterer i. HiB har også et realfagskurs (http://www.hib.no/avd_ai/data/realfagkurs.htm), men her står det ingenting om hvorvidt man får tilgang på egen kvote om man består dette forkurset. Noen som vet noe om akkurat dette? Bestått realfagsforkurs, gir det tilgang på egen søkekvote ved HiB i likhet med det ett-årige forkurset? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132 Skrevet 7. februar 2011 Del Skrevet 7. februar 2011 (endret) Du finner sikkert mer informasjon om dette ved å klikke på skriften. Endret 7. februar 2011 av Slettet+56132 Lenke til kommentar
mske Skrevet 22. februar 2011 Del Skrevet 22. februar 2011 Har gått forkurs ved HiB, men vet ingenting om hvordan det er for realfagkurset. Alt jeg vet er at de hadde klasserom rett ved siden av oss, hehe. Ville spurt noen som gikk der evt. ringe Bergen Tekniske Fagskole (som kjører kurset). (Det er Høgskolen i Bergen og ikke Høgskolen i Buskerud du mener?) Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132 Skrevet 22. februar 2011 Del Skrevet 22. februar 2011 Har gått forkurs ved HiB, men vet ingenting om hvordan det er for realfagkurset. Alt jeg vet er at de hadde klasserom rett ved siden av oss, hehe. Ville spurt noen som gikk der evt. ringe Bergen Tekniske Fagskole (som kjører kurset). (Det er Høgskolen i Bergen og ikke Høgskolen i Buskerud du mener?) Det er ingen annen høyskole i Norge enn høyskolen i Bergen som har initialene "HIB", hvis du sikter til høyskolen i Buskerud, så har denne initialene "HIBu". Dermed mister du rette til å spekulere og må derfor tolke situasjonen ut ifra informasjonen som du er blitt tildelt av TS. Derfor skal alle tolke saken som om det er høyskolen i Bergen som TS skriver om. Kilde Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132 Skrevet 22. februar 2011 Del Skrevet 22. februar 2011 Ok. Beklager...? Det var ikke frekt ment, men det er viktig å være nøyaktig Lenke til kommentar
mske Skrevet 22. februar 2011 Del Skrevet 22. februar 2011 Hehe, ja jeg forstår. Men det var derfor jeg spurte om det var Høgskolen i Bergen eller Buskerud. Når du nevnte det, så husker jeg selvsagt at den heter HiBu Lenke til kommentar
chevy90 Skrevet 25. februar 2011 Del Skrevet 25. februar 2011 (endret) Jeg har fullført realfagskurset ved HIB våren 2010 og går nå på en ingeniørlinje ved HIB. Jeg vil si at realfagskurset var veldig lærerikt, men det var utrolig mye å lære seg iløpet av et halvt år for en som ikke hadde hatt de fagene før, men det gikk bra med lange netter, mye innsats og mye kaffe. Du må jo vite at det er ingeniør du vil inn på for realfagkurset er bare gjeldene for ingeniørfag og er ikke gyldig ved søking til linjer som ikke er ingeniør. Det gir nok ikke tilgang på noen søkekvote desverre. Generelt ellers så vil jeg anbefale HIB og Bergen, en flott høgskole med ressurssterke lærere og et flott utemiljø og byfjellene stort sett bare et et kvarter unna hvis man vil vekk fra bykjernen en liten stund. Endret 25. februar 2011 av chevy90 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå