tankboy Skrevet 7. juli 2003 Del Skrevet 7. juli 2003 Jeg har fått noe utrolig dritt på PC-en. En toolbar har limt seg inn i Internet Explorer, og nå har det sanelig kommet en til lengre oppe. Ser ut til at selskapet som har infisert meg med dette heter active-max.com Skjermdump (86k stor) http://www.tankboy.no/temp/adware.png Noen som har peiling på hvordan dette forferdelige greiene fjernes? (Har prøvd Ad-Aware 6, men det fant ikke dette. Lenke til kommentar
fondus Skrevet 7. juli 2003 Del Skrevet 7. juli 2003 Da er neste mulighet å prøve en annen variant av adware, SpyBot. Lenke til kommentar
oblivian Skrevet 7. juli 2003 Del Skrevet 7. juli 2003 Og vanlig Add/Remove programs i kontrollpanel? EDIT: Det er mange mange firmaer som er veldig agressive initially, men lar deg greit fjerne tingene så lenge du ikke vil ha det. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 7. juli 2003 Del Skrevet 7. juli 2003 Du er infisert med Lop.com sin lille Adware/spyware-sak Ta å last ned Spybot Search and Destroy, den løser problemet (og finner sannsynligvis en hel haug med andre ting som er verdt å fjerne også). http://security.kolla.de/ <-- her ligger programmet, og ja, det er bedre enn Ad-aware. Lykke til! Lenke til kommentar
tankboy Skrevet 7. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2003 Ah! Meget bra! *phu, lettelse* Takker for rask hjelp! Lenke til kommentar
oblivian Skrevet 7. juli 2003 Del Skrevet 7. juli 2003 PS. Jeg bruker både Adaware og Spybot S&D, siden jeg har lagt merke til at Spybot finner ting Adaware finner og omvendt. Lenke til kommentar
Arath Skrevet 16. juli 2003 Del Skrevet 16. juli 2003 Driver og hjelper ei venninne over telefonen med å prøve å bli kvitt en tilsvarende sak fra active-max.com Ser ut som om dette er en flash sak som dukker opp så fort hun kobler til internett. Faktisk før hun åpner browseren. Problemet er at når man velger legg/til fjern så fjernes den bare fra den lista der. Ad-aware og spybot finner ingenting. og problemet gjenstår Har et bilde av den, men dessverre ingen steder å laste den opp akkurat nå. men kan sende det pr mail hvis ønskelig. -Arathorn- Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå