Gå til innhold

Problemer med overføring og liten ytelse på harddisk..

Anbefalte innlegg

Jeg kjører Windows XP og jeg har Plextor Ultra plex 40x scsi cdrom, ++ bla bla. Sjekk specs nedenfor..

Jeg har oppdatert biosen på hovedkortet og scsi kortet, til den siste versjonen. Kjører også siste versjon av drivere som det er å få tak i, til Windows XP.

Så, problemet mitt er:

Begge CD-ROMene bruker over 9 min på å sende en full cd til harddisken(e), f.eks en 700mb stor .avi fil...

Kopierering mellom diskene går også ekstremt tregt, med tanke på at det er snakk om u160 disk + 7200rpm ide100 disker i raid 0..

Når jeg skal brenne cd med brenneren, så bruker den ca 12 min ved 20x, dette pga at bufferen dropper hele tida, og må bruke ekstra tid på å fylle den opp igjen. Siste versjonen av Nero. Har oppdatert firmwaren på begge cdrom til siste versjon.

Ved å kopiere en cd, cd copy, pleier det å ta 20 min... pga bufferen dropper, HELE tida, ned til 0, så opp til 90%, så ned til 0. opp og ned hele tida.

Det jeg lurer på er hva som kan forårsake problemet ?

Kan det være konflikter mellom scsi kortet og hovedkortet ? har prøvd alle pci spora.

Kan det være instillingene mine på scsi kortet ?

Jumper feil på harddisk / cdrom's ?

btw,, er ingen jumpere på harddisken though.. noe galt der ?

Har satt første cdrom til å være terminert, og den andre til å ikke være terminert. har tatt av block size, kjører windows xp pro engelsk.

Takker for svar,

MVH

dessident

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...