dessident Skrevet 2. februar 2002 Del Skrevet 2. februar 2002 Jeg kjører Windows XP og jeg har Plextor Ultra plex 40x scsi cdrom, ++ bla bla. Sjekk specs nedenfor.. Jeg har oppdatert biosen på hovedkortet og scsi kortet, til den siste versjonen. Kjører også siste versjon av drivere som det er å få tak i, til Windows XP. Så, problemet mitt er: Begge CD-ROMene bruker over 9 min på å sende en full cd til harddisken(e), f.eks en 700mb stor .avi fil... Kopierering mellom diskene går også ekstremt tregt, med tanke på at det er snakk om u160 disk + 7200rpm ide100 disker i raid 0.. Når jeg skal brenne cd med brenneren, så bruker den ca 12 min ved 20x, dette pga at bufferen dropper hele tida, og må bruke ekstra tid på å fylle den opp igjen. Siste versjonen av Nero. Har oppdatert firmwaren på begge cdrom til siste versjon. Ved å kopiere en cd, cd copy, pleier det å ta 20 min... pga bufferen dropper, HELE tida, ned til 0, så opp til 90%, så ned til 0. opp og ned hele tida. Det jeg lurer på er hva som kan forårsake problemet ? Kan det være konflikter mellom scsi kortet og hovedkortet ? har prøvd alle pci spora. Kan det være instillingene mine på scsi kortet ? Jumper feil på harddisk / cdrom's ? btw,, er ingen jumpere på harddisken though.. noe galt der ? Har satt første cdrom til å være terminert, og den andre til å ikke være terminert. har tatt av block size, kjører windows xp pro engelsk. Takker for svar, MVH dessident Lenke til kommentar
JSS Skrevet 2. februar 2002 Del Skrevet 2. februar 2002 Det problemet med brenneren har jeg og, det tar 8minutter å brenne med 24x. Lenke til kommentar
minimum payne Skrevet 2. februar 2002 Del Skrevet 2. februar 2002 dette skjedde med med meg også men sletta brennerprogget og la det inn igjen og vips allt funka. ellers kan det jo være att cdrommene er konfigurert feil? gå til pcpitstop.com og ta en systemtest der det gjorde jeg og da finner du ut hva som er galt. :smile: Lenke til kommentar
dessident Skrevet 2. februar 2002 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2002 PCPITSTOP hjalp ikke. Men sjekk her : http://www.storage.ibm.com/hdd/support/ddy...dys/ddysjum.htm Noe med terminering av scsi disken her.. Men, skal det gå utover read performance til CD-ROM ? Er litt usikker hvor jeg skal sette jumpere og sånnt på disken.. MVH dessident Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå