Gå til innhold

DnC Det norske Cannabisparti


  

11 stemmer

  1. 1. Burde et cannabisparti være politisk nøytralt?

    • Ja
      7
    • Nei
      4


Anbefalte innlegg

Jeg har i lang tid vært en aktiv cannabis-aktivist, og har ønsket et parti hvor andre cannabis-aktivister kan samles for én sak.

 

For omtrent et år siden kom jeg over DnC (http://www.cannabispartiet.com/) som brenner for samme sak som meg, jeg fikk fort problemer; som en liberalist, er jeg imot all grønn politikk; og tror ikke en gang på global oppvarming.

 

Det ble da trist å se at DnC er så grønne at det er direkte latterlig for min del, og jeg kom frem til den konklusjon at partiet aldri vil fortjene min stemme. Jeg kjenner forøvrig flere andre som heller ikke ville stemt på DnC grunnet deres kommunistiske holdning til miljøet.

 

Så jeg lurer derfor på om Norge snart er klar for et parti som står for én sak, og den saken er cannabis legalisering; eller om det (på lik linje med DnC) vil bli en flopp, grunnet mangel på støtte, i så fall, hvorfor det?

 

 

EDIT; la til en avstemning.

Endret av Notelitten
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Uten at jeg vet så alt for mye om DNC så vil jeg tro at de ikke er godt nok inne i politikk til å ta opp alt annet som trengs for å kunne styre landet. At de har en sak du er enig i kan vel ikke være god nok grunn til å stemme på de dersom resten ikke stemmer med hva du vil ha i et parti ;)

 

Tror forresten også at en legalisering/de-kriminalisering av blant annet cannabis ikke er så langt unna uansett, selv uten hjelp av et parti som DNC.

Lenke til kommentar

Uten at jeg vet så alt for mye om DNC så vil jeg tro at de ikke er godt nok inne i politikk til å ta opp alt annet som trengs for å kunne styre landet. At de har en sak du er enig i kan vel ikke være god nok grunn til å stemme på de dersom resten ikke stemmer med hva du vil ha i et parti ;)

 

Selv har jeg en formening om at en legalisering ligger flere tiår inn i fremtiden, og muligens et par 4-5 regjeringer. Et cannabis-parti er ikke tilstede for å kjøre landet, men for å vise politikerne at cannabis tilhengere er klare for en reform. I dag er det ingen politikere (med unntak av ekstremister som DLF) som ønsker noen legalisering.

 

Ville ikke flere mennesker signert for et cannabis-parti som var nøytral i øvrig politikk?

 

Jeg siterer her litt av DnCs partiprogram:

 

DnC sier nei til krig. Vi anbefaler videreutvikling av militæret til å bli miljøforsvar.

 

Vi vil begrense profitten av moder Jord og stanse utslettingen av våre biologiske artsfrender, mangfoldet har ingen pris. Vi vil ikke ha barne-, kvinne-, manns-, dyre- eller planteundertrykkelse, ingen botanisk rasisme. Urinnvånere må beskyttes for kapitalistisk press.

 

Alle som støtter opp om hogst av regnskog og annen sårbar fauna skal boikottes og straffes tilstrekkelig. Vi vil erstatte alt papir med hampepapir.

 

Stopp alt urenset utslipp i sjøen. Utvidet forskning på livet i vann og hav. Mer forskning generelt, men spesielt innen alternativ medisin. Nei til dyreforsøk og forskning som ikke innebærer forsikring om at forsøkspersoner er frivillige.

 

Avvikle kullgruven på Svalbard, innføre umiddelbar rensing av gassanlegg og oljerelatert industri, samt stopp i nye oljeutvinningsfelt. Stans seismisk søk straks. For fullverdig erstatning kan hampedyrking innvilges tillatelse, som et miljøtiltak av fornybar og nøytral energi.

 

Totalt byggeforbud i strandsonen. Alle individer og planter, artsmangfoldige, skal ivaretas. Dem som truer og delaktig utsletter arter skal straffes med fengsling. Faunakriminalitet skal tas alvorlig. Mer fokus på økokriminalitet.

Strengere straffer for vanskjøtting av dyr. DnC ønsker opprettelse av dyrepoliti.

 

Bekjempe kriminalitet ved å satse på miljørettede, bærekraftige tiltak.

Godt næringsliv bør få skattefradrag etter hvor miljøvennlig bedriften er. Alle husstander som lever opp til en grønn hverdag bør få halvert eiendomsskatt og andre offentlige utgifter på bolig.

 

Kildesortering innføres sterkt over hele landet.

Alt avfall produsert i Norge skal håndteres av norske gjenvinningsstasjoner. Vi vil innføre pant på flere produkter, deriblant på barnemat- og syltetøyglass. Spesialavfall kan gis dispensasjon til å dumpes i Amerika.

 

Jeg håper jeg ikke er alene om å tro at dette er direkte latterlig!

Lenke til kommentar

Hehe, med en slik agenda så viser de ikke akkurat at landet er klart for en legalisering. Virker ikke akkurat at som om de er så veldig kompetente med det de sier.

 

Vil heller si at slike folk som de heller utsetter en eventuell legalisering.

Endret av P-in-P
Lenke til kommentar

Hehe, med en slik agenda så viser de ikke akkurat at landet er klart for en legalisering. Virker ikke akkurat at som om de er så veldig kompetente med det de sier.

 

Vil heller si at slike folk som de heller utsetter en eventuell legalisering.

 

Flott at vi har samme syn på dette. Det er jo nesten trist at man må henvende seg til et slikt parti dersom man ønsker legalisering (og ikke er noen ultra-blå / liberalist person).

 

Så det burde vell vært på tide med et parti som faktisk stiller seg totalt nøytralt til ikke cannabis-relatert politikk.

Lenke til kommentar
DnC krever konstante holdningskampanjer på trafikk, alkohol og annen rus. Og holdningsskapende arbeid for å regulere prisen på en meny som McDonald's til å stå i samsvar med et måltid av sunn art, særlig innenfor bær, frukt og grønt. Det bør bli rimeligere å ha et helseriktig kosthold.

 

hørtes ut som kommunister som ønsker legalisering, må si at ingen liberalister eller andre cannabis-aktivister ser påsitivt på dette.

 

DnC sier jo her at de KREVER holdningskapanjer på alkohol og annen rus.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...