Coa Skrevet 6. februar 2011 Del Skrevet 6. februar 2011 Hei. I løpet av neste år har jeg planer om å ta opp noen fag på enten Bjørknes eller Sonans i Oslo. Det er snakk om mattematikk og spansk. Disse fagene har jeg vanskeligheter med å klare på egenhånd. Så kommer spørsmålene. Jeg har sett på nettkurs. Vil dette være vanskelig eller kan det fungere like godt som ordinær undervisning? Jeg har jo allerede gått gjennom stoffet tidligere, så jeg vet sånn ca hva det er for noe. Det jeg er redd for er at det er vanskelig å lære noe gjennom et nettkurs. Nå vet jeg lite om hvordan dette fungerer, noe som er en del av problemet. Grunnen til at nettkurs er aktuelt er først og fremst prisen, men det gjør det også lettere å jobbe med annet på si. Videre lurer jeg på hva man burde satse på når det gjelder skoler. Bjørknes eller Sonans? Hva er mest fordelaktig, halvårskurs eller helårs? Da tenker jeg på tavleundervisning. Jeg lurer på om jeg skal ta et fag om høsten, så et om våren. Vil dette være en god strategi? Evig takknemelig for svar, råd eller innspill Lenke til kommentar
Coa Skrevet 10. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2011 Jeg hadde vært evig takknemlig for hjelp. Jeg har lett rundt, men jeg finner lite relevant informasjon. Det hadde vært veldig fint om noen kunne komme med egne erfaringer eller lignende. Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432 Skrevet 10. februar 2011 Del Skrevet 10. februar 2011 Jeg ville tatt dem som undervisning. Matten kan være tricky, og få hjelp av lærer må jo være et stort pluss, og nettbaserte kurs kan jo være lett å bare utsette litt.. så plages du og får ikke hjelp, så mister du bare mer og mer motet. Spansken også, det er et muntlig fag(?), og med mindre du kan det sånn nogenlunde bra i fra før, må det da vært lurest med undervisning. Jeg var i hvertfall mye mer strukturert når jeg hadde undervisning, enn nå når jeg "leser" på egen hånd.. Lenke til kommentar
aagmed Skrevet 11. februar 2011 Del Skrevet 11. februar 2011 Jeg går 2 semesteret på bjørknes nå og er veldig fornøyd. Har ikke tatt noe kurs på sonans så vet ikke hvordan lærerne er der, men bjørknes har generelt et bedre rykte. Det som gjorde at jeg valgte bjørknes var at jeg var på rådgivningstime på sonans og rådgiveren var en litt eldre dame som ikke hadde peiling i det hele tatt. Jeg har to matte karakterer på vitnemålet mitt (yrkesfag matte + påbygg matte), begge er 6ere og hun skulle ha meg til å ta eksamen i matte på nytt slik at jeg fikk en karakter i steden for to :!: Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 12. februar 2011 Del Skrevet 12. februar 2011 Om du skal ta opp matte så er det poengløst å ta det over web. Vil ikke lære i nærheten så mye som du vil med tavleundervisning. Å lære handler ofte om å ha et personlig forhold med læreren. Jeg har tatt R2 på Sonans og det anbefales på det varmeste! Lenke til kommentar
Coa Skrevet 12. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2011 Takker for svar Det heller nok nå mot tavleundervisning. Ikke det jeg har lyst til, men jeg tror nok det er det beste. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå