Gå til innhold

Ny laptop med Sandy Bridge-prosessor?

Anbefalte innlegg

Hei sveis! Jeg prøver å finne en brukbar gaming-laptop som også skal brukes til litt div skolearbeid. Prisklassen jeg tenker på er egentlig ganske stor, fra 5000-8000 avhengig av hva som er å få tak i. Jeg vil gjerne ha noe med god batterilevetid, da jeg ofte sitter opp mot 5 timer uten tilgang på strømuttak på forelesninger. En skjerm på 15,9" eller større, og et skjermkort som gjør det mulig å spille wow på gode innstillinger hadde også vært kjekt. Ifht produsent er jeg åpen for det aller meste.

PS - jeg hører mye bra om de nye Sandy Bridge-prosessorene til intel, og vet ikke om de i noen særlig grad har blitt tatt i bruk i laptop'er ennå. Er dette noe jeg evt. burde vente på? (Eller kanskje ikke, mtp. den nylige feilvarslingen?)

Er det noen som har noen gode forslag å komme med? All hjelp settes stor pris på. :)

edit: leif

Endret av Eriklol
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En i3 cpu er jo ganske greitt til en laptop. Strømgjerrig og yter ganske så bra.

Forran meg nå så har jeg en Asus K52JC-EX366V. Denne har en Intel Core i3-370M (2.4GHz) og et NVIDIA GeForce 310M skjermkort. 4 gb ram har den også.

Men jeg spiller ikkje spill på bærbare, så vet ikkje hvordan den yter i spill. Som arbeidspc er den helt konge synes jeg.

Lenke til kommentar

Skjønner. Men da den pc'en jeg har nå er rimelig utslitt og begynner å falle sammen har jeg ikke tid til å evt. vente til april. Hva ville du anbefale hvis jeg skal kjøpe nå?

Trenger du pc nå, så trenger du pc nå ;) Den nizzen viser til ser ikke dum ut, ellers har acer's Timeline modeller fått rimelig bra omtale.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...