Gå til innhold

Nytt antiliberalistisk forslag: Vil forby stripping

106 stemmer

1. 1. Bør stripping forbys?

• Ja
      5
    • Nei
      101
  2. 2. Bør prostitusjon legaliseres?

• Ja
      75
    • Nei
      31

Anbefalte innlegg

Ser ikkje poenget med å forby stripping. Er ikkje så langt frå stripping til andre yrke der folk kler seg halvnakne for underhaldning.

Prostitusjon er ein litt anna situasjon sidan den bransjen er sterkt prega av menneskehandel og organisert prostitusjon der bakmenn får kronene i lomma. Om personar med OK økonomi og livssituasjon vil prostituere seg utan innblanding frå andre er det greit for meg, men dei fleste i den bransjen er ikkje sjølvstending næringsdrivande.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er ikke sikker på hvor disse vanntette forbindelsene mellom stripping og menneskehandel går, så til en partipolitiker viser meg hvorfor antar jeg at logikken går som følger:

1. Stripping har noe med sex å gjøre

2. Prostitusjon har noe med sex å gjøre

3. Sex er fy

4. Vi kan og bør forby alt vi ikke liker

- Veien er kort fra stripping til prostitusjon og bordeller. Og innenfor dette har vi menneskehandel, sier Rødts Beth Hartmann.

Vanligvis pleier man å vise til ekspertuttalelser og forskning, men her er det ikke så nøye. De prøver ikke engang å argumentere med strippeklubbinnehaveren.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Ville du kledd av deg foran en ukjent mann like gjerne som du ville latt ham penetrere deg med penisen sin? Det er forsåvidt greit, men jeg tror ikke det representerer flertallet.

Jeg ville ikke gjort det, men jeg respekterer at andre er annerledes en meg.

Endret av ape i båt
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det er poenget: folk har forskjellige oppfatninger, og derfor kan man ikke si at "stripping og prostitusjon ER det samme, basta". Videre går det altså fint an å være mot prostitusjon, men for stripping, uten at man nødvendigvis er dobbeltmoralsk. Det er ikke alle som deler ditt syn på ting.

Endret av Isbilen
Lenke til kommentar

ja til hallikvirksomhet!

Hvorfor hallikvirksomhet?

Fordi det burde være helt legitimt å drive et bordell? Å være hallik er jo akkurat som å være eier av en bedrift. Man ansetter folk, og tjener samtidig på deres tjenester.
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Så sant det er legitimt, og en ikke bedriver slik hallikvirksomhet som hender i media i dag, er jeg nok positiv til det.

Selvfølgelig. :) Selv om de fleste menneskehandlere er halliker gjør ikke dette alle halliker til menneskehandlere. Media er gode på å forvri virkeligheten, det skal de ha.

"En hallik også alfons, ruffer eller sutenør er en person som livnærer seg av at andre personer bedriver prostitusjon."

• Liker 1
Lenke til kommentar

Så lenge noen synes det ville vært greit om moren, bestemoren eller datteren deres er prostituert under en hallik som sikrer at familiemedlemmet deres har sex med alle de betalende kundene, så skal jeg ikke si noe.

Men jeg legger listen for debatten der; og jeg regner alle som er for prostitusjon kommer til å lære opp døtrene sine til at prostitusjon er greit, og at det er helt greit om døtrene deres er prostituerte noen år for å betale for skolen.

DA kan vi begynne å diskutere.

Alle kvinner er noens barn, og mange er noens mødre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...