Gå til innhold

Hva syns dere om denne moderatoren sin respons?

andersen91

Anbefalte innlegg

Jeg meldte meg inn i "Spør en biolog" idag, og der har jeg noen spørsmål som jeg ønsker å debattere for de som vil. Jeg startet en tråd der jeg spurte om det var noen religiøse biologer der og så kommer det inn en biolog som kaller seg for "janw".

Her kan dere se det som har blitt skrevet hittil: (Jeg er Emilie forresten)

http://www.biologforeningen.org/enbiolog/topic.asp?whichpage=1&TOPIC_ID=22318#82589

Syns dere det er rimelig det han spør om? Det syns i så fall ikke jeg, men syns dere det er jeg som er på bærtur her?

Endret av andersen91
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ok så dere syns det er rimelig at jeg skal sitte hele søndagen å lese innlegg etter innlegg for å sjekke om det har blitt spurt om det jeg ønsker å spørre om, for sp og deretter da endelig å få spørre om det jeg ønsket?

:S Virkelig?

Mitt topic på det forumet var for å trekke de religiøse biologene for så å debattere mine spørsmål med dem da. Om det ikke kom klart frem.

Endret av andersen91
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er ikke dette en gratis tjeneste som tilbyr deg informasjon uten noen som helst kostnad?

Forventer du noen skal svare totalt fremmede folk på spørsmål som allerede er besvart mange ganger før ?

Tenk at tid ikke bare har verdi for deg, men også for andre forumbrukere :)

Synes du det er rimelig at noen andre skal bruke hele sin søndag for å svare deg, når du ikke en gang gidder å gjøre bakgrunnsstudier selv ?

Lenke til kommentar
Ok så dere syn det er rimelig at jeg skal sitte hele søndagen å lese innlegg etter innlegg for å sjekke om det har blitt spurt om det jeg ønsker å spørre om, for sp og deretter da endelig å få spørre om det jeg ønsket?

Tja, det er jo du som vil vite noe her, så da kan du vel gjøre litt innsats selv i stedet for at andre skal gjøre jobben for at du skal få svaret ditt servert på et sølvfat?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124

Ok så dere syns det er rimelig at jeg skal sitte hele søndagen å lese innlegg etter innlegg for å sjekke om det har blitt spurt om det jeg ønsker å spørre om, for sp og deretter da endelig å få spørre om det jeg ønsket?

Ja, helt klart! Vanlig nettikette på forumer er at man forsøker å søke litt rundt på forumet etter det man leter etter før man oppretter en tråd. Og gidder du ikke å søke, eller gjøre en liten egeninnsats, så kan det ikke være så veldig viktig for deg dette..

Lenke til kommentar

Er ikke dette en gratis tjeneste som tilbyr deg informasjon uten noen som helst kostnad?

Forventer du noen skal svare totalt fremmede folk på spørsmål som allerede er besvart mange ganger før ?

Tenk at tid ikke bare har verdi for deg, men også for andre forumbrukere :)

Synes du det er rimelig at noen andre skal bruke hele sin søndag for å svare deg, når du ikke en gang gidder å gjøre bakgrunnsstudier selv ?

Når de stiller seg til disposisjon, skal jeg da krype fordi de gjør det? Er de med på leken så får de tåle steken. De stiller seg opp for å svare, sida heter jo"spør en biolog" også..

Men når jeg spør biologen, så er han lei av å bli spurt. Og ber meg heller gå lese timesvis med andres spørsmål og svar.. I håp om at noen stiller akkurat mine spørsmål.

Du har ikke startet en diskusjon, du lurte på om det fantes en religiøs biolog, svaret er avgitt. Du er ikke biolog, så hvordan skal du kunne diskutere med vedkommende og dessuten ser det ikke ut at du har noe å diskutere der annet enn å kverulere.

Nei jeg syns ikke du helt har skjønt hva jeg mente med tråden. Det var da åpenlyst at jeg ville debattere hvorfor de var religiøse. Men se på det som du vil, jeg har ihvertfall forklart meg hva jeg mener med den tråden.

Lenke til kommentar
Ok så dere syn det er rimelig at jeg skal sitte hele søndagen å lese innlegg etter innlegg for å sjekke om det har blitt spurt om det jeg ønsker å spørre om, for sp og deretter da endelig å få spørre om det jeg ønsket?

Tja, det er jo du som vil vite noe her, så da kan du vel gjøre litt innsats selv i stedet for at andre skal gjøre jobben for at du skal få svaret ditt servert på et sølvfat?

En innsats er jeg klar til å gjøre, men å sitte i flere timer og lese tråder fra 2006 og til nå, nei vettu hva. DET syns jeg blir urimelig å spørre om, ærlig talt.

Lenke til kommentar

Når de stiller seg til disposisjon, skal jeg da krype fordi de gjør det? Er de med på leken så får de tåle steken. De stiller seg opp for å svare, sida heter jo"spør en biolog" også..

Men når jeg spør biologen, så er han lei av å bli spurt. Og ber meg heller gå lese timesvis med andres spørsmål og svar.. I håp om at noen stiller akkurat mine spørsmål.

Jeg kan ta en sammenligning fra min erfaring (mer teknisk art).

Veldig mange nettsider har det som kalles faq (frequently asked questions), og de har support. Det blir regnet som direkte dårlig oppførsel å stille spørsmål som allerede er besvart i faq.

I ditt tilfelle tar du opp et spørsmål. De som tilbyr tjenesten svarer med at "dette spørsmålet er i stor grad allerede besvart, se ditt og datt". Da bør du minst ta deg noen timer for å studere dette, se om det er noe annet du lurer på før du fortsetter.

Endret av Thorsen
Lenke til kommentar

Selvsagt kan jeg søke etter det, men jeg har mange spørsmål og det blir en ganske så utbredt jobb å sitte og lete frem alle de svarene.

Seriøst, jeg kan da vel ikk være den eneste her som syns det er urimelig..? Enten er det en sånn rotte seg sammen opplegg her fordi dere kanskje får et inntrykk av at jeg er en bråkebøtte ellers så trenger jeg virkelig å begynne på medisiner. Virkelig.

Lenke til kommentar

Du kommer ikke med en særlig vennlig inntrykk på forumet, kanskje derfor folk reagerer. Jeg ville heller ha startet ett emne der man hadde vært litt mer spesifikk ang f.eks hvordan celledanningen forklares ut ifra ett religiøs perspektiv i stedenfor å rope ut om religiøse biologer. Du innvier ikke akkurat til debatt. Vis at du har noe å debattere om og at du har noe kunnskap om de emnene du vil debattere om.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...