Larsemão Skrevet 6. februar 2011 Del Skrevet 6. februar 2011 (endret) Hei. Jeg er snart ferdig med 3-årig skolegang på idrettslinje, og sitter igjen med generell studiekompetanse + R1. Jeg har ingen som helst anelse om hva jeg egentlig vil bli eller studere. Fritiden min går stortsett til fotball og trening, og jeg har interesser innenfor musikk, teknologi og media egentlig, men vet ikke om jeg vil bli noe innenfor disse områdene... Har tenkt så vidt på å kanskje søke på idrettshøgskole eller studier for å bli personlig trener, eller søke på fysioterapi, men fysioterapi krever vel et veldig høyt snitt, og mitt ligger rundt 4,5 tror jeg. Har også tenkt litt på ingeniørstudier, men her kreves det vel R1+R2 og fysikk (+ mer?), men jeg har kun R1 (fikk 5 i standpunkt og 4 på eksamen) - så da må jeg isåfall ta R2 og fysikk det kommende året, men er det noen som kan forklare litt hvordan det er når man skal ta fag man ikke fikk tatt på videregående? Så, er det noen som har noen gode råd å komme med så jeg finner ut av hva jeg skal det kommende året? Vil ikke ta et friår, eller bare et jobbeår - må enten bli å starte rett på studier eller jobbe + ta fag. Noen som har noen yrker å anbefale i disse dager, som du kanskje utdanner/har utdannet deg til? Endret 6. februar 2011 av Larsemão Lenke til kommentar
Larsemão Skrevet 7. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2011 Kunne gjerne trengt noen gode råd. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå