Programvare Skrevet 6. februar 2011 Del Skrevet 6. februar 2011 Jeg kjørte ved et uhell over 2 TB WD Black med clean-kommandoen (ikke "clean all") i diskpart som da nuller ut en hel del. Jeg veit at det kan være mulig å bruke getdataback for å recovere filene mine. Men så fikk jeg høre at det skulle være mulig å gjenopprette filsystemet og indeksene(?), altså mappestruktur etc. uten å overføre alt til en annen disk og tilbake igjen senere. Noen som kan dette? Takker Lenke til kommentar
wiberos Skrevet 6. februar 2011 Del Skrevet 6. februar 2011 (endret) Det kan fikses manuelt. Men for deg, det er rimelig enkelt å bruke TestDisk. Last ned for windows og kjør den. Det er enkelt, bruke litt tid, før du går til restorering av partitionstabellen og bootsector. Det er alt du trenger egentlig http://www.cgsecurit...stDisk_Download Endret 6. februar 2011 av wiberos Lenke til kommentar
Programvare Skrevet 6. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2011 Men vil da mappestruktur og sånt gjenoppstå? Jeg trodde nemlig dette ble nullet ut og alt ble liggende spredd rundt. Jeg må vite helt sikkert at det vil funke, og ikke gjøre ting værre, da det er mange års oppsamlet musikk osv. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 6. februar 2011 Del Skrevet 6. februar 2011 clean sletter bare partisjonstabell, ikke filsystemet. En formatering derimot, ville slette filtabellene. Lenke til kommentar
Programvare Skrevet 6. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2011 Så om jeg da kan gjenopprette partisjonstabellen vil jeg kunne få filene på plass uten å måtte flytte de over på en annen disk? Skulle visst ikke være så mange som hadde 2tb-disker til utlån nemlig. Lenke til kommentar
wiberos Skrevet 6. februar 2011 Del Skrevet 6. februar 2011 Det skal gå fint also. Det er ikke mye galt i det ser du. Som sagt partitions tabellen (og tror at bootsector er borte og) + bootsector og alt blir slik det var. Bare kjør på det. Analysere. Du kan kjøre noe ganger slik at du ser at det er de samme verdiene du får gang på gang. Det skal gå veldig fort tror jeg. Hårek kan best det der, og kan sikkert bidra med mer om det trengs.. Lenke til kommentar
Programvare Skrevet 6. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2011 Da skal jeg forsøke og komme med resultater i løpet av natten. Lenke til kommentar
Programvare Skrevet 6. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2011 Det var så lett som å kjøre test disk og gjennopprette partisjonstabellen. Trengte ikke en gang fikse boot sector. Takk for hjelpen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå