Oxford Skrevet 7. juli 2003 Del Skrevet 7. juli 2003 Har hatt problemer med en nybygd PC fra første oppstart (se denne linken for forklaring av symptomer: http://forum.hardware.no/viewtopic.php?t=1...478&highlight=) Begge brikkene ble sendt til PS Data og har fått tilbakemelding på at det er svimerker på begge brikkene... Det er jo fysisk umulig å sette i brikkene feil vei, så hvordan kan dette ha oppstått? En person hos PS sier at feilen ligger hos kunde, den andre sier at det er det er det nødvendigvis ikke... Det virker jo som om dette skyldes en feil på selve hovedkortet, men hvordan skal man gå fram for å få god service og nå fram med reklamasjon hos PS Data hvis de på demmes support er så uenige seg i mellom? Nå har både en dataingeniør og en sivilingeniør innen elektronikk uttalt seg om saken, og de er ikke i tvil om at problemet må ligge i selve hovedkortet... Lenke til kommentar
Ash Skrevet 7. juli 2003 Del Skrevet 7. juli 2003 Er det svimerker på kontaktpunktene? Isåfall ser jeg to gode muligheter til at det har skjedd: 1 - Rambrikkene ble satt inn mens strømmen var på (det holder at strømforsyningen er slått på og tilkoblet hovedkortet). Da hender det at gnistene spruter for å si det sånn. 2 - Rambrikkene har ikke vært satt ordentlig nedi sporet slik at det har vært dårlig kontakt. Jeg hadde nok også mistenkt bruker for å ha ti tommeltotter i det her tilfellet. Lenke til kommentar
G2Petter Skrevet 7. juli 2003 Del Skrevet 7. juli 2003 Du har ikke forskjellig type RAMbrikker? Den ene brikka til en kamerat av meg SMELTA!! fordi det var forskjellig hastighet på dem: SD PC100 og SD PC 133. Dette er noen år siden, men jeg vet ikke om det kan skje i dag?? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 7. juli 2003 Del Skrevet 7. juli 2003 SMELTA!! fordi det var forskjellig hastighet på dem Det kan jo tenkes at det var andre grunner til at det skjedde. Er meget tvilsomt at hastigheten var årsaken. Lenke til kommentar
Oxford Skrevet 11. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 11. juli 2003 Heisan Ash! 1. Strømmen var nok ikke på når RAM'en ble satt i... dette skjedde nemlig i henhold til medfølgende anvisning. Det betyr at RAM'en ble montert før hovedkortet ble installert i kabinettet 2. Alt tyder på at RAM'en satt ordentlig i, siden de klipsa på siden satt seg fint i spora på siden av brikkene... Det er derfor lite som tyder på brukerfeil... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå