Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Bot for falsk ID

GoldenHymn90

Anbefalte innlegg

Jeg har en kompis som ble tatt med falsk ID på et utested i går, og han er så bekymret og helt ute av seg i dag. Så jeg lurer på hvor stor bot han kommer til å få? Bare for å kunne roe ham ned litt. Jeg mener jeg har hørt om noen som har fått 3k i bot for å bruke falsk ID, men spørs det fra dørvakt til dørvakt, kanskje?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dørvakten kan ikke gi bot, det må vel politianmeldes.

Da er det ganske standard bot.

Mener å huske at den som eier IDen også får trøbbel.

Hmm, hva slags trøbbel, da? Visste ikke at det kunne være så alvorlig å snike seg inn på en uteplass.

Boten er det minste problemet hans. Den er vel på 3 000 kroner.

Det som er verre er at han kan bli siktet for dokumentforfalskning, noe som ikke er noe gøy å ha på rullebladet.

Da blir det oppført dokumentforfalskning på rullebladet livet ut?

Lenke til kommentar

På flyplassen i de neste 10 feriene kan man bli sendt hjem , forfalske dokumenter høres mye værre ut på papiret, gjerne oversatt til andre språk. Er passet falsk også kanskje?

Bare litt OT:

Hvordan har andre nasjoner mulighet til å se mitt norske rulleblad?

Lenke til kommentar

På flyplassen i de neste 10 feriene kan man bli sendt hjem , forfalske dokumenter høres mye værre ut på papiret, gjerne oversatt til andre språk. Er passet falsk også kanskje?

Bare litt OT:

Norske myndigheter har tidligere sagt at det er helt uaktuelt for Norge å utlevere informasjon fra slike registre til andre nasjoner. USA bl.a. liker å gi inntrykk av at de vet alt om oss. Bare bullshit. Det de får vite om deg er basic informasjon som navn, bosted, reisehistorikk etc.

Lenke til kommentar

De skal vel i utgangspunktet ikke ha adgang til det, men de kan derimot kreve at du selv fremlegger politiattest før de evt. innvilger visum (land med visumplikt). I så fall kommer du ikke så langt som til flyplassen før det blir stopp...

Lenke til kommentar

Bare litt OT:

Norske myndigheter har tidligere sagt at det er helt uaktuelt for Norge å utlevere informasjon fra slike registre til andre nasjoner. USA bl.a. liker å gi inntrykk av at de vet alt om oss. Bare bullshit. Det de får vite om deg er basic informasjon som navn, bosted, reisehistorikk etc.

Vil tro man må ha en vandelsattest for at noen land skal ville slippe deg inn

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...