fjerten95 Skrevet 6. februar 2011 Del Skrevet 6. februar 2011 Hei, har vista på den bærbare maskinen min. Så bestemte jeg meg for å innstalere Linux på den. Det gikk fint, jeg fikk valg om OS når jeg startet maskinen og den valgte Linux automatisk etter 10 sek vis jeg ikke gjorde noe. Dette var veldig greit for meg når jeg brukte Linux, men på skolen og når jeg jobber med skoleting så bruker jeg vista, er enklere det. Hvordan endrer jeg det slik at vista starter først istedenfor Linux (Ubuntu)? Hadde vært mye mer praktisk anngående skole ting å sånt. Lenke til kommentar
BlueEAGLE Skrevet 6. februar 2011 Del Skrevet 6. februar 2011 I /etc/defaults/grub så har du en innstilling som heter GRUB_DEFAULT. Sett den til det nøyaktige navnet som oppstartsvalget du ønsker. (Har bedt moderator flytte denne tråden til et linux-forum) Lenke til kommentar
fjerten95 Skrevet 6. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2011 Ok, tusen takk. Var usikker på hvor jeg skulle poste den, så siden det var windows maskin så postet jeg det bare her. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå